arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۰

از هر چهار فلسطینی، 1 نفر در زندان اسرئیل بوده!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بیش از بیست و پنج درصد مردم فلسطین مدتی را در زندانهای رژیم صهیونیستی گذرانده اند.

به گزارش انتخاب، رنج و درد هزاران اسیر فلسطینی با تجاوز صهیونیستها به ساده ترین حقوق آنان همراه شده است و این یکی از دهها مشکل مردم فلسطین است.

این مسئله باعث شده است که بسیاری از اسیران فلسطینی برای بهبود شرایط زندان ، بارها اعتصاب غذا کنند.

گزارشگر الجزیره گفت اسرائیل دهها سال است که به شکنجه و آزار و اذیت اسیران فلسینی عادت کرده است تا شاید از این طریق روحیه مردم فلسطین را برای پیگیری حقوقشان تضعیف کند.

براساس گزارش کمیته اسرا در شورای قانونگذاری فلسطین، هم اکنون بیش از یازده هزار و پانصد اسیر فلسطینی در سی زندان و بازداشتگاه اسرائیل به سر می برند.

اسیران کرانه باختری حدود هشتاد و پنج درصد ، اسیران غزه هشت درصد و اسیران قدس و مناطق اشغالی 1948 ، هفت درصد این تعداد را تشکیل می دهند.

حدود هفتاد و چهار و نه دهم درصد از اسیران فلسطینی مجرد و مابقی متأهل اند.

محکومیت حدود شصت درصد از اسیران فلسطینی، از یک ماه تا ده سال ، یازده درصد از ده تا پانزده سال ، پانزده درصد پانزده تا پنجاه سال و سیزده و نیم درصد ، یعنی هفتصد و هشتاد اسیر ، محکوم به حبس ابدند.

در همین حال صد و بیست و پنج زن، چهارصد کودک زیر سیزده سال و هزار بیمار فلسطینی نیز در زندانهای اسرائیل گرفتارند.

شکنجه در هفته های اول حبس ، منوعیت دیدار با وکیل و بازداشت اداری بدون دلیل ، از جمله مشکلات اسیران فلسطینی است.

در همین حال بسیاری از این اسیران از شرایط مناسب بهداشتی محرومند و در مکانهای سرد و مرطوب زندانی اند و نمی توانند با خانواده های خود دیدار کنند.

براساس گزارش کمیته اسرا در شورای قانونگذاری فلسطین، در سالیان متمادی اشغال فلسطین ، بیش از بیست و پنج درصد از مردم فلسطین در زندانهای اسرائیل گرفتار بوده اند .
نظرات بینندگان