arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۰

ناجا: تذکر و برخورد با زنان متخلف بر عهده خانم‌های پلیس است

معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه حجاب در اصول دین و تاریخ ما ریشه دارد ، خواستار احضار و پاسخگویی دستگاه‌هایی شد که به وظیفه خود در اجرای قانون عفاف و حجاب عمل نمی ‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه حجاب در اصول دین و تاریخ ما ریشه دارد ، خواستار احضار و پاسخگویی دستگاه‌هایی شد که به وظیفه خود در اجرای قانون عفاف و حجاب عمل نمی ‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR ، سردار بهمن کارگر در برنامه تلویزیونی دیروز ، امروز ، فردا با بیان اینکه عفاف‌ستیزی و هنجارشکنی متخلفان شدیدتر شده است ، گفت : البته آمار آنها بیشتر نشده است و از وضع افرادی که پارسال در زمینه مسائل اخلاقی و بدپوششی دستگیر شده بودند، گزارش کاملی تهیه و بررسی شد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی به استاندارد‌سازی رفتار پلیس با جرایم اخلاقی نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه مصادیقی را با استفاده از فیلم‌ها و عکس‌های تهیه شده مشخص کردیم تا برخورد پلیس با متخلفان به صورت دقیق‌تری انجام شود.

سردار کارگر به ممنوعیت برخورد نیروهای مرد پلیس با خانم‌های متخلف اشاره کرد و افزود : تذکر و برخورد با زنان متخلف بر عهده خانم‌های پلیس است و آقایان فقط برای حفظ امنیت در کنار آنان حضور خواهند داشت.

وی گفت : حتی در مراکز پلیس امنیت هم از مشاوران خانم استفاده می کنیم تا همه مراحل با حضور بانوان پلیس انجام شود.

معاون اجتماعی ناجا افزود : برای نیروهایی که با این طرح همکاری می کنند ، برنامه های آموزشی گسترده و خوبی برگزار شده است.

سردار کارگر در ادامه به اعتراض برخی مردم و مسئولان در سال گذشته اشاره کرد که معتقد بودند فلان خانم با حجاب بوده و بی‌مورد دستگیر شده است و توضیح داد: ما از لحظه دستگیری خانم‌های متخلف عکس و فیلم داریم و وقتی برخی از این عکس‌ها را برای معترضین ارسال کردیم، متوجه وخامت وضعیت فرد مورد اشاره شدند و حق را به پلیس دادند.

وی با اشاره به هدف‌گذاری طرح امنیت اخلاقی در سال گذشته بر روی موضوع «هنجار‌شکنان» اعلام کرد : ‌امسال با شعار مبارزه با عفاف‌ستیزان، طرح امنیت اخلاقی را پیگیری خواهیم کرد.

معاون اجتماعی ناجا افزود : در بحث عفاف و حجاب ، پیوست اجتماعی و پیوست عملیات روانی داریم و حتی فیلم‌ها و سریال‌ها و مراسم‌هایی که در کشور برگزار می‌شود ، هم از چشم ما پنهان نیست.

سردار کارگر درباره کمبودهای قانونی در برخورد با بدحجابی گفت:‌ همه مشکلات به قانون برنمی‌گردد و ما همکاری سازنده و خوبی با قوه قضاییه داریم ، البته بخشی از قانون با شرایط امروزی به روز نشده است اما اعتقاد داریم معضلات اجتماعی با راهکارهای اجتماعی قابل بررسی و حل است.

وی پیشگیری اجتماعی را مقدم بر پیشگیری انتظامی دانست و افزود : نیروی انتظامی در مواجهه با بدحجابی و مشکلات اخلاقی باید حلقه آخر باشد و بقیه دستگاهها هم به دنبال وظایف و کارهایشان در این زمینه باشند. سردار کارگر گفت :‌ امسال بهتر از گذشته عمل می‌کنیم چون اشکالات سال‌های گذشته را رفع کرده‌ایم.

معاون اجتماعی ناجا اظهار داشت : وضع حجاب را از سال 81 تا امروز در یک وقت خاص و در یک محل خاص رصد کرده‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که باید برای پوشش جامعه یک نرم و مدل مشخص تعریف کنیم ،تعریف مشخصی از حجاب نداریم و مسئولان باید لباس ملی را تعریف کنند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه‌ها و وزارت کشور در این زمینه باید فعالیت کنند.
نظرات بینندگان