arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۰

صادرات گوشت اختاپوس به ایتالیا توسط ایران!

مدیر‌كل شیلات هرمزگان از صادرات حدود ۳۰۰ هزار كیلو مارماهی به ویتنام و ۲ هزار كیلو گوشت اختاپوس به ایتالیا خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر‌كل شیلات هرمزگان از صادرات حدود ۳۰۰ هزار كیلو مارماهی به ویتنام و ۲ هزار كیلو گوشت اختاپوس به ایتالیا خبر داد.

قدرت میرزاده امروز در گفت‌وگو با فارس در بندرعباس با اشاره به فعالیت‌های شیلات طی سال‌ گدشته‌ اظهار داشت: صادرات آبزیان در سال ۸۹ دارای روند مناسب بوده است.

وی در همین راستا افزود: میزان كل صادرات آبزیان در مدت زمان یاد شده به ۹ میلیون و ۶۶۸ هزار كیلوگرم رسیده‌ كه ارزش دلاری این میزان صادرات آبزی برابر با ۲۳ میلیون و ۶۵۸ میلیون دلار است.

مدیر‌كل شیلات هرمزگان ادامه داد: اقلام صادراتی شامل صادرات یال اسبی به میزان ۵ هزار و ۹۱۲ كیلو با ارزش ۸ میلیون و ۲۷۷ هزار دلار به چین، كره جنوبی، ویتنام، هنگ‌گنگ و تایلند است.

میرزاده با بیان اینكه در سال ۸۹، ۸۲۳ هزار و ۵۰۰ كیلوگرم میگو پرورشی نیز با ارزش ۴ میلیون و ۱۱۷ هزار دلار به امارات، كویت و ایتالیا صادر شده است، از صادرات ۶۳۸ كیلوگرم بال كوسه خشك به كشور امارات خبر داد.

وی افزود: طی سال گذشته حدود ۹۰۰ هزار كیلو‌گرم شبه شوریده با ارزش یك میلیون و ۷۹۶ هزار دلار به كشورهای تایلند، كره جنوبی و چین توسط صیادان صادر شده است.

میرزاده اضافه كرد: همچنین به دلیل بازار مطلوب گونه مارماهی، ۲۹۸ هزار كیلوگرم از این آبزی با ارزش ۴۱۸ هزار دلار به كشور ویتنام صادر شده است.

مدیركل شیلات هرمزگان افزود: از گونه اسكویید نیز ۱۶۹ هزار كیلوگرم به ایتالیا، اسپانیا و مالزی صادر شده است.

این مسئول از صادرات یك میلیون و ۲۹۶ هزار كیلوگرم ماهی مركب به كشورهای كره، ویتنام، هند، چین، اسپانیا و ایتالیا و همچنین صادرات ۲ هزار كیلوگرم گوشت اختاپوس به ایتالیا طی سال‌ گذشته خبر داد.

وی گفت: كشور كویت یكی از مشتریان میگوی دریایی و ماهی تازه استان است كه در این راستا از این دو مورد به ترتیب در مدت زمان یاد شده ۲۵ هزار و ۲۴۲ كیلوگرم به این كشور صادر شده است.

میرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه هرمزگان از ظرفیت‌های شیلاتی بسیار بالایی برخوردار است، ابراز داشت: این ظرفیت‌ها به ویژه منابع ذخایر آبزی باید به طور صیحیح و بهینه مدیریت شوند كه در این راستا نیاز به همكاری و مساعدت تمام بخش‌های مرتبط با حوزه دریا احساس می‌‌شود.

‌استان هرمزگان با ۲۷ هزار صیاد رتبه نخست آبزیان به ویژه پرورش میگو را به خود اختصاص داده است.

محصولات تولیدی این استان به دو بخش دریایی و پرورشی دسته‌بندی می‌شود.
نظرات بینندگان