arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۳ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

شجونی: آقای احمدی نژاد خودش را گم کرد و فکر کرد برای خودش کسی شده!

نزدیک به نه ماه به انتخابات ریاست جمهوری زمان مانده و طبیعی است که مباحث مختلف و البته متفاوتی درباره این مهم ترین اتفاق سیاسی کشور در فضای سیاسی و اجتماعی و حتی محاوره ای طرح شود. بسیاری از اصولگرایان به پیشواز اختلاف و تفرقه در بین اصلاح طلبان رفته اند و اصلاح طلبان نیز بر طبل بی کاندیدایی اصولگرایان می کوبند و این مجادلات همچنان تا انتخابات ادامه خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نزدیک به نه ماه به انتخابات ریاست جمهوری زمان مانده و طبیعی است که مباحث مختلف و البته متفاوتی درباره  این مهم ترین اتفاق سیاسی کشور در فضای سیاسی و اجتماعی و حتی محاوره ای طرح شود. بسیاری از اصولگرایان به پیشواز اختلاف و تفرقه در بین اصلاح طلبان رفته اند و اصلاح طلبان نیز بر طبل بی کاندیدایی اصولگرایان می کوبند و این مجادلات همچنان تا انتخابات ادامه خواهد داشت.
 
به گزارش انتخاب؛ شیخ جعغر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز هم دولت را در شرایطی نمی بیند که بتواند موفقیتش در سال 92 را تکرار کند و هم معتقد است، محمود احمدی نژاد رد صلاحیت نشود و حتی اکر صلاحیتش هم تایید شود، رای نمی آورد. با وی گفت و گوی کوتاهی را درباره فضای انتخاباتی جناح های سیاسی کشور ترتیب داده ایم! گفت و گویی که مانند همیشه شیخ جعفر شجونی بی پروا صحبت کرده است.

* فضای سیاسی در آستانه این رویداد مهم چه شرایطی دارد؟
در جمهوری اسلامی مهم نظر و رای مردم است و به همین دلیل کشوری هستیم که بیشترین انتخابات را برگزار می-کنیم. امام رحمت اله علیه مردم و نظر مردم را اوجبِ واجبات می دانست. باید تلاش کنیم تا انتخابات به خوبی برگزار شود و اینطور نشود که به هم تهمت بزنیم یا بخواهیم از اموال عمومی برای خود استفاده کنیم.

*گروهی برجام را شانس دولت روحانی برای تکرار شدن می دانند و عده ای هم ایشان را بعد اولین رییس جمهوری می دانند که بعد از پایان 4 سال از قدرت کنار میرود.
من هم این نظرها را می شنوم، باید تا انتخابات صبر کنیم تا ببینیم چه می شود. البته این را هم باید گفت که شورای نگهبان باید کاندیداها را تایید صلاحیت کند تا بتوانند در انتخابات حضور داشته باشند.

*یعنی احتمال دارد حسن روحانی به عنوان رییس جمهور مستقر در دولت صلاحیتش تایید نشود؟
هیچ کس نمیتواند ذهن اعضای شورای نگهبان را بخواند. حسن روحانی هم مثل هر کاندیدای دیگری باید در انتظار تایید شورای نگهبان قانون اساسی باشد. هیچ کس وعده نداده کسی که رییس جمهوری است، حتما مجوز حضور در انتخابات بعدی را هم داشته باشد.
 
*جامعه روحانیت در این چند انتخابات گذشته فضای مملو از تنشی را تجربه کرد. با چه موضعی به استقبال انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری می روید؟
ما در جامعه روحانیت بحث های سیاسی را پیگیری میکنیم و در انتخابات آتی هم به مانند همیشه حضوری فعال خواهیم داشت. ما معتقدیم که نظام اسلامی بدون روحانیت به بیراهه خواهد رفت و دقیقا به همین دلیل در هر موضوعی به طور جدی ورود میکنیم.
 
*با این حال به نظر می رسد بر سرِ حمایت یا عدم حمایت از روحانی سلیقه های متضادی در جامعه روحانیت است.
هر کس اجازه دارد تا نظر شخصی خودش را بگوید، اما اگر قرار است به عنوان عضوی از جامعه روحانیت چیزی بگوید، حتما لازم است که خارج از مصوبه ها حتی یک کلمه هم نگوید. تا امروز هم هیچ تصمیمی در خصوص کاندیدای مان نگرفته ایم و در انتظار هستیم تا بعد از هماهنگی با جامعه مدرسین و نیروهای مذهبی ای چون موتلفه به تصمیم برسیم.
 
*محمود احمدی نژاد سفرهایش را انتخاباتی نمی داند، با این حال ورود یا عدم ورودش به عرصه انتخابات پررنگ است.
احمدی نژاد گفته است که می آید، اما گمان نمی کنم شورای نگهبان تاییدش کنند و او بتواند دوباره قدرت داشته باشد. آقای احمدی نژاد خودش را گم کرد و فکر کرد برای خودش کسی شده و به همین دلیل در هشت سال گذشته هیچ حرفی در دفاع از اصولکرایان نزده است، انگار نه انگار که در سال های هشتاد و چهار و هشتاد و هشت با حمایت بی چون و چرای ما در انتخابات برنده شد. او به قدری بد عمل کرد که حتی رفت و آمدش به بیوت مراجع تقلید قطع شد و به همین دلیل ها فضا برای ایشان مناسب نیست و اگر تایید هم شود، رای نمی آورد.
 
*اما گروهی احتمال می دهند که اصولگرایان برای رقابت با روحانی به سراغ احمدی نژاد خواهند رفت؟
اصلا چنین چیزی امکان پذیر نیست، البته شاید یک طیفی از جبهه اصولگرایی دنبال این باشد که در انتخابات از احمدی نژاد حمایت کند.
منبع: تابناک
نظرات بینندگان