arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵

وزیر دفاع ترکیه: در آزادسازی جرابلس هیچ آسیبی به نیروهای ما نرسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد: مخالفان سوری تحت حمایت ترکیه کنترل شهر جرابلس را از دست تروریست‌های داعش خارج کردند تا از تصرف بخش جدیدی از منطقه مرزی توسط نیروهای کرد جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا، فکری بیشیک، وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه با کانال ان‌تی‌وی این کشور گفت: مخالفان سوری تحت حمایت ترکیه شهر جرابلس را از تروریست‌های داعش که کنترل این شهر استراتژیک را در دست داشتند، پاکسازی کردند.

مخالفان سوری تحت حمایت جنگنده‌ها، تانک‌ها و نیروهای ویژه ترکیه روز چهارشنبه وارد یکی از آخرین مقرهای داعش در مرز ترکیه‌ـ‌سوریه شدند آن هم در عملیاتی که نخستین حمله بزرگ ترکیه با همکاری آمریکا در سوریه محسوب می‌شود.

ترکیه یگان‌های مدافع خلق را که جناح مسلح حزب کرد اتحاد دموکراتیک است، بازوی حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.‌ک.ک می‌داند که بیش از سه دهه است در جنوب شرق ترکیه دست به اقدامات مسلحانه زده‌اند.

در همین حال فکری بیشیک گفت: ترکیه می‌خواهد انتقال کامل حزب اتحاد دموکراتیک به شرق رودخانه فرات ظرف یک هفته را تضمین کند.

وی افزود: در جریان عملیات آزادسازی جرابلس هیچ تلفاتی در بین نیروهای ترکیه به وجود نیامده اما دو تن از مخالفان سوری کشته شدند.

نظرات بینندگان