arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۰

کلينتون:‌ نظاميان قذافي از خشونت جنسي به عنوان ابزار جنگي استفاده مي کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا نیروهای وابسته به معمر قذافی را متهم کرد که به خشونت و تجاوز بر ضد زنان به عنوان ‌ابزاری جنگی متوسل شده اند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR ، کلینتون اعلام کرد آمریکا از گزارشهای انتشار یافته درباره توسل نیروهای وابسته به قذافی در لیبی به حربه تجاوز بر ضد زنان عمیقا احساس نگرانی می کند .

وی تاکید کرد در مجموع دریافت گزارشهایی مبنی بر اینکه دولتهای مختلف در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا از خشونتهای جنسی برای مجازات معترضان استفاده می کنند ، بسیار نگران کننده است .

وزیر خارجه امریکا گفت :‌ ‌ تجاوز به عنف ، ارعاب فیزیکی و اذیت و آزار جنسی در کشورهای مختلف در منطقه در حال روی دادن است و نیروهای امنیتی قذافی و دیگر گروهها در منطقه تلاش می کنند با توسل به خشونت بر ضد زنان و تجاوز جنسی به عنوان ابزاری جنگی ، میان مردم تفرقه ایجاد کنند و آمریکا این اقدامات را به شدید ترین لحن ممکن محکوم می کند .

کلینتون با اشاره به سخنان هفته گذشته دادستان دیوان بین المللی کیفری در خصوص مصرف داروهای جنسی در میان نظامیان وابسته به قذافی انجام تحقیقات کامل را در این زمینه خواستار شد .
نظرات بینندگان