arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۰
وال استريت ژورنال :

موج ناآرامي ها و شورش ها در چين

24 شورش ها و ناآرامی ها در حومه شهرهای چین همچنان ادامه دارد و نیروهای پلیس ضد شورش چین به مقابله با شورشیان می پردازند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
24 شورش ها و ناآرامی ها در حومه شهرهای چین همچنان ادامه دارد و نیروهای پلیس ضد شورش چین به مقابله با شورشیان می پردازند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از وال استریت ژورنال ؛ شورش و ناآرامی ها در حومه های چین به ویژه در منطقه ژنگچنگ واقع در جنوب این کشور که از سه هفته قبل آغاز شده است و همچنان ادامه دارد آزمایشی برای حزب حاکم کمونیست برای نشان دادن توانائی هایش در آرام کردن اوضاع و مهار تظاهرات است.

افزایش شکاف طبقاتی ، افزایش نرخ تورم ، وجود مشکلات اقتصادی و سیاسی از مهمترین عوامل پیداش ناآرامی ها و تظاهرات در حومه های شهرهای چین بوده است.

مقامات امنیتی چین اعلام کرده اند با تظاهرکنندگانی که قصد برهم زدن نظم جامعه را دارند به شدیدترین شکل برخورد خواهد شد و نیروهای امنیتی چین اجازه گسترش ناآرامی ها را نخواهند داد.

نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش چین روز گذشته برای سرکوب صدها تظاهرکننده در ژنگچنگ که اکثرا از کارگران مهاجر بودند از گاز اشک آور و نفربرهای زرهی استفاده کرد.

تظاهرکنندگان روز گذشته به مقابله با نیروهای ضد شورش پلیس پرداختند و چندین خودرو پلیس را واژگون کردند و شیشه های ساختمان های دولتی و ادارات این شهر را شکستند و بعضی از آنها را به آتش کشیدند.

کارشناسان سیاسی اظهار می دارند با آنکه تظاهرات ضد دولتی در چین در چند سال اخیر افزایش و رواج پیدا کرده است اما نیروهای پلیس ضد شورش چین اجازه نداده است این تظاهرات و ناآرامی ها از حومه شهرها بیشتر وسعت یابد.
نظرات بینندگان