arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۷۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۷ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۰

خاتمی: مسئولان فرهنگی کشور با بستن چشم های خود صورت مسئله را پاک نکنند

خطیب جمعه تهران با اشاره به برنامه های مبتذل ماهواره ای که موجب فروپاشی خانواده ها و سستی اعتقادات و تشویق به روابط نامشروع، استحاله فرهنگی و هویت دینی نسل آینده می‌شود، خواستار هوشیاری مردم و مسئولان نسبت به عواقب سوء آن در میان خانواده ها و جامعه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خطیب جمعه تهران با اشاره به برنامه های مبتذل ماهواره ای که موجب فروپاشی خانواده ها و سستی اعتقادات و تشویق به روابط نامشروع، استحاله فرهنگی و هویت دینی نسل آینده می‌شود، خواستار هوشیاری مردم و مسئولان نسبت به عواقب سوء آن در میان خانواده ها و جامعه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد خاتمی در خطبه های امروز نماز جمعه تهران ضمن تبریک دو میلاد مسعود ائمه اطهار در هفته گذشته به نمازگزاران، درباره مسائل داخلی و خارجی به ایراد سخن پرداخت.

وی در خصوص مسائل داخلی به موضوع جنگ نرم اشاره کرد و گفت: رفتن ماهواره به منازل مردم کشورمان یکی از جلوه های روشن جنگ نرم دشمنان است زیرا آنها به واسطه این شبکه ها در صدد ترویج دین ستیزی و از بین بردن ارزش های اخلاقی و قبح روابط نامشروع است.

خاتمی جهت گیری کلی این مبارزه را اسلام، انقلاب اسلامی و ملت ایران عنوان کرد و گفت: دشمنی دشمنان انقلاب را باید باور کنیم زیرا آنها به دنبال بازگرداندن دوران سیاه پهلوی هستند،هر چند که خوابشان تعبیر نمی شود ولی از مسئولان فرهنگی می خواهم که واقع بین بوده و با بستن چشم های خود صورت مسئله را پاک نکنند.

خطیب جمعه تهران در ادامه آوردن ماهواره به خانه را مشابه آوردن آتش به خانه دانست و گفت: این اقدام موجب فروپاشی خانواده ها و سستی اعتقادات و تشویق به روابط نامشروع، استحاله فرهنگی و هویت دینی فرزندان این انقلاب می شود.

وی ابتذال در برنامه های ماهواره ای را بسیار روشن عنوان کرد و گفت: حتی کسانی که خود در غرب زندگی می کنند نیز از ایجاد تباهی در نسل های آینده به واسطه برنامه های این شبکه ها ناراحت هستند.

وی تاکید کرد: من سخن گفتن از این بحث را وظیفه خود می دانم و اینکه گفته شود فقط از برنامه های علمی و ورزشی این شبکه ها استفاده می شود توجیهی بیش نیست.

خاتمی در ادامه جهت گیری اغلب برنامه های ماهواره ای را براندازی نظام اعلام کرد و گفت: آنها در پی تحریک مردم به اغتشاش و ترویج دروغ هستند لذا حتی بازگو کردن برنامه های آنها نیز گناه داشته و مصداق دروغ است.

خطیب جمعه تهران با تاکید مجدد به مسئولین فرهنگی برای حساسیت درباره برنامه های ماهواره ای، گفت: به پدران و مادران نیز توصیه می کنم که نسبت به این موضوع احساس مسئولیت کنند و خانواده خود را از تباهی نجات دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش به اقدامات گروهک منافقین در سالهای بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: دست منافقین به خون 12 هزار بیگناه در ایران و 25 هزار بیگناه در عراق آلوده است.

وی ادامه داد: آنها هم اکنون تحت الحمایه آمریکا بوده و با حمایت این کشور به زندگی خود ادامه می دهند ولی باید پرسید اگر اینها نقض حقوق بشر نیست، نقض حقوق بشر را چگونه تعریف می کنید.

وی از نوری المالکی نخست وزیر عراق به خاطر جلوگیری از حضور هیئت آمریکایی برای بازسازی در پایگاه اشرف تقدیر کرد و همچنین گفت: آمریکا به واقع در صدر لیست ناقضین حقوق بشر قرار دارد و به واقع انگلیس و آمریکا کهنه کار جنایت و تروریست پروری هستند.

خاتمی در ادامه به مباحث خارجی پرداخت و در خصوص اشغالگری و دخالت آمریکا در برخی کشورهای منطقه گفت: آمریکا خود القاعده و طالبان را بوجود آورد و حتی ریگان رئیس جمهور سابق آمریکا، بن لادن را قهرمان ملی لقب داد حال با افغانستان مذاکره می کنند که برای مبارزه با این گروهک تروریستی پایگاه های آمریکایی حضور طولانی تری در این کشور داشته باشند.

وی در ادامه به حضور آمریکایی ها در عراق نیز اشاره کرد و گفت: آنها قرار بود تا پایان سال 2011 عراق را ترک کنند ولی در گوشه و کنار تلاش برای تداوم حضورشان در عراق دیده می شود.

خطیب جمعه تهران خطاب به مردم این کشورها گفت: تجربه نشان داده است که وقتی آمریکایی ها جای پایی در کشوری باز کردند از آن کشور به سادگی ها خارج نمی شوند لذا عزت شما فقط در این است که خودتان این اشغالگران را از کشورتان بیرون کنید.

خاتمی در ادامه به تحولات بحرین اشاره کرد و گفت: همچنان اشغالگران سعودی در بحرین جنایت می کنند و حتی موازین بین المللی را که پزشکان و پرستاران را مصونیت داده است زیر پا می گذارند.

وی افزود: آنها کسانی که در تظاهرات مسالمت آمیز حضور داشتند به اعدام محکوم می کنند و اینها امروز به غم جانکاه ما تبدیل شده است.

وی خطاب به مردم مسلمان بحرین گفت: دل ما از سختی هایی که شما دچارش هستید خون است ولی بدانید آنهایی که می خواستند روحیه جهادی شما را بشکنند با پرونده ای سیاه و ننگین از بحرین خارج خواهند شد.

خاتمی افزود: تردید نکنید که آل خلیفه رفتنی هستند و اشغالگران سعودی نیز با کارنامه ای ننگین از بحرین خارج خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله لیبی نیز اشاره کرد و گفت: حوادث لیبی در متن خود شیطنیت های بزرگی دارد زیرا مردم از دو سو مورد هجمه قرار گرفته اند یکی قذافی و دیگری ناتو.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: توطئه در خصوص لیبی این است که زیر ساخت های این کشور از بین برود و پس از روی کار آمدن شورایی انقلابی و در واقع آمریکایی نفت مورد نیاز غرب از این طریق تامین گردد.

خاتمی در پایان خواستار مراقبت و هوشیاری مردم لیبی نسبت به این توطئه دشمن شد.

خطیب جمعه تهران همچنین در خطبه های نخست نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به پیشرفت های چشم گیر کشور در 32 سال گذشته گفت: عده ای می خواهند مردم را نسبت به انقلاب اسلامی ناامید کنند که به تعبیر امیرالمومنین (ع) این افراد منافقین هستند.

وی همچنین گفت: 32 سال از انقلاب گذشته است خداوند در حل مشکلات ما را همواره کمک کرده است و کمک نیز خواهد کرد به شرط اینکه وحدت میان خود را حفظ کنیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدحسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۷
1
3
لطفا در تيتر زدن دقت كنيد. وقتي مي نويسيد خاتمي ما فكر مي كنيم سيد محمد خاتمي است. مي خواستم بخونم اما ديدم سيد احمد خاتمي است نخوندم همين كه رفتم بخونم وقتم صرف شد. خواش مي كنيم اسم كوچك را بنوسيد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
البته اینجور تیتر زدن از ترفندهای این سایت است ولی برادر، اینکه شما فقط حرف های محمد خاتمی و کسانی که ازشون خوشت میاد می خونی بهتر است که اصلاً نخونی و وقتت رو هدر ندی چون خوندن باید باعث تحول بشه و نباید درش تعصب باشه
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۷
1
3
با سلام
خدمتتان عرض کنم خواب دشمن وقتی تعبیر می شود که ما بجای اینکه ریشه مشکلات را پیدا و اصلاح کنیم بدنبال شکستن شاخ و برگها آن هستیم آن هم بشکل ...
نه آقا مملکت اینجوری درست نمی شود که مسئولین ما بخاطر حفظ منافعشان حاضر نیستند واقع بینانه به موضوع توجه کنند
عبدالله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
0
خوب شما مسئول شده ايد كه در اين مواقع چاره انديشي كنيد اگر همه چيز درست باشد و مردم همه در صراط مستقيم حركت كنند ديگر چه نيازي به وجود شماهاست؟
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
0
سلام آقا خاتمی ! خیلی دیر شده. ماهواره ودیش به آن کت کلفتی از همون امریکا وچین و...تا پشت بون های تهرون اومده حالا می فرمایید استفاده نشه؟.
پوریا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
0
0
با سلام
من با نظر اقای احمد خاتمی بسیار مخالفم چون ما از جنبهی مثبت و علمی.تاریخی و اطلاعات عمومی به ان نیاز داریم
نظرات بینندگان