arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۰

افزایش کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از اول تیر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پیش بینی می شود از اول تیر نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی افزایش یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پیش بینی می شود از اول تیر نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

سید جعفر تشکری هاشمی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: جزئیات افزایش نرخ کرایه مجدداً در شورای اسلامی شهر تهران در حال بررسی است و پیش بینی می کنیم در بخش تاکسیرانی ۱۵ درصد، مترو و اتوبوسرانی نیز ۲۰ درصد افزایش یابد.

وی افزود: طبق روال هر ساله، شورای اسلامی شهر تهران متناسب با تورمی که به طور معمول بانک مرکزی اعلام می کند افزایش نرخی برای حمل و نقل عمومی اعمال می کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: سال گذشته به دلیل افزایش نرخ سوخت باید نرخ کرایه ها افزایش می یافت اما به دلیل تمایل شهرداری ها به همکاری با دولت ، این افزایش اعمال نشد و این موضوع به سال ۹۰ موکول شد.

تشکری هاشمی ادامه داد: به هر صورت تصمیم گرفته شد که این افزایش منطقی و به تدریج صورت بگیرد و ترکیبی باشد از یارانه هایی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده و دولت باید در اختیار شهرداری ها قرار دهد.

وی در خصوص یارانه ها و کمک های دولت به بخش حمل و نقل عمومی گفت: قانون گذار پیش بینی کرده که ۱۰۰ میلیارد تومان یارانه بلیط امسال برای متروی تهران و مشهد و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای اتوبوسرانی کشور یارانه پرداخت شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: به هر صورت با این پیش فرض ها نرخ ها را تعیین کردیم گرچه برای امسال هنوز یارانه ها پرداخت نشده است و منتظر این اعتبار هستیم.

تشکری هاشمی اضافه کرد: آن چیزی که موجب نگرانی می شود این است که همیشه این مبلغ با تعدیل مواجه می شود و تمام این مبلغ به طور کامل پرداخت نمی شود.
نظرات بینندگان