arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۴۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۰

هزینه اقامت در تركیه 80 و در شیراز 200هزار تومان!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یك فعال تورهای داخلی تأكید كرد: توسعه‌ گردشگری داخلی با این قیمت‌ها و نابسامانی‌ها، یك فاجعه است.


امیرحسین جعفری به‌عنوان مدیر بخش ایران‌گردی هلدینگ تخصصی گردشگری ایران با اشاره به افزایش 25 درصدی قیمت هتل‌های داخلی، به ایسنا گفت: این افزایش نرخ در استان‌های فارس، تهران و شمال كشور اتفاق افتاده است. چرا ما كه كار اصلی‌مان توسعه‌ی تورهای داخلی است، باید برای سفر به كردستان و كرمانشاه 350هزار تومان بپردازیم. با این قیمت‌ها، چه كسی در این تورها شركت می‌كند.


او ادامه داد: فقط حدود 200هزار تومان از این 350هزار تومان، برای هتل هزینه و بقیه‌ آن صرف حمل و نقل و تغذیه می‌شود. كار كردن در این شرایط خیلی سخت است.


این فعال تورهای داخلی گفت: پروازهای خارجی بدون هیچ مشكلی و با قیمت‌های پایین انجام می‌شوند و مردم نیز آن‌ها را ترجیح می‌دهند. چگونه است كه هتل‌های كشور‌های دیگر با قیمت‌های ارزان می‌توانند امور خود را بگذرانند؟!


جعفری پاسخ به این پرسش را كه چرا هتل‌های ایران با وجود كمبود مسافر و ضریب اشغال پایین هم‌چنان به افزایش نرخ اصرار دارند؟ اظهار كرد: هزینه‌ هتل‌داری بسیار بالاست، به همین دلیل، افزایش نرخ را درخواست می‌كنند؛ ولی چون تعداد هتل‌ها كم است و مردم در هر شرایطی مجبورند از این اماكن استفاده كنند، هتل‌داران با اطمینان قیمت‌های خود را افزایش می‌دهند.


او در ادامه به مقایسه‌ی نرخ دو هتل پنج ستاره و در یك سطح، در ایران و تركیه پرداخت و افزود: میانگین قیمت یك شب اقامت در یك هتل پنج ستاره در شیراز 200هزار تومان است. در حالی كه شما با 80هزار تومان در هتلی در تركیه می‌توانید یك شب اقامت كنید و اتفاقا خدماتی را مانند وعده‌ی غذایی كامل و تفریحات نیز عرضه می‌كند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
0
0
باز هم خوش به حال پولدارها هر چند هر دفعه در موارد مختلف نظری مثل این دادم منتشر نشد
نظرات بینندگان