arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۰

بیل گیتس :ارزشمند ترین چیز ی که دارم نامه مادرم است/دخترانم اجازه ندارند لیدی گاگا گوش کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بیل گیتس در 55 سالگی به آرزوهای مالی خیلی از ما رسیده است .

به گزارش انتخاب به نقل از خبر، عکس او بارها روی جلد مجلاتی از جمله تایم وفوربز بوده وشرکت مایکروسافت که در سال 1975 همراه با پل آلن کارش را شروع کرد حالا بیش از 400 میلیارد دلار ارزش دارد . گیتس به شکل رسمی دومین مرد ثروتمند جهان است  سال قبل  پس از نزدیک به دو دهه جایگاهش در صدر رده بندی را به کارلوس اسلیم مکزیکی واگذار کرد چرا که بیش از 28 میلیارد دلار را صرف کارهای خیریه کرد اما هنوز هم 56 میلیارد دلار ثروت شخصی دارد. اصولابا این همه پول  و شهرت نگرانی نباید معنایی در زندگی او داشته باشد اما او صحیت درباره خانواده اش را این چنین شروع می کند:«من به بچه ها تاکید کرده ام آهنگهای لیدی گاگا را گوش نکنند و مراقب اشعاری که بدآموزی دارند باشند.خوشبختانه جنیفر( 15 ساله ) و روری( 12 ساله ) این موضوع را درک کرده اندومراقب خواهر کوچکشان فوب( 9 ساله ) هستند تا آهنگهای نامناسب را گوش نکند»

وقتی از او درباره این ثروت وواگذاری آن به بچه ها می پرسیم ، با لحنی جدی پاسخ می دهد:«فکر نمی کنم این میزان ثروت برای آنها خوب باشد . ما برای آنها تا جایی که ممکن است تسهیلات آموزشی فراهم میکنیم و درمورد مسائل بهداشتی هم کاملا مراقب هستیم اما درمورد کسب درآمد آنها باید راه خودشان را پیدا کنندو اگر کار اضافه بربرنامه عادی انجام دهند ، پولی به آنها پرداخت می شود »

گیتس به رقم دقیق ارثیه اشاره ای ندارد اما گزارشهای تایید نشده حاکی از رقم ده میلیون دلاربرای هر کدام ازبچه هاست.

گیتس درباره زندگی خانوادگی اش می گوید:«من در دهه دوم زندگی ام حتی یکروز هم به مرخصی نرفتم و هر روز کار می کردم و به کار معتاد بودم. حالا دوست دارم تنیس بازی کنم و وقتم را باخانواده ام بگذرانم . خودرو شخصی خودم یک مرسدس بنز است وبرای خانواده یک پورشه خریده ام و البته یک لکسوس هم دارم . اما زمانی که هر 5 نفر بخواهیم بیرون برویم از یک خودرو ون استفاده می کنیم »

وقتی از او درباره ارزشمندترین چیزی که در زندگی دارد ( بجز افراد خانواده اش ) سوال می کنیم ،می گوید:«شش ماه قبل از اینکه با ملیندا در سال 1994 ازدواج کنم مادرم بر اثر ابتلا به سرطان سینه درگذشت اما درنامه ای برای من وهمسرم نوشت :" هر کسی ثروت بیشتری داشته باشد ، انتظار بیشتری از او می رود" این نامه برایم ارزشمند ترین چیز در دنیا است وهنوز آن را حفظ کرده ایم. به خاطرهمین نامه بود که  تصمیم گرفتم به شیوه های مختلف به افراد فقیر و نیازمند کمک کنم»

یکی از اقدامات بیل گیتس دراین زمینه تاسیس مرکزی برای واکسیناسیون کودکان نیازمند در کشورهای فقیر جهان بوده و با همکاری جیمز کامرون تابحال بیش از سه میلیارد دلار برای این مرکز جمع آوری شده است .

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
0
این خانواده ای است که هیچ نوع فسادی در آن راه ندارد و در آینده نیز چنین خواهد بود کدام مولتی میلیاردر آسیایی یا خاور میانه ای به این چیزها میاندیشد که این آقای فوق ثروتمند نامسلمان نصارا برایش برنامه دارد
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
1
کاشکی دزدای ایرانی بیت المال هم که از مردم فقیر کشورشون می دزدن یاد بگیرن ..
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
1
از بچگی فقط بهمو گفتن این خارجی ها بدن! تو خیلی از مواقع باید انسانیتو که دائم لغلغه زبون ماهاست از اونا یاد گرفت.
نظرات بینندگان