arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵

مقدار بودجه آموزش و پرورش در دولت یازدهم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسعود شکوهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری بودجه امسال وزارت آموزش و پرورش را حدود 310 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش انتخاب، وی با اظهار این که 12 درصد کل بودجه کشور به وزارت آموزش و پرورش اختصاص می یابد ، گفت که 98درصد بودجه این وزارتخانه صرف پرداخت حقوق و دستمزد می شود .

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش حل مشکلات آموزش و پرورش را نیازمند کمک های مردمی دانست و تاکید کرد : وزارت آموزش و پرورش به تنهایی قادر به رفع مشکلات و مسائل مالی نیست و در این زمینه هم به مشارکت مردم نیاز دارد .

**مشاوره و هدایت تحصیلی
شکوهی نقش مشاوره در هدایت تحصیلی دانش آموزان را حائز اهمیت دانست و گفت که 48درصد دانش آموزان باید به سوی هنرستانهای فنی حرفه ای و کار دانش هدایت شوند که هنوز با این رقم فاصله زیادی داریم.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد دانش آموزان رشته علوم تجربی را انتخاب می کنند ، گفت: از 860 هزار داوطلب کنکور سراسری امسال 520هزار نفر در رشته علوم تجربی بودند که حدود هفت هزار نفر در رشته پزشکی پذیرفته شدند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش که برای شرکت در همایش ملی همیار مشاور در مازندران به سر می برد همچنین گفت که 64 هزار دانش آموز به عنوان همیار با مشاوران مدارس همکاری می کنند .

او گفت : همیاران مشاور ، دانش آموزانی هستند که دارای بیشترین مقبولیت نزد دیگر دانش آموزان بوده و رازدار باشند .

وی گفت : این دانش آموزان به مشاوران مدارس کمک می کنند تا مسائل و مشکلات مدرسه را بهتر و زودتر شناسایی و حل کنند تا تبدیل به آسیب نشود.

شکوهی تعداد مشاوران مدارس کشور را 18هزار نفر اعلام کرد و افزود : مدارس کشور در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند و لازم است برای جلوگیری از این آسیب ها موضوع مشاوره و همیاران مشاور جدی گرفته شود.

همایش ملی همیاران مشاور با هدف استعدادیابی، آموزش مهارت های زندگی ، برنامه های تفریحی و مسابقات ورزشی و فرهنگی با حضور 320 دانش آموز دختر و 70مربی در ساری آغاز شد. فردا نیز همایش همیاران مشاور پسر به مدت دو روز در اردوگاه دانش آموزی بادله شهرستان ساری برگزار می شود .
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان