arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۰

آزار جسمانی ميليون ها سالمند در اروپا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دست کم چهار میلیون نفر از افراد سالخورده هر سال در اروپا مورد آزار جسمانی قرار می گیرند و تصور می شود دو هزار و پانصد نفر از آنها به سبب حملات اعضای خانواده یا پرستاران خود جانشان را از دست می دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR ، سازمان یهداشت جهانی روز پنجشنبه نتایج بررسی را در کنفرانسی که در بوداپست پایتخت مجارستان برگزار شد ارائه کرد. سازمان بهداشت جهانی براورد می کند حدود بیست میلیون نفر از سالخوردگان علاوه بر اینکه تنبیه بدنی یا محبوس می شوند به طور منظم در معرض تهدیدات و حملات لفظی قرار می گیرند.

سوزسانا چاکاب مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در امور اروپا گفت چنین سو رفتارهایی زندگی بسیاری از سالمندان آسیب پذیر را از بین می برد.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد یک سوم از افراد ساکن در منطقه ای که درباره آن بررسی شد و اروپای غربی تا روسیه و آسیای میانه را در بر می گیرد تا سال دو هزار و پنجاه بیش از شصت سال سن خواهند داشت. به گزارش خبرگزاری آلمان از بوداپست ،

جاکاب گفت :  جمعیت اروپا به سرعت رو به پیری است و دولت ها باید به سرعت برای متوقف کردن این مشکل فزاینده سلامتی و اجتماعی اقدام کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۷
0
0
کاش یکی به وضع سالمندهای ایرانی رسیدگی میکرد تا ببینید آزار جسمانی یعنی چی
نظرات بینندگان