arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

مردانی به انگلستان باخت/ در انتظار حضور رقیب به دیدار نهایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آخرین تکواندوکار کشورمان در المپیک سی و یکم دومین دیدار خود مقابل نماینده بریتانیا با امتیاز طلایی بازنده شد تا برای حضور در گروه شانس مجدد در انتظار رسیدن این حریف به فینال باشد.

به گزارش انتخاب، سجاد مردانی تکواندوکار وزن ۸۰- کیلوگرم کشورمان بعد از کسب اولین پیروزی خود ، مقابل «ماهاماچو» از بریتانیا به میدان رفت و با برتری مقابل این رقیب به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد.

وی دور نخست ۱۶ بر یک «پیتا توفا توفا» از تونگا را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد. مردانی در این مرحله به مصاف «چو» تکواندوکار ۲۷ ساله بریتانیا رفت. این دیدار با سسه امیتازی که حریف کسب کرد آغاز شد و در ادامه مردانی یک امتیاز گرفت تا وقت اول با همین نتیجه به پایان برسد. وقت دوم با احتیاط دو تکواندوکار آغاز شد و سرداور تنها دو اخطار به «ماهاما چو» داد تا از این ره آورد یک امتیاز به مردانی تعلق گرفته و نتیجه ۳ بر ۲ روی تابلو ثبت شود.

مردانی در وقت سوم موفق شد اختلاف امتیاز را جبران کرده و با تساوی 3 بر 3 در پایان این زمان ، کار به وقت چهارن و امتیاز طلایی کشیده شد.

این تکواندوکار بریتانیایی پیش از این دیدار، چهار بار مقابل مردانی ، عمیدی و حسین تاجیک (دوبار)  طعم تلخ شکست را شکست چشیده بود.

نماینده کشورمان در وزن ۸۰+ کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی باید با برنده «دونگ مین چا» از کره جنوبی و «رادیک عیسی اف» از آذربایجان خواهد رفت.

 سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل در جریان است. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

ایران در این دوره از بازی ها تا به حال صاحب ۷ مدال شده است. کیانوش رستمی و سهراب مرادی در اوزان ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری و حسن یزدانی در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد صاحب مدال طلا شده اند و سعید عبدولی و قاسم رضایی در اوزان ۷۵ و ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی و حسن رحیمی در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد به مدال برنز رسیده اند. علیزاده هم در ۵۷ -تکواندو آخرین برنز ایران را به دست آورده است.

نظرات بینندگان