arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۳ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

17 رکورد المپیک در تیراندازی شکسته شد/ بیشترین طلا به ایتالیا رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پرونده رقابت‌های تیراندازی المپیک ریو با قهرمان تیرانداز کشور ایتالیا به پایان رسید.

به گزارش انتخاب، رقابت‌های تیراندازی المپیک ریو با برگزاری رقابت‌های تفنگ سه وضعیت مردان به پایان رسید که در نهایت ورزشکاری از کشور ایتالیا توانست به مدال طلای این رقابت‌ها دست یابد.

در این رده که پوریا نوروزیان تیرانداز ایران نیز حضور داشت نیکولو کامپریانی از ایتالیا موفق شد با امتیاز 458.8 به مدال طلا دست یابد تا دومین طلای خود را در ریو دشت کند. بعد از این ورزشکار ایتالیایی، کامسنکی از روسیه به مدال نقره رسید و تیرانداز کشور فرانسه نیز به مدال برنز این ماده دست پیدا کرد. نوروزیان هم در جایگاه بیست و ششم قرار گرفت.

تیرانداز ایتالیا در هر دو بخش مقدماتی و فینال توانست رکورد المپیک را ارتقا بخشد.

به این ترتیب پرونده رقابت‌های تیراندازی بازی‌های المپیک ریو با توزیع 15 مدال طلا بسته شد. ایتالیا موفق‌ترین کشور در این رشته در بازی‌های ریو بود که توانست ۴ مدال از ۱۵ مدال طلا را از آن خود کند و کشور آلمان با سه طلا دومین کشور موفق در این رشته از بازی‌های المپیک ریو بود.

تیراندازی المپیک از ۱۶ مرداد آغاز و امروز (یکشنبه) به پایان رسید. ۱۷ رکورد در دو بخش مقدماتی و فینال شکسته شد اما هیچ یک از تیراندازان موفق به شکستن رکوردهای جهانی نشدند. از نکات قابل توجه تیراندازی المپیک ریو می‌توان به یک مدال طلا و برنز تیراندازان کویت اشاره کرد که به دلیل تعلیق این کشور به عنوان ورزشکار مستقل و زیر پرچم IOC مدال را بر گردن آویختند. از دیگر نکات المپیک ریو عدم دست یابی تیراندازان چینی به مدال طلا بود. چینی ها که تیراندازان قدرتمندی در اختیار دارند و در چند المپیک اخیر به مدال طلا نیز رسیدند، از المپیک ریو تنها نقره و برنز به چنگ آوردند.

تیراندازی المپیک در پانزده ماده برگزار شد که تیم ایران با ۵ نماینده در ۶ ماده شرکت کرد. نمایندگان ایران دو فینالیست در تفنگ بادی و خفیف داشتند. الهه احمدی در تفنگ بادی ۱۰ متر به جایگاه ششمی رسید و نجمه خدمتی در جایگاه هشتم تفنگ سه وضعیت قرار گرفت. ایران در بخش اهداف پروازی هیچ نماینده ای در المپیک نداشت.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان