arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۶۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۹ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۰

اقای لاریجانی! عاملین اصلی تهاجم به كوی دانشگاه را محاکمه کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشكی تهران در سالگرد واقعه ی كوی دانشگاه،در نامه ای سرگشاده خطاب به آیت الله آملی لاریجانی ، ریاست قوه قضائیه خواستار محاكمه و مجازات عاملین اصلی تهاجم به كوی و تبرئه دانشجویان شد.

در این نامه آمده است:

 
به نام خدا

" فاخفض لهم جناحك و الن لهم جانبك و ابسط لهم وجهك و آیس بینهم فی اللحظة والنظرة حتی لایطمع العظماء فی حیفك لهم و لاییاس الضعفاء من عدلك بهم، فان الله تعالی یسالكم معشر عباده عن الصغیرة من اعمالكم و الكبیرة والظاهرة والمستورة "

با آنان فروتن باش و نرمخو و هموار و گشاده رو و به یك چشم بنگر به همگان، خواه به گوشه چشم بنگری و خواه خیره شوی به آنان، تا بزرگان در تو طمع ستم بر ناتوان نبندند و ناتوان از عدالت تو مایوس نگردند كه خدای تعالی می پرسد از شما بندگان از خرد و درشت كارهاتان و از آشكار آن و نهان (نهج البلاغه، نامه 27 )

محضر آیت الله آملی لاریجانی

ریاست محترم قوه قضاییه

سلام علیكم؛

امروز در شرایطی این نامه را خطاب به حضرتعالی می نگاریم كه قریب دو سال از حادثه دردناك و جانسوز كوی دانشگاه تهران می گذرد و ابهامات پیرامون عملكرد دستگاه قضا در مورد این واقعه هر روز بیشتر می شود. حادثه ای كه رهبری انقلاب از آن تعبیر به "جنایت" كردند و تمامی مسئولین امر بر عمق این فاجعه صحه گذاردند. در سحرگاه 25 خرداد ماه 88 خانه امن دانشجویان دانشگاه تهران مورد هجوم عده ای از نیروهای شبه نظامی و گروهی از نیروهای موسوم به لباس شخصی قرار گرفت و بر دانشجویان ساكن كوی دانشگاه ظلمی رفت كه شرح آن جز غم و اندوه حاصلی ندارد، رخدادی كه برای تن مجروح دانشگاه تازگی نداشت و تكرار ظلمی بود كه در 18تیر 78 بر دانشگاه رفته بود.

دردناكی این اتفاق همگان را در سطح جامعه متالم كرد و پیگیری های مصرانه ملت شریف، دانشجویان و اساتید و دانشگاهیان و تاكید چندباره همگان بر لزوم پیگیری و مجازات مسببین این حادثه دردناك چراغ امید را در دل ها خاصه خسارت دیدگان این واقعه روشن كرد كه به زودی و با صراحت و بدون چشم پوشی و خوف از رتبه و مقام و فشارهای بیرونی برخورد های قانونی با مسببین صورت خواهد گرفت. اما این امید ها با گذر زمان و علیرغم پیگیری مداوم، اندك اندك رنگ باخت و حوادثی كه بعد از آن روی داد جز دلسردی برای بدنه دانشگاهی كشور به ویژه دانشجویان منتقد و دلسوز به همراه نداشت.

...  بر مبنای آنچه ما می دانیم یا رسما اعلام شده علاوه بر برخوردهای قبلی، این دانشجویان هستند كه در دادگاه جدید (سازمان قضایی نیروهای مسلح) احكام بدوی برای آنان صادر شده است. هرچند احكام جدید نسبت به احكام صادر شده برای دیگر دانشجویان در دادگاه قبلی (دادگاه انقلاب) سبك تر بوده اما نفس صدور حكم برای دانشگاهیان در حالی كه دانشگاه خود قربانی آن فاجعه شده، ... اسف بارتر اینكه هیچ خبری از اسامی و نام و نشان نیروهای حمله كننده به ساحت مقدس دانشگاه در رسانه ها و خبرگزاری ها به چشم نمی خورد.

به باور ما عدم قرائت گزارش كمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در صحن علنی به رغم پیگیری های نمایندگان محترم و تاكید ریاست محترم مجلس و نادیده گرفته شدن گلایه رهبری انقلاب از كند بودن جریان پرونده كوی دانشگاه و جدی گرفته نشدن انتقاد حضرتعالی از عدم همكاری نیروهای امنیتی در پرونده كوی در سخنرانی شما در دانشگاه تهران و در نتیجه به سرانجام نرسیدن پرونده، همه و همه رخداد‌های ناگواری بود كه چراغ امید را در دل ها كشت و بذر ناامیدی را پراكند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشكی تهران به عنوان نماینده بخشی از بدنه دانشجویی و نیز چشم نگران و دیده بان خطرات پیش روی نظام جمهوری اسلامی هشدار می دهد كه عدم برخورد قاطع با مسببین این حادثه دردناك و حوادث مشابه جز تزلزل بیشتر در اعتماد مردم به نظام و بنیان های رفیع انقلاب اسلامی و آرمان های دینی حاصلی در بر نخواهد داشت. ما دلسوزانه هشدار می دهیم كه متعرضین ساحت دانشگاه اگر در چنگال عدالت اسیر نگردند در آینده ای نزدیك حوادثی مشابه را رقم خواهند زد همان گونه كه مماشات دستگاه قضا، متعدیان تیر 78 را برای رخداد خرداد 88 جری ساخت.

...
لذا مجدانه خواستار آنیم كه به نیرو های مجری و عاملان رده چندم بسنده نشود و چنگال عدالت بر دامن آمران كه در پرده قدرت پنهان شده اند چنگ زند و با مجازات آنان آبرویی از نظام جمهوری اسلامی حفظ شده و احقاق حق گردد. انتقال دانشجویان زخم خورده به زیرزمین ساختمان مركزی وزارت كشور و هتاكی و تحقیر آنان در بامداد 25 خرداد كه به تصریح كمیته پیگیری دانشگاه تهران و نمایندگان محترم مجلس در رخداد آن هیچ ابهامی باقی نمی ماند؛ در هیچ قاموسی پذیرفته نیست و این درد جز به دوای "مجازات مجرمان بدون توجه به وابستگی سازمانی" درمان نمی گردد. امری كه با گذشت دو سال از وقوع ماجرا متاسفانه محقق نگردیده است.

بر این اساس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشكی تهران از جنابعالی درخواست دارد تا آمران و عاملان اصلی این جنایت دردناك هر چه سریعتر به پای میز محكمه كشانده شده و بر اساس قانون و در راستای اجرای عدالت به كیفر جنایات خود مجازات شوند. همچنین با عنایت به احكام بدوی صادره برای دانشجویان از آن مقام خواستاریم تا با استناد به گفته های مسئولین دانشگاه تهران در همان روزهای آغازین مبنی بر اینكه "دانشجویان، این فرزندان فرهیخته ملت ایران هیچگاه اخلال گر نبوده و تفكیك صفوف آنان از سایرین برای حفظ ساحت مقدس علم ضروری است"(اطلاعیه دانشگاه تهران، خبرگزاری مهر، 25 خرداد 1388) در جهت لغو احكام صادره بدوی برای دانشجویان، در دادگاه تجدید نظر اقدام مقتضی صورت گیرد تا شاید موجبات التیام این زخم كهنه فراهم آید.


انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشكی تهران

بیست و پنجم خردادماه هزار و سیصدونود

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۷
0
0
کو گوش شنوا؟
نظرات بینندگان