arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

سرمایه گذاری اندونزی در بخش نفت و گاز ایران

یک شرکت نفتی دولتی در اندونزی از امضای تفاهم نامه اولیه با ایران بر سر مطالعه و سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز ایران خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک شرکت نفتی دولتی در اندونزی از امضای تفاهم نامه اولیه با ایران بر سر مطالعه و سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز ایران خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ترید عربیا، شرکت دولتی «پرتامینا»ی اندونزی روز دوشنبه یادداشت تفاهمی بر سر انجام مطالعات اولیه بر روی دو میدان نفتی «منصوری» و «آب تیمور» امضا کرده است. این نخستین قدم برای نزدیک شدن جاکارتا به سرمایه گذاری در حوزه نفتی ایران پس از برداشته شدن تحریم ها است.

بر اساس این قرارداد، شرکت پرتامینا، شش ماه زمان خواهد داشت تا بر روی اکتشاف میدان های نفتی «منصوری» و «آب تیمور» که در سواحل جنوبی ایران قرار دارند، مطالعه کند. تخمین های ابتدایی نشان می دهند این دو میدان نفتی در مجموع دارای بیش از دو میلیارد بشکه ذخایر نفتی هستند.

«دِوی سوئتجیپتو»، مدیر اجرایی این پروژه در خصوص توضیح آن گفت: ایران از اولویت های شرکت پرتامینا است. ما برای سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز ایران که به تولید محصولات نفتی ما کمک می کند، مصمم هستیم.

گفتنی است، در پی برداشته شدن تحریم های ایران در ژانویه سال جاری، کشورمکان قادر خواهد بود تا سقف نفت تولیدی خود را به ۳.۶میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان