arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۸ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

ارتش سوریه جنوب غرب حلب را "منطقه باز نظامی" اعلام کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ارتش سوریه حمله جدید گروه‌های تروریستی تحت عنوان جیش الفتح را در محور دانشکده توپخانه در جنوب حلب دفع کرد، این در حالی است که جبهه جنوب غرب حلب شاهد شدیدترین درگیری‌ها بین ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی تکفیری است. این در حالی است که منابع میدانی مدعی شدند که گروه‌های تکفیری عصر شنبه دانشکده فنی هوایی را به عنوان آخرین پایگاه نیروهای دولتی سوری در ورودی جنوبی حلب تحت کنترل گرفتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المیادین، رسانه جنگ در سوریه از عقب‌نشینی نیروهای ارتش سوریه از برخی مناطق در خطوط دفاعی جدید در جنوب غرب سوریه خبر داد، این در حالی است که خبرگزاری فرانسه به نقل از گروه‌های تکفیری گزارش داد که آنها محاصره محله‌های شرقی حلب را شکسته‌اند.

رسانه جنگ سوریه اخبار بخش هماهنگی گروه‌های شورشی را مبنی بر تسلط بر دانشکده مسلح سازی در حلب را تکذیب کرد.

خبرنگار المیادین نیز در حلب گزارش داد که گروه‌هایی مسلح بر نقاطی در جنوب غرب حلب تسلط یافته‌اند و آن در پی حمله جدید جیش الفتح بر مقرهای ارتش سوریه بود.

خبرنگار المیادین در ادامه گزارش داد که ارتش سوریه در پی حملات از برخی نقاط در خطوط دفاع عقب‌نشینی کرد. در خطوط دفاعی جدید در جنوب غرب حلب مستقر شده است. منطقه جنوب غرب حلب منطقه نظامی باز اعلام شد. در حال حاضر درگیری‌ها در تمام محور جنوب غرب حلب در جریان است.

دیده بان سوری مخالف نیز تصریح کرد که افراد شورشی توانستند محله الشیخ سعید در حلب تحت کنترل بگیرند و این منطقه خط ارتباطی با افراد مسلح در محله الراموسه در جنوب غرب حلب است اما بقیه محله الراموسه تحت کنترل ارتش سوریه است.

این در حالی است که منابع میدانی به شبکه اسکای نیوز عربی گفتند که ۵۰ نیروی دولتی سوریه در درگیری‌های نزدیک به دانشکده فنی هوایی کشته شدند.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که بیش از ۷۰۰ تن از نیروهای دولتی و گروه‌های مسلح شورشی از روز یکشنبه گذشته در حلب کشته شده‌اند.

وی افزود که اکثر افراد در نتیجه برتری هوایی نیروهای نظام و حملات گسترده هوایی روسیه کشته شده‌اند.

عبدالرحمان خاطرنشان کرد که درگیری‌های شدیدی در روز شنبه رخ داد که موجب کشته شدن ۲۰۰ تن شد.

گروه‌های شورشی روز شنبه مدعی شکستن محاصره محله‌های شرقی حلب در پی تسلط بر چندین مقر و دانشگاه نظامی وابسته به ارتش سوریه در جنوب غرب حلب شدند.

از روز یکشنبه گذشته درگیری‌های شدیدی در محور جنوب غرب حلب رخ داده و این حملات در روزهای جمعه و شنبه شدت بیشتری داشت.

از تابستان ۲۰۱۲ شهر حلب دومین شهر بزرگ شوریه و پایتخت اقتصادی سابق این کشور شاهد درگیری‌های مداوم و تبادل آتش بوده است و از ۱۷ ژوئیه محله‌های شرقی در محاصره نیروهای نظام سوریه بوده است.

 انتهای پیام

نظرات بینندگان