arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۰

محمد تقی رهبر: دولت گفت که مشکل ما موی دختران و پسران نیست/روحانیون با دولت قهر کرده‌اند

رئیس فراکسیون روحانیون وضعیت عفاف و حجاب در جامعه را نامطلوب توصیف کرد و گفت: دولت اعتقادی به اجرای قانون عفاف و حجاب ندارد و به بسیاری از بی‌بندوباری‌ها و بدحجابی‌ها چراغ سبز نشان داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس فراکسیون روحانیون وضعیت عفاف و حجاب در جامعه را نامطلوب توصیف کرد و گفت: دولت اعتقادی به اجرای قانون عفاف و حجاب ندارد و به بسیاری از بی‌بندوباری‌ها و بدحجابی‌ها چراغ سبز نشان داده است.

به گزارش انتخاب، "محمدتقی رهبر"درباره توضیحات وزیر کشور در کمیسیون فرهنگی پیرامون نحوه اجرای قانون عفاف و حجاب، اظهار داشت: سؤال از وزیر کشور درباره نحوه اجرای قانون عفاف و حجاب و پیشرفت‌های عملی این قانون ازسوی وزارت کشور بود.

نماینده مردم اصفهان وزارت کشور را مسئول ایجاد هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌ها در راستای اجرای قانون عفاف و حجاب دانست و تصریح کرد: وزارت کشور مسئول اصلی اجرای قانون عفاف و حجاب در جامعه است، اما متأسفانه عملکرد این وزارتخانه در اجرای قانون مطلوب نبوده است.

رهبر با اشاره به وضعیت فرهنگی نامطلوب جامعه، گفت: متأسفانه پس از تصویب قانون عفاف و حجاب و ارائه مسئولیت اجرای این قانون به وزارت کشور، نه تنها وضعیت عفاف و حجاب در جامعه بهبود نیافته، بلکه بی‌بندوباری در جامعه افزایش چشمگیری داشته است.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس تلاش در راستای بهبود وضعیت عفاف و حجاب را در جامعه ضروری توصیف کرد و ادامه داد: وزارت کشور در توضیحات خود در رابطه با قانون عفاف و حجاب، اعلام کرده است که به دنبال کار فرهنگی زیربنایی در این رابطه است و نتیجه‌بخشی آن مدت زمان بیشتری می‌طلبد.

وی با تأکید بر ضرورت کار فرهنگی و زیرساختی در عرصه جامعه، اظهار داشت: توضیحات وزارت کشور، بی‌بندوباری موجود در جامعه را توجیه نمی‌کند، چرا که وزارت کشور علاوه بر اقدامات فرهنگی و زیربنایی در زمینه عفاف و حجاب باید به وضعیت کنونی جامعه نیز رسیدگی کند.

رهبر نیروی انتظامی را نیز موظف به برخورد با مصادیق بدحجابی و بی‌حیایی در جامعه دانست و تأکید کرد: نیروی انتظامی باید برخورد مداوم و پیوسته با مصادیق بدحجابی را در دستور کار خود قرار دهد و با هدایت وزارت کشور به عنوان مجری قانون عفاف و حجاب، اقدامات لازم را صورت دهد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دلیل افزایش بی‌بندوباری در جامعه را عدم اعتقاد دولت به اجرای قانون عفاف و حجاب توصیف کرد و گفت: متأسفانه دولت به بسیاری از بی‌بندوباری‌ها و بدحجابی‌ها چراغ سبز نشان داده است و همین امر بر گسترش بدحجابی در جامعه اثر گذاشته است.

رهبر با انتقاد از بی‌اعتنایی دولت به اجرای قانون عفاف و حجاب، تصریح کرد: روحانیون با دولت دهم قهر کرده‌اند، چرا که این دولت مدت‌ها قانون عفاف و حجاب را معطل و بلاتکلیف نگه داشت و در نهایت گفت که مشکل ما موی دختران و پسران نیست. این‌گونه برخوردهای دولت وضعیت بدحجابی در جامعه را بدتر از دوره‌های قبل کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت، وی افزود: هدف از تعامل با وزارت کشور و نیروی انتظامی، یافتن راه‌حل برای برطرف ساختن معضل اجتماعی بدحجابی در جامعه بوده است.

رهبر ابراز امیدواری کرد که هفته آینده در وزارت کشور، نشستی با حضور مسئولان دستگاه‌های مرتبط با قانون عفاف و حجاب برگزار شود و در نتیجه تعامل و هم‌اندیشی راهکاری برای آسیب‌های اجتماعی بدحجابی اندیشیده شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
مرد ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
0
خوب راست گفته مشکل بیکاری تورم و از اینجور چیزاست نه مو و ........روحانیون قهر کردن که کردن
نظرات بینندگان