arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۶۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۰
اگر قرار باشد علی دایی از پرسپولیس برود، پس چه كسی جای او بیاید؟

هشدار دادکان به علی پور: هفته ی بعد رسوایت می کنم/ باید به آقای كفاشیان مدال صبر بدهند

علی پور را خود من آوردم و قرار بود مسائل شرعی تیم نونهالان را بگویند اما حالا آمده‌اند با قانون من‌در‌آوردی منشور اخلاقی خودشان را مطرح كرده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد دادكان می گوید كه آقای علیپور ماجرای اعزام 150 نفر به ژاپن و شركت اوج را بگوید!

همیشه گفت‌وگو با دكتر محمد دادكان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال كه در دوره او تیم‌ملی با اقتدار به جام‌جهانی 2006 آلمان رفت، جذاب و خواندنی است چراكه او با كسی تعارف ندارد و تمام حرف‌هایش را بدون رودربایستی می‌زند. دادكان یكی از چكیده‌‌های ورزش و فوتبال است كه از برخی رفتارها در فوتبال و ورزش دلخور است. او یكی از سرسخت‌ترین مخالفان منشور اخلاقی است و می‌گوید این قانون من‌درآوردی است. دادكان در این مصاحبه از علی كفاشیان حمایت می‌كند و معتقد است باید اهالی فوتبال به او مدال صبر بدهند. او در جواب صحبت‌‌های علیپور، دبیر ستاد منشور اخلاقی كه گفته دادكان ادعای مردانگی دارد و... حسابی دلخور است. این گفت‌وگو را بخوانید.


*دكتر! نظرتان درباره حرف‌های دایی و كاشانی چیست؟
به نظر من آن چیزی كه برای برخی دوستان اهمیت ندارد، نظر كارشناسان و مردم است. شما ببینید 90درصد از نظرخواهی مردم و كارشناسان جواب منفی به رفتن تیم نفت به اراك است اما آقایان فردای همان روز می‌گویند تیم نفت به اراك منتقل شد. پس معلوم می‌شود برای نظر كارشناسان و مردم اهمیت قائل نمی‌شوند. در مورد علی دایی هم همین‌طور است. آخر اگر قرار باشد علی دایی از پرسپولیس برود، پس چه كسی جای او بیاید؟ علی دایی در پرسپولیس زحمات زیادی كشید و نباید به او كم‌لطفی شود. البته اگر قرار باشد دایی جایی كار كند، حتماً آدم‌هایی كه با او كار می‌كنند، باید بزرگ باشند، حتی بزرگ‌تر از دایی اما وقتی دایی جایی كار می‌كند كه خودش از مجموعه كاری‌اش بزرگ‌تر است، معلوم است برخی‌ها تلاش می‌كنند او را بزنند چون دایی از آنها بزرگ‌تر است. من برای كاشانی احترام خاصی قائلم اما بحث، همین چیزی است كه گفتم. مجموعه كاری باشگاه نباید از دایی كوچك‌تر باشد و به نظرم در پرسپولیس هدف این بود كه دایی كوبیده شود.
 


*مثل اینكه از یك‌سری ناملایمات دلخور هستید؟
بله، دقیقاً و باید حرف دلم را بزنم. واقعاً ناراحت می‌شوم وقتی می‌بینم یك‌سری غیرفوتبالی‌ها دارند به فوتبال و ورزش آسیب می‌زنند و فوتبالی‌ها را خانه‌نشین می‌كنند.

 


*درباره قهرمانی پرسپولیس چه نظری دارید؟
به نظرم قهرمانی در جام‌حذفی حق پرسپولیس و دایی بود. با بودن دایی، پرسپولیس نشان داد خمیرمایه قهرمانی را دارد و من خوشحال شدم كه هواداران پرسپولیس از این موفقیت شاد شدند.

 


*شما با سقف قراردادها موافقید؟
من با سقف قرارداد موافقم اما معتقدم فوتبال به هرج و مرج افتاده است. باید چاره‌اندیشی شود. كسانی مقصرند كه فوتبال را به اینجا رساندند. 5 سال پیش قرارداد یك بازیكن 30 میلیون بود حالا شده 300 میلیون. مربی آرزو داشت 20 میلیون تومان بگیرد حالا همان مربی 500 میلیون می‌گیرد. اگر قرار است سقف قرارداد رعایت شود، باید برای همه یكسان باشد و قانون خوب اجرا شود.

 


*مخالفت شما با منشور اخلاقی نیز واكنش‌هایی از سوی برخی فدراسیونی‌‌ها مثل آقای علیپور را در پی داشته است.از قدیم می‌گویند آب كه سربالا برود...
من معتقدم باید به آقای كفاشیان مدال صبر بدهند كه توانسته در آن فدراسیون با یك‌سری آدم‌ها كار كند و آنها را تحمل نماید. به ‌خدا من اگر در فدراسیون بودم یك لحظه هم برخی آقایان را تحمل نمی‌كردم و آنها را بیرون می‌انداختم. البته آقای علیپور گفته دادكان كه ادعای مردانگی دارد، من چنین ادعایی ندارم. اگر شما اطراف خودتان مرد دیدید، سلام مرا هم به او برسانید.
آقای علیپور روحانی هستند و مردم به لباس ایشان احترام می‌گذارند. خیلی بد است كه ایشان شش سال است فقط ادعا می‌كند كه یك‌سری مسائل را می‌داند كه به زودی می‌گوید. شما در مقابل مردم، شرع و قانون مسئول هستید اگر چیزی را می‌‌دانید و نمی‌گویید هر اتفاقی كه در زمان مدیریت من در فدراسیون یا سایر رؤسای دیگر افتاده است به زبان بیاورید. البته من دلیل رفتن ایشان به دادگاه را نمی‌دانم. واقعاً اگر چیزی هست به مردم بگویید. سؤال من از ایشان این است كه آقای علیپور! داستان رفتن آن 150 نفر به ژاپن چیست؟! آنها به چه صورتی رفتند و شما قصه شركت اوج كه خارج از فدراسیون فعالیت می‌كرد را بگویید. اگر این داستان را نگویید مطمئن باشید من هفته بعد تمام قصه را برای اهالی فوتبال و ورزش می‌گویم.

 

*مثل اینكه از آقای علیپور حسابی دلخور هستید؟
ایشان را خود من آوردم و قرار بود مسائل شرعی تیم نونهالان را بگویند اما حالا آمده‌اند با قانون من‌در‌آوردی منشور اخلاقی خودشان را مطرح كرده‌اند و دنبال جانشین بن‌همام هستند. آقایان می‌گویند فراز كمالوند چون منشوری است نمی‌تواند در تراكتور‌سازی مربیگری كند، خوب اگر كمالوند منشوری بود چطور این مدت در تراكتور‌سازی فعالیت كرد؟ ضمن آنكه این چه قانونی است كه فلان مربی نمی‌تواند در لیگ‌برتر فعالیت كند چون منشوری است اما در لیگ یك فعالیت می‌كند؟! اگر كسی مرتكب تخلفی شده باید از فوتبال كنار گذاشته شود، مگر لیگ یك تبعید‌گاه است؟ ضمن آنكه وظیفه فدراسیون برخورد با مربیان و بازیكنان نیست. البته تمام ماحصل این منشور اخلاقی محرومیت یك بازیكن بود آن هم نیكبخت واحدی! متأسفانه آقایان این بچه را محروم كردند. در حالی كه می‌توانستند با صبر و شكیبایی شرایط خوبی را برای فعالیت دوباره این بازیكن فراهم كنند.

*نظرتان درباره وزیر پیشنهادی ورزش به مجلس چیست؟
طی این سال‌ها ما برای مدیریت كردن ورزش در یك چرخه 10 نفری دور زده‌ایم. مدیری را یك روز در ورزش، روز دیگر در شیلات، یك روز در كمیته المپیك و نفت و... می‌گذاریم در حالی كه عده‌ای دیگر كه عاشق مملكت و نظام خود هستند و متخصص ورزش‌اند، خانه‌نشین شده‌اند و امروز عدالت اجتماعی ورزش تبدیل شده به رفاقت اجتماعی دوستان.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
0
9
من كاملاًبا آقاي دادكان موافقم هيچ حساب وكتابي براي عزل ونصب وجود نداردوهمه چيز شده خط وخط بازي ورفاقت .
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
0
6
دلیل پیشرفت در کشورهای پیشرفته آزادی اظهار نظر و افشاگری های مستدل است اگر این رویه در ایران هم باب شود و امثال آقای دادکان زیاد قطعا ما هم پیشرفت میکنیم
شفق
|
POLAND
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
0
1
دمت گرم آقای دادکان
نظرات بینندگان