arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵

هشدار درباره خرید آنلاین از تلگرام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، درباره خرید آنلاین از شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام هشدار داد.

به گزارش انتخاب،سرهنگ علی نیک نفس با بیان اینکه امسال نزدیک به 43 درصد پرونده های پلیس فتا مربوط به شبکه اجتماعی تلگرام بوده است، گفت: این پرونده ها مربوط به مزاحمت های آنلاین، هتک حرمت و هک شدن حساب های تلگرام افراد بوده است.

وی کلاهبرداری ها در شبکه اجتماعی تلگرام را مبتنی برشگرد تبلیغ عنوان کرد و افزود: تبلیغات درباره کسب و کارهای اینترنتی باید دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد که متأسفانه بسیاری از هموطنان به آن توجه نمی کنند، یا به خوبی در این باره اطلاع رسانی نشده است.

سرهنگ نیک نفس با اشاره به لینک تبلیغاتی که فرد را به صفحه یا سایت دیگری هدایت می کند، گفت: اکثر این تبلیغات به سایتهایی لینک می شود که هیچ تعهد و اعتباری ندارد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا تصریح کرد: هموطنان توجه کنند بیشتر اجناس تبلیغی در کانال های شبکه های اجتماعی، بی کیفیت است و یا با تبلیغ اعلام شده منطبق نیست؛ افراد با پرداخت پول زیاد، کالای بی کیفیت دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه تبلیغ کالاهای قاچاق در شبکه های اجتماعی زیاد است، گفت: برخی از این خریدها مجرمانه است و خطرات گوناگونی در پی دارد.

نیک نفس افزود: مدیران کانال ها باید هر تبلیغی را منتشر نکنند، زیرا مدیریت کانال به عهده آنهاست و در صورتی که با این تبلیغ، جرمی اتفاق بیفتد این افراد مسؤل هستند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا با بیان اینکه در بررسی انجام شده کمتر از دو دهم درصد شکایات و انتقادات کسب و کارهای آنلاین مربوط به سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک بوده افزود: از حدود 850 مورد گزارش های دریافتی، بیشتر شکایات مربوط به سایت هایی است که نماد اعتماد الکترونیکی ندارند

*میزان
نظرات بینندگان