arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۶ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۰

قطع اینترنت و اخلال فعالیتهای شمالغرب كشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبكه اینترنت استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل برای چندومین بار طی سالجاری دچار اخلال و قطعی مكرر شده است.

به گزارش مهر، بروز این مشكل برای دو تا سومین بار متوالی در طول سالجاری ضمن ایجاد در روند عادی فعالیت بخش های مختلف از جمله ادارات، شركتها، بخش های خصوصی و... موجب گلایه و نارضایتی شدید مردم شده است.

متاسفانه نه تنها كوچكترین اطلاع رسانی از سوی مسئولان تا كنون در خصوص بروز این مشكل صورت نگرفته بلكه در تماس خبرنگار خبرگزاری مهر با شركت مخابرات آذربایجان غربی مسئولان از علت وقوع و بروز آن اظهار بی اطلاعی كنند.

گلایه و اعترافات شدید مردم و مسئولان بخشهای مختلف این منطقه در خصوص قطعی اینترنت بدون اطلاع قبلی، سرعت بسیار پائین، قطع و وصلی های مكرر نیر تا كنون كوچكترین تاثیری در روند فعالیت شركت مخابرات و مسئولان مبنی بر رفع این مشكل را در پی نداشته است.

سردرگمی مردم و عدم پاسخگویی مسئولان

علیزاده مسئول انفورماتیك یكی از ادارات آذربایجان غربی در خصوص بروز این مشكل به خبرنگار مهر، گفت: قطعی اینترنت بدون اطلاع قبلی نادیده گرفتن حق مسلم كاربران و نوعی بی احترامی به استفاده كنندگان از این شبكه از سوی شركت مخابرات تلقی می شود.

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت قطع و وصلی ها و سرعت پائین اینترنت در آذربایجان غربی اظهار داشت: این مشكل ضمن ایجاد اختلال در روند فعالیت بخشهای مختلف موجب ضررهای مالی و معنوی زیادی می شود.

این مسئول ضمن انتقاد از بی توجهی مسئولان شركت مخابرات به حق و حقوق شهروندان، بیان داشت: باتوجه به قرار گرفتن در عصر اطلاعات وقوع چنین مشكلاتی غیر قابل قبول به نظر می رسد.

خبرنگار ما برای بررسی بیشتر مشكلات كاربران اینترنت به تعدادی از كافی نت های سطح شهر ارومیه مراجعهكرده و از مسئولان و كاربران این مراكز مشكلاتقطعی اینترنت را جویا شده است.

زهرا توكلی یكی از مراجعه كنندگان به یكی از كافی نت های شهر ارومیه در گفتگو با خبرنگار مهر باانتقاد از عدم پاسخگویی مناسب از سوی مسئولان گفت: من برای ثبت نام وام ازدواج به این مركز مراجعه كرده ام ولی متاسفانه شاهد قطعی اینترنت هستم.

وی ادامه داد: امروز از اولین ساعات فعالیت كاری كافی نت ها به این مركز مراجعه كردم كه متصدی اعلام كرد اینترنت قطع شده و تا دو ساعت دیگر وصل نمی شود.

توكلی اضافه كرد: پس ز دو ساعت مجدد مراجعه كردم و همین جواب را شنیدم كه متاسفانه عدم پاسخگویی مناسب مسئولان موجب سردرگمی مردم و اتلاف زمان می شود.

وی در ادامه بابیان اینكه این اقدام مسئولان مسئولان مبنی بر الكترونیكی شدن خدمات ندارد گفت: مسئولان به جای شعار اول باید زیرساخت ها را فراهم كنند.

به گزارش مهر از سطح شهر بسیاری از كاربرانی كه برای خدمات الكترونیكی از جمله ثبت نام ازدواج، حل مشكل ثبت نام هدفمندی یارانه ها، و... به كافی نت ها مراجعه كرده بودند نیز از وضعیت موجود گلایه مند بودند و این اقدام مسئولان را نوعی بی احترامی به وقت و زمان آنها می دانستند.

شركت توسعه زیرساخت باید پاسخگو باشد

مدیرعامل شركت مخابرات آذربایجان غربی نیز با تایید قطع اینترنت در منطقه شمالغرب كشور بیان داشت: متاسفانه امروز (سه شنبه) اینترنت از اولین دقایق روز در استانهای آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل قطع شده است.

بهمن اسماعیل زاده با انتقاد از عدم اطلاع رسانی شركت توسعه زیرساخت و با بیان اینكه ما نیز همانند سایر مردم از بروز این مشكل ناراضی هستیم گفت: بر اساس اعلام شركت توسعه زیرساخت مشكل موجود به دلیل تعویض سیستم " روتر" ROUTER قدیم در استان آذربایجان شرقی روی داده است.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام این شركت مقرر شده بود انجام این عملیات چهار ساعت به طول انجامد ولی با گذشت مدت زمان زیاد شاهد قعطی اینترنت هستیم.

اسماعیل زاده با بیان اینكه هیچ گونه اطلاع رسانی مبنی بر انجام این عملیات از سوی شركت توسعه زیرساخت به مخابرات آذربایجان غربی صورت نگرفته بود اظهارداشت: دراین راستا ما نیز نمی توانستیم در خصوص بروز این مشكل به مردم اطلاع رسانی كنیم ولی در این خصوص نامه شدید الحنی به وزیر مخابرات از سوی این استان نگارش شده است كه امیدواریم دیگر شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

مدیرعامل شركت مخابرات آذربایجان غربی با اشاره به اینكه شركت مخابرات استان نیز در زمینه قطع اینترنت گلایه مند است خاطرنشان كرد: اینترنت استان در طول سالجاری برای دومین بار متوالی و در طول سالهای گذشته برای چندمین بار متوالی قطع و موجب بروز مشكلاتی برای مردم شده است و تلاش می كنیم این موضوع را توسط وزیر مخابرات پیگیری كنیم.

اسماعیل زاده با بیان اینكه شركت توسعه زیرساخت باید زمان انجام این علمیات را باید به ساعت 24 موكول می كرد گفت: متاسفانه این شركت عملیات خود را در پرترافیك ترین ساعات كاری انجام داده و موجب نارضایتی شدید مردم شده است.

وی با تاكید بر رفع هرچه سریعتر این مشكل در استان اظهارداشت: در نامه ای كه از سوی این شركت نگارش شده است تمامی مشكلات به وزیر مخابرات اطلاع رسانی شده است كه امیدواریم در روزهای آتی شاهد برطرف شدن هر چه سریعتر آن باشیم.

به گفته اسماعیل زاده ضریب نفوذ اینترنت در استان 31 بوده و 700 هزار نفر كاربر اینترنت در استان آذرابیجان غربی از خدمات اینترنتی استفاده می كنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
0
1
بعد 18 ساعت تازه وصل شد.
عجیبه ها هیچ کس هم پاسخ گو نیست
اینترنت پر سرعت هم اینه وضعش
شرکت ها پولشونو نقد میگیرن اما اصلا روزهای قطعی را واسه مردم حساب نمیکنن
سرعت هم افتضاح الان
نظرات بینندگان