arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۰

ويکيليکس : شش ماه از بازداشت ناعادلانه جوليان آسانژ گذشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه اینترنتی ویکیلیکس روز پنجشنبه به مناسبت ششمین ماه بازداشت جولیان آسانژ بنیان گذار این پایگاه در بیانیه ای اعلام کرد ، وی شش ماه بازداشت را در شرایطی ناعادلانه و نا شایسته پشت سر گذاشت. پایگاه اینترنتی ویکیلیکس اعتراض خود را در بیانیه ای که در رسانه های مختلف منتشر شد بیان کرد.

این بیانیه در پایگاه اینترنتی تلگراف انگلیس نیز منتشر شد. آسانژ که هفتم دسامبر در لندن بازداشت شده بود ، از شانزدهم دسامبر پس از آزادی به قید وثیقه در خانه یکی از دوستان انگلیسی خود در دویست کیلومتری شمال شرق لندن تحت بازداشت خانگی است.

آسانژ همچنان در انتظار حکم نهایی مقامات قضایی انگلیس در مورد استرداد وی به سوئد است.

وی در خصوص دو مورد خشونت جنسی در این کشور تحت تعقیب است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن ، شرایط بسیاری از جمله: زندگی در خانه ای تحت نظر ، به همراه داشتن دستبند الکترونیکی، توقیف گذرنامه ، رعایت مقررات رفت و آمد و نیز مراجعه هر روزه به نزدیک ترین اداره پلیس به وی تحمیل شده است. آسانژ که دارای ملیت استرالیایی است ، اتهامات مطرح شده علیه خود را رد می کند.

هواداران وی معتقدند پس از آنکه پایگاه اینترنتی ویکلیکس اسناد رسمی و محرمانه را افشا کرد ، وی قربانی توطئه شد. هواداران آسانژ سوئد را متهم می کنند که قصد دارد در صورت استرداد آسانژ از انگلیس وی را به آمریکا تحویل دهد.

در بیانیه ویکیلیکس آماده است : دولت سوئد از گفتن این موضوع که آسانژ را به آمریکا تحویل نمی دهد امتناع می کند .

به این دلیل است که برای این استرداد نامتناسب و ناعادلانه تلاش می کند. دولت آمریکا وعده داده است تمام تلاش خود را برای کشیدن آسانرژ به پای میز محاکمه به کار گیرد ، یک تحقیق قضایی نیز علیه وی در ماه ژوئیه سال دوهزار و ده آغاز شده است.
نظرات بینندگان