arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵

دادستان کل: هیئتی برای اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر تشکیل می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان کل کشور از تشکیل هیئتی در دادستانی کل برای اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در حاشیه نشست مشترک دستگاه های مقابله با مواد مخدر با حضور مسئولان پنج استان شرق و جنوب کشور در بحث مبارزه با مواد مخدر افزود: قانون مبارزه با مواد مخدر و قانون آئین دادرسی در آن قسمتی که مربوط به مبارزه با مواد مخدر است باید به تناسب اصلاح شود و به همین منظور هیئتی در دادستانی کل کشور تشکیل داده ایم و از دستگاه های ذیربط نیز دعوت کرده ایم و نتیجه آن را از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: خلأ های قانونی در جهات مختلف در بحث مبارزه با مواد مخدر وجود دارد که مشکلات قانونی، اعتباری و بودجه در زمینه امکانات داریم تا بتوانیم وسایل نقلیه مناسب برای کنترل مبادی مرزی و یا تقویت نیروها و گمرکات داشته باشیم.

دادستان کل کشور ادامه داد: متاسفانه در گمرکات نیز دستگاه هایی که به صورت الکترونیک کالاها را کنترل کند یا کم است و یا وجود ندارد.

خلاءهایی در حوزه مبارزه با مواد مخدر وجود دارد

دادستان کل کشور گفت : قانون آیین دادرسی کیفری ، مشکلاتی را در عمل و اجرا برای مبارزه با مواد مخدر به وجود آورده است .

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود : در جلسه امروز مجموعه دستگاه‌ ها ، نهادهای مرتبط و مسئولان اجرایی از جمله دادستان ‌ها ، ناجا ، سپاه و بسیج حضور داشتند و مشکلاتی که در راه مبارزه با مواد مخدر وجود دارد به صورت شفاف و صریح مطرح شد .

وی گفت : امیدواریم با همکاری و هماهنگی دستگاهها بتوانیم به صورت جدی‌تر با این آسیب اجتماعی برخورد کنیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه برای مبارزه با مواد مخدر هماهنگی بیشتر میان دستگاه ‌ها ضرروری است، افزود : امیدواریم خروجی این جلسه رفع برخی مشکلات و مرتفع کردن برخی ضعف‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که چه خلاءهای در خصوص مبارزه با مواد مخدر وجود دارد، گفت : در جهات مختلف خلاء های وجود دارد ، از طرفی با مشکلات قانونی و اعتباری و بودجه ای و از طرف دیگر با کمبود امکانات برای دستگاه‌هایی که بتوانند وسایل نقلیه و خودروها را کنترل کنند مواجه هستیم و باید به آن توجه شود.

منتظری افزود : همچنین به منظور تقویت نیروهای مرزبانی و گمرکات باید تدابیری اندیشیده شود ، متاسفانه در گمرکات دستگاه ‌هایی که به صورت الکترونیک بتوانند کالاها را کنترل کنند یا کم است یا وجود ندارد.

وی ادامه داد : قانون مبارزه با مواد مخدر مشکلاتی دارد، از طرفی نیز قانون آیین دادرسی کیفری مشکلاتی را در عمل و اجرا برای مبارزه با مواد مخدر به وجود آورده است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در دادستانی کل کشور بررسی این مسئله را در دستور کار قرار داده ‌ایم، گفت: به نظر ما قانون مبارزه با مواد مخدر و قانون آیین دادرسی کیفری در آن قسمت که مربوط به مبارزه با مواد مخدر است به طور متناسب باید اصلاح شوند.

منتظری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا برای اصلاح این قانون اقدامی انجام داده ‌اید یا خیر؟ افزود : در دادستانی کل کشور هیئتی را تشکیل داده‌ و از دستگاه ‌های ذیربط دعوت کرده ‌ایم و در این خصوص مشغول کار هستیم که امیدواریم نتیجه آن از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

نشست مشترک دستگاه های مقابله با مواد مخدر با حضور وزیر کشور ، دادستان کل کشور و با حضور مسئولان پنج استان شرق و جنوب کشور (استان های سیستان بلوچستان ، هرمزگان ، کرمان ، خراسان رضوی و خراسان جنوبی) در سالن اجتماعات شقایق برگزار شد .
نظرات بینندگان