arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۸ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵

هیات 120 نفره سیاسی و اقتصادی ایران وارد کوبا شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هیات 120 نفره سیاسی و اقتصادی ایران به ریاست وزیر امور خارجه عصر امروز به وقت محلی - یکشنبه شب به وقت تهران - در اولین مرحله از سفر دوره ای خود به آمریکای لاتین وارد هاوانا پایتخت کوبا شد.

به گزارش انتخاب، هواپیمای اختصاصی حامل هیات ایران که بامداد امروز تهران را ترک کرده بود، پس از 16 ساعت پرواز بی وقفه، حوالی ساعت 15 به وقت محلی در فرودگاه بین المللی هاوانا به زمین نشست.

به گزارش ایرنا، مورنو معاون وزیر امور خارجه و چند تن از مقامات وزارت خارجه کوبا در فرودگاه بین المللی خونه مارتین از محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه کشورمان استقبال کردند.

ظریف هنگام ورود در مصاحبه ای کوتاه با خبرنگاران، روابط ایران و کوبا را در زمینه های سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری بسیار خوب توصیف کرد و گفت در جریان این سفر در باره همکاری و هماهنگی در زمینه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ونزوئلا، همکاری های دوجانبه و بین المللی و نیز راههای گسترش روابط اقتصادی گفت وگو خواهد کرد.

محمد جواد ظریف را در نخستین سفر رسمی او به آمریکای لاتین به عنوان وزیر امور خارجه دولت یازدهم، شماری از مقامهای وزارت امور خارجه، بیش از 80 تن از مدیران و فعالان اقتصادی بخشهای خصوصی و دولتی و گروهی از خبرنگاران رسانه های جمعی همراهی می کنند.

دیدارهای ظریف با مقامهای بلندپایه کوبا از جمله رییس جمهور، وزیر خارجه، وزیر تجارت خارجی و وزیر اقتصاد صبح فردا به وقت محلی آغاز می شود. او در همایش مشترک فرصت های اقتصادی ایران و کوبا نیز سخنرانی خواهد کرد.

ظریف همچنین امشب با ایرانیان مقیم کوبا دیدار و در ضیافت شامی که به افتخار حضور هیات ایرانی در هاوانا برگزار می شود شرکت خواهد کرد.

ظریف و هیات همراه عصر فردا - دوشنبه به وقت محلی - در دومین مرحله از سفر دوره ای خود به آمریکای لاتین به ماناگوا پایتخت نیکاراگوئه می رود.

او پس از آن به ترتیب از کشورهای اکوادور، شیلی، بولیوی و ونزوئلا دیدن خواهد کرد و هر روز مهمان یک کشور خواهد بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان