arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۵

شمشیرباز دلاور ایرانی تاریخ‌ساز شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجتبی عابدینی کاپیتان موفق تیم ملی شمشیربازی ایران توانست در سومین دیدارش به مصاف مینسنت آنسه از فرانسه رفت.

مجتبی عابدینی در نمایشی ستودنی توانست از سد رقیب قدرتمند فرانسوی خود بگذرد. او از همان ابتدای بازی توانست از رقیبش برتر باشد و اولین امتیاز را بدست آورد. مجتبی خیلی خوب با دفاع های تماشایی از رقبایش امتیاز می گرفت ، در بازی سوم هم با همین شگرد امتیازات زیادی را از وینسنت گرفت. پیمان فخری خیلی خوب مجتبی را کوچ کرد تا شاگردش خیلی زود بتواند از حریفش پیش بیفتد. او ابتدا 6 بر 4 پیش افتاد ، سپس توانست 9 بر 6 پیش بیفتد. او 10 بر 7 همچنان پیش بود از این حریف عنوان دار فرانسوی.مجتبی امتیاز 12 را درحالی گرفت که رقیبش 9 بود. او فقط 3 امتیاز می خواست تا مسابقه را تمام کند و به جمع 4 نفر برتر برسد. مجتبی با بردن این بازی ، دو بازی دیگر قطعا دارد و باید یکی از آنها را حتما ببرد و مدال بگیرد. مجتبی 13 بر 11 از حریفش پیش بود. این بار وینسنت امتیاز 12 را گرفت. مجتبی زودتر از وینسنت به امتیاز 14 هم رسید. امتیاز 13 را هم وینسنت گرفت و بازی گره خورده بود. امتیاز آخر سخت شده بود. امتیاز 15 را مجتبی عالی گرفت و رسید به جمع 4 نفر برتر . او تا اینجا موفق ترین ورزشکار ایران در ریو است. مجتبی اگر یکی از این دو بازی اش را ببرد ، انشالله امشب مدال آور می شود. او حتی می تواند با دو پیروزی تاریخ ساز شود.

هومر داریل شمشیرباز آمریکایی و نفر دهم رنکینگ جهان با شکست حریف آلمانی خود حریف مجتبی عابدینی در نیمه نهایی شمشیربازی اسلحه سابر شد. عابدینی رنک 14 جهان را در اختیار دارد. مسابقه این دو ورزشکار ساعت 2:20 دقیقه بامداد برگزار می شود.

شکست دادن گوی کره ای

کاپیتان دلاور تیم ملی شمشیربازی سابر ایران توانست گونبیل گو ، قهرمان نامی المپیک لندن از کره جنوبی را شکست دهد و به جمع 8 شمشیرباز برتر این دسته قرار بگیرد. مجتبی توانست در این رقابت حساس و سخت ، 15 بر 12 به پیروزی برسد و در آستانه نختسین مدال کاروان ایران قرار بگیرد. او برای رسیدن به فینال ، دو رقابت بزرگ در پیش دارد. مجتبی با یک پیروزی دیگر می تواند اولین مدال ایران را تقریبا قطعی کند. او در این مرحله با وینسنت آرسه از فرانسه مصاف می دهد که حریف قبلی اش را 15 بر 8 شکست داده و نفر پنجم رنکینگ دنیاست.

 

مبارزه نخست با قهرمان اروپا

مجتبی عابدینی کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ایران که با اقتدار سهمیه المپیک را گرفته و فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی ایران،می گوید می تواند برای اولین بار در تاریخ المپیک ایران ، کشورمان را در رشته مهم شمشیربازی صاحب مدال کند ، در رقابت اولش با حریف اوکراینی به خوبی به پیروزی رسید. مجتبی که در ابتدا دو امتیاز از حریفش عقب بود توانست با یک رقابت هجومی و با دستان هنرمندش نفس این رقیب اوکراینی را ببرد و با توانایی بالای خود 15 بر 9 این رقابت را ببرد و یک مرحله بالا برود. 

حريف بعدى عابدينى در دور يك شانزدهم نهايى، گو بونگيل، شمشير باز اهل كره جنوبى است كه در كارنامه او قهرمانى در المپيك ٢٠١٢ و سه مدال طلاى بازى هاى آسيايى ديده مى شود

حذف پاک دامن

علي پاكدامن دومين نماينده شمشيربازی ايران در المپیک نيز برابر حريف آلمانی اش زابو قرار گرفت.پاكدامن كه نخستين تجربه حضورش در المپیک را سپری می كرد، برابر حريف قدرتمند ابتدا عقب افتاد اما در ادامه نتيجه را نزدیک كرد تا ١١ بر ١٠ رسید.در نهايت تجربه بيشتر حريف با سابقه آلمانی باعث شد تا او ١٥ بر ١١ تن به شكست بدهد. او با این شکست از صعود به جمع 16 نفر برتر جا ماند.

نظرات بینندگان