arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۰

ساختار جديد در تهران ؛ فقط دو گمرک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون اداری مالی گمرک ایران از تایید ساختار جدید گمرکات استان تهران در معاونت توسعه سرمایه انسانی ریاست جمهوری خبر داد و گفت: تهران دارای دو گمرک می شود.
 
به گزارش انتخاب، غلامرضا فاتحی افزود : در اجرای مصوبات دولت مبنی بر کاهش تمرکز اداری در تهران و چابک‌سازی این کلان شهر, ساختار جدید گمرکات استان تهران تهیه و تصویب شده است. وی افزود: گمرکات اجرایی تهران پیش از این شامل گمرک مهرآباد با 126 نفر, گمرک شهریار با 150 نفر, گمرک غرب تهران با 101 نفر, گمرک امانات پستی با 98 نفر, گمرک فرودگاه
امام خمینی(ره) با 371 نفر, گمرک جنوب تهران با 76 نفر و گمرک نمایشگاه با 30 نفر بوده است.
 
فاتحی گفت : پراکندگی جغرافیایی آنها و همچنین استقرار برخی از این گمرکات در مناطق شلوغ شهر و دارای بار ترافیکی سنگین و بعد مسافت باعث شد تا گمرک ایران ساختار جدید را پیشنهاد کند و پس از اصلاح ساختار مذکور و اجرای آن از تاریخ اول تیر امسال ( 1/4/90 ) دو گمرک با نام ”گمرک تهران" با حدود 220 نفر کارمند و ”گمرک فرودگاه امام خمینی(ره)" با 530 نفر کارمند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با اشاره به تکلیف دستگاه‌های اجرایی مبنی بر کاهش 20 درصد از وظایف و اختیارات و پست‌های سازمانی خود و کوچک کردن بدنه دستگاه‌ها اظهارداشت: از محل ادغام گمرکات اجرایی تهران و همچنین پست‌های ستاد مرکزی گمرک ایران بیش از 200 پست سازمانی از تهران به سایر استان‌های نیازمند نیرو انتقال یافته است.

فاتحی گفت: به‌منظور جلوگیری از هرگونه تعلل و محدودیت در ترخیص سریع کالاهایی که قبلاً در تهران ترخیص می‌شد, در جلسات مختلفی که در استانداری‌های قم, سمنان, البرز و مرکزی تشکیل گردید, مقرر شد همزمان با ایجاد زیرساخت‌های مناسب گمرکی در این استان‌ه و انجام امور ترانزیت کالا در این استان‌ها, عملیات گمرکی در تهران سبک‌سازی شود.

معاون اداری مالی گمرک ایران با اشاره به طرح آمایش سرزمینی گمرک گفت: با اجرای این طرح از تراکم کاری در چند گمرک خاص که حجم قابل توجهی از فعالیت‌های واردات, صادرات و ترانزیت کالا بر دوش آنهاست, کاسته خواهد شد.
نظرات بینندگان