arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۷ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۰

عسگراولادی: كسانی كه می‌خواهند استبداد گذشته برگردانند، به ملت خود خیانت می‌كنند

دبیركل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: كسانی كه مسیری می‌روند و می‌خواهند استبداد گذشته و استعمار خارجی را برگردانند، به ملت خود خیانت می‌كنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیركل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: كسانی كه مسیری می‌روند و می‌خواهند استبداد گذشته و استعمار خارجی را برگردانند، به ملت خود خیانت می‌كنند.

حبیب‌الله عسگراولادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌كه احزاب و گروه‌ها باید با یك بازخوانی از حوادث تلخ انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری داشته باشند، گفت: احزاب و گروه‌ها باید بررسی كنند كه چرا ذائقه شیرین حضور 40 میلیونی مردم در صحنه را ترك كردند و اقتدار ملی و مصالح مردم را در معرض تهدید قرار دادند.

وی افزود: باید یك آسیب‌شناسی در این مورد صورت بگیرد تا ما از تله‌های هولناك نبرد نرم آمریكا علیه انقلاب اسلامی در ایام انتخابات به سلامت عبور كنیم. همچنین باید به تحلیل واحد از فضای مطلوب انتخابات آینده برسیم تا رقابت‌های انتخاباتی، رفاقت‌های ما را به هم نزند.

دبیركل جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطر نشان كرد: باید واقعا حق انتخاب مردم را به رسمیت بشناسیم و رای ملت را میزان بدانیم و در این بین احزاب و گروه‌ها حق‌طلبی و حق‌مداری را آهنگ حضور در انتخابات قرار دهند و از مرز انصاف و عدالت خارج نشوند. همچنین باید با احساس مسئولیت اجتماعی در جهت عمق و ژرفای حضور و وسعت مشاركت سیاسی مردم اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

عسگراولادی با تاكید بر این‌كه پس از سه دهه ما باید یك انضباط سیاسی كه برخاسته از عدالت و اخلاق باشد را در رقابت‌های سیاسی حاكم كنیم كه همه در چارچوب ارزش‌های پذیرفته شده عمل كنند، اظهار كرد: بزرگترین خسارت برای یك حزب این است كه مصالح نظام را نادیده بگیرند و در فرآیند تصمیم‌گیری‌های سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی دشمن از روی غفلت عمل كنند.

وی با بیان این‌كه مساله آزادی برای ملت ما خیلی مهم است و دشمن می‌خواهد فضایی درست كند كه ما در فضای آزاد تنفس نكنیم، گفت: آزادی مثل هوا برای تنفس سیاسی ما لازم است. كسانی كه مسیری می‌روند و می‌خواهند استبداد گذشته و استعمار خارجی را برگردانند، به ملت خود خیانت می‌كنند.

وی در ادامه با بیان این‌كه در مسیر منتهی به انتخابات باید دانست كه نگاه نماینده مجلس به قدرت و ثروت یك سم مهلك برای مردم‌سالاری است، گفت: نماینده باید دل در گرو مطالبات مردم داشته باشد و در راه تحقق آن وظیفه‌یابی كند، بنابراین پرهیز از كانون‌های قدرت و ثروت، سلامت انتخابات را تضمین می‌كند.

عسگراولادی همچنین التزام عملی به قانون اساسی و قوانین كشور در خصوص برگزاری انتخابات را یك راهبرد عقلانی دانست و گفت: اگر از این مسیر منحرف شویم تمام قواعد مردم‌سالاری زیر پای اغتشاش و درگیری‌های خیابانی له خواهد شد و به جای افراد فرهیخته و مومن، مشتی اراذل سیاسی پست‌های نمایندگی را می‌گیرند، بنابراین صلاحیت كاندیداهایی برای ورود به مجلس باید احراز شود كه فرد انتخاب شده دغدغه‌ی نظام و مردم را داشته باشد و بخواهد خدمت كند و در راه پیشرفت كشور از هیچ پوششی دریغ نكند.

نظرات بینندگان