arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۶۹
تعداد نظرات: ۳۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۰

ناگفته‌های دیدار کمیته ویژه با موسوی، کروبی و خاتمی

پرویز سروری رئیس کمیته امنیت داخلی کمسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و از اعضای کمیته ویژه مجلس بود که به منظور رسیدگی به ادعای مطرح شده از سوی دوکاندیدا مبنی بر تقلب در انتخابات درسال 88 به دیدارکاندیداهای معترض و برخی چهره های تاثیرگذار رفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر نوشت: پرویز سروری رئیس کمیته امنیت داخلی کمسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و از اعضای کمیته ویژه مجلس بود که به منظور رسیدگی به ادعای مطرح شده از سوی دوکاندیدا مبنی بر تقلب در انتخابات درسال 88 به دیدارکاندیداهای معترض و برخی چهره های تاثیرگذار رفتند.

با توجه با نزدیک شدن به سالگرد نمازجمعه مقام معظم رهبری وخطبه تاریخی ایشان در 29 خردادسال 88 ، اگرخاطرتان باشد در آخرین فرازهای خطبه دوم رهبر انقلاب نجوا و درد دلی با امام زمان داشتند که فضای نماز جمعه را به شدت تحت تاثیر قرار داد. شبیه این اتفاق در سال 78 هم افتاد. تحلیل شما از این اتفاق نادر چیست؟ شما در آن لحظه کجا بودید و چه احساسی داشتید؟

 بنده هم مانند سایر مردم درآن نماز جمعه تاریخی حضور داشتم و به نظرم دلیل صحبت های رهبری به این خاطر بود، کسانی که تا دیروز دستشان در دست ملت بود و پشت سر امام بودند و خودشان را به عنوان یک انقلابی مطرح می کردند امروز در مقابل انقلاب می ایستند و طبیعی است که درد سراسر وجود رهبر انقلاب را فرا بگیرد وآنگونه با امام زمان نجوا کنند.

 با برگزاری پرشکوه ترین انتخابات در کشور ودر زمانی که استکبار، جمهوری اسلامی را متهم به نبود مردم سالاری، دموکراسی وحقوق بشر می کند در چنین شرایطی که نظام سلطه در مقابل ایران ضربه فنی شده است، عوامل داخلی دشمن، به راه افتادند و کام شیرین ملت را تلخ کردند وسعی نمودند با اقداماتی کاملا فرمایشی این رقابت پرشور ونتیجه مهم را از بین ببرند.

شاهد بودیم که چگونه نظام سلطه در چهره کسانی که به ظاهر مدعی نظام هستند رخ نمایاند و تحت این عنوان چارچوب های قانونی نظام را زیر پا گذارد؛ افرادی که با استفاده از قانون این کشور کاندید شدند، توسط شورای نگهبان با همین قانون تایید شدند و براساس این قانون 17 ساعت به طور مستقیم با مردم صحبت کردند وقتی نتیجه انتخابات را بر خلاف نظر خودشان دیدند همه راهکارهای قانونی رازیر پا گذاشته و به راهکارهای غیر قانونی روی آوردند که درنتیجه بار دیگر شاهد جان گرفتن نظام سلطه شدیم.

 مقام معظم رهبری هم به این خاطر مظلومانه با امام زمان صحبت می کنند. کسانی که تا دیروز در جبهه انقلاب بودند امروز در جبهه مقابل انقلاب می ایستند و رسما نمایندگی نظام سلطه را بر عهده دارند ، و با اینکه می بینند تمام نظام سلطه، سلطنت طلب ها ، بهایی ها و شبکه های ماهواره ای در حقیقت شرکت سهامی ضد انقلاب تشکیل می دهند، آن هم در شکلی که تا به حال سابقه نداشته است که جبهه داخلی و خارجی ضد جمهوری اسلامی بدون هیچ پرده ای در کنار هم و در مقابل این ملت قرار بگیرند. این برای مقام معظم رهبری درد آور است.

 - شما در صحبت های خود به افرادی که دارای سابقه انقلابی وهمراهی امام هستند اشاره کردید. می خواهم مشخصا به بخشی از این گروه اشاره کنم. اگر خاطرتان باشد سه شنبه بعد از انتخابات، در دیداری رهبری با نمایندگان کاندیداها ایشان تصریح کردند که روز جمعه در نماز جمعه شرکت و با مردم صحبت خواهند کرد. اما شاهد بودیم قبل از اینکه رهبری به عنوان فصل الخطاب قانونی نظرشان را مطرح کنند برخی ازبزرگان که اتفاقا شاید انتظار بیشتری هم از آنها می رفت مثل مجمع روحانیون مبارز درخواست راهپیمایی برای 30 خرداد به وزارت کشور می دهد، این اقدام را به نظر جناب عالی چطور می توان تحلیل کرد؟

این هم از نکات خیلی ظریف آن ایام است. از طرف کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی عده ای وظیفه پیدا کردیم تا باکاندیداها، مراجع عظام و شخصت های اثرگذاردیدار داشته باشیم، دو روز بعد از نماز جمعه جلسه ای را با آقای خاتمی داشتیم ، هیچ موقع فراموش نمی کنم خاتمی در آن جلسه گفت: «من دوروز قبل از نمازجمعه رهبری با آقای موسوی و کروبی تلفنی تماس گرفتم وگفتم، من 8 سال با این مرد (رهبرانقلاب) بودم وکار کردم ، روحیات ایشان را خوب می شناسم و به شما می گویم که نامه ای با امضاء دو نفراتان بنویسید و در آن نامه بیاورید که در حق ما ظلم شده است ایشان حتما پیگیری می‌کنند. ولی اگر بخواهید بر این مواضع خود بمانید حتما مقام معظم رهبری مقابل شما می ایستد و آن موقع دیگر درها به روی شما بسته خواهد شد.» البته بنده به صحت حرف های آقای خاتمی کاری ندارم و فقط خبری را نقل می کنم که از خود ایشان شنیده ام. آقای خاتمی می گفت بیش از یک ساعت با آقای موسوی صحبت کردم ولی در آخر ایشان حرف بنده را نپذیرفت وبه تعبیر ایشان لجبازی کرد.

سئوال ما هم از این آقایان این است. بالاخره هر نظامی یک فصل الخطابی دارد، در رقابت جرج بوش ورقیبش دیدیم که با فاصله کمی از هم بوش پیروزانتخابات شد. شکایت شد و اسنادی هم مبنی برپیروزی الگور وجود داشت که سرانجام در دادگاه قانون اساسی آمریکا مشخص شد بوش پیروز انتخابات است و با این رای دیگر موضوع تمام شد. با اینکه طرف مقابل مدارک مستندی برای تقلب در انتخابات داشت اما گفتند چون قانون تعیین کرده قبول می کنیم.

چرا در کشور ما این افراد اولین فصل الخطاب یعنی شورای نگهبان را کنار گذاشته واز آن عبور کردند تا اینکه رسیدند به فصل الخطاب اصلی نظام یعنی رهبر انقلاب؛ ایشان درقبل از نماز جمعه مطالبی را عنوان کردند اما متاسفانه تبعیت نشد. در نماز جمعه رهبری تحلیلی وارد شدند وتمام موضوعات را به بهترین شکل و منصفانه تحلیل کردند و در نهایت یک خروجی ونتیجه ای رابیان نمودند که مشاهده کردیم به هیچ وجه تمکین نشد.

در جلسه ای که این کمیته با آقای ناطق نوری داشت ایشان گفتند: « من ساعت 8 صبح روز 23 خرداد با آقای موسوی تماس گرفتم و گفتم : آقای موسوی می دانید که من به شما رای دادم. من وزیر کشور شما و همچنین رئیس امنیت کشور بوده ام ، به عنوان یک فرد خبره در مسائل امنیتی کشور به شما می گویم که اظهارات و واکنش های شما از دیشب تا به امروز بوی خون می دهد و اینکه شما می خواهید جریانها وطرفدارانتان را به خیابانها بیاورید فردا هم طرفداران رقیبتان به خیابانها می آیند و با برخورد این دو گروه نیروی انتظامی هم مجبوراست عکس عمل نشان داده و شاید مردم آسیب هایی ببینند. این کار را نکنید چراکه نظام هم نمی تواندمطالبات شما را از کف خیابان بپذیرد چون از فردا هر انتخاباتی این حرکت ها را به دنبال خواهد داشت» آقای ناطق می گفت من مدتها سر این موضوع با آقای موسوی صحبت کردم ودر نهایت ایشان نپذیرفت.

پس می شود گفت تمام راه کارها ، مسیرها ، توجیهات ومنطق ها برای این افراد روشن شد ولی متاسفانه دیدیم که راه کار غیر قانونی و نظام سلطه پسند و راه کاری که بتواند این فرصت عظیم ملت ما را به یک تهدید بزرگ تبدیل کند انتخاب کردند، آن هم کسانی که مدعی دلبستگی به نظام وامام بودند.

 - شأنیت آقای ناطق در این دیدارها چه بود، مگر قرار نبود دیدارهای این کمیته با چهره های شاخص معترضان به انتخابات باشد؟

 برنامه ریزی ما در آن کمیته دیدار با کاندیداها، مراجع عظام و شخصیت های اثرگذار بود، به همین خاطر با آقای ناطق ، هاشمی، ضرغامی، آیت الله مقتدایی و خیلی از شخصیت های دیگر جلسات و نشست هایی داشتیم. قصدمان هم پیگیری موضوع ، تلطیف کردن آن و به دست آوردن سرپل هایی برای حل این مشکلات بود.

 آقای ناطق هم در جریان اصولگرا نقش هایی ایفا کرده بود، چند دوره رئیس مجلس بود و در زمان انتخابات با مجموعه آقای موسوی همراه بود، لذا اظهارات این چنین اشخاصی با این تجربه در تکمیل مطالب ما موثر بوده است.

 - در جلساتی که با آقایان موسوی و کروبی به همراه کمیته ویژه مجلس داشتید چه دلایل و مستنداتی برای تقلب در انتخابات از سوی این افراد مطرح شد؟

 در جلسه ای که با آقای موسوی داشتیم تازه اوایل درگیری ها واغتشاشات بود. با ایشان طرح موضوع کردیم و گفتیم بالاخره انتخاباتی برگزار شده و فاصله دو رقیب هم زیاد است از طرفی هم کسانی که در جریان اجرایی انتخابات هستند اعم از چپ و راست اذعان دارند که بافت اجرایی انتخابات اجازه تقلب را آن هم با این فاصله زیاد هرگز نمی دهد. توضیحات زیادی دادیم که بالاخره خدماتی که دولت در عرصه های مختلف انجام داده است اثرگذاری خودش را نشان داده و آقای احمدی نژاد رای بیشتری آورده است. از طرفی دلایلی را که شما مطرح می کنید دلایل قابل قبولی نیست که حالا شما چون داماد فلان استان و یا پسر فلان استان هستید به همین خاطر باید به شما رای دهند منطقی نیست.

 در آن جلسه به آقای موسوی گفتیم ما چند نماینده به شما قول می دهیم اگر دلایل شما مستند و قابل اعتماد باشد ما به عنوان مدافعین شما تمام ظریفت خودمان را می گذاریم تا حق اعاده شود چرا که در نظام جمهوری اسلامی اگر رئیس جمهور مبتنی بر رای مردم نبوده و خدای ناکرده مبتنی برتقلب و رای سازی باشد یک فاجعه است واساسا با هیچ یک از مختصات جمهوری اسلامی سازگاری ندارد. مهم این است که شما این دلایل را اثبات کنید. شما که هشت سال نخست وزیر این کشور بودید و چارچوب های این نظام را پذیرفتید و می دانید که نمی شود یک سری مطالبات را غیر قانونی پیگیری کرد.

 پایان صحبت های آقای موسوی هم در آن جلسه این بود« اگر تمام مردم ایران قانع شوند که تقلب نشده است من میر حسین موسوی می گویم تقلب شده است » و ما در آنجا متوجه شدیم که ایشان هیچ نرمشی برای بازگشت به عرصه قانونی کشور از خود نشان نمی دهد وکاملا به دنبال این است که با توهمی که در این فراز وفرودهای سیاسی اتفاق افتاده بود احساس می کرد نظام مجبور به امتیاز دادن به اوست و مجبور است که شرایط او را بپذیرد.

 این مطلب هم جالب است که بدانید آقای موسوی 20 خرداد یعنی دوروز مانده به برگزاری انتخابات مصاحبه ای می کند با یک روزنامه پر تیراژ غربی ودر آنجا خبرنگار به موسوی می گوید « من از الان به شما می گویم پرزیدنت موسوی شما از الان رئیس جمهور ایران هستید ، سئوال من از شما این است ، روز شنبه 23 خرداد شما برای محدودکردن حوزه اختیارات رهبری چه کار خواهید کرد؟» موسوی در جواب می گوید: « من که نمی توانم کاری بکنم اما این جمعیتی که به طرفداری من به خیابانها آمده اند به طور طبیعی حوزه اختیارات رهبری را محدود می کنند.»

 این حرف آقای موسوی یعنی چه ؟ این مردمی که درکف خیابانها به زعم شما شعار در مورد تقلب درانتخابات می دهند چه کاری به حوزه اختیارات رهبری دارند. درضمن حوزه اختیارات رهبری را قانون اساسی تنظیم کرده است. چه اتفاقی قراراست بیافتد که حوزه اختیارات رهبری محدودشود ، یا باید قانون اساسی تغییر کند و یا نظام سقوط کند راه دیگری وجود ندارد. اینکه شما می گویید بعداز انتخاتبات مردم حوزه وظایف رهبری را محدود می کنند نشان از ان دارد که قصد دارید بعد از انتخابات هم مردم را در کف خیابان نگه دارید و با تغییر مطالبات درچارچوب های مدنی به درگیری های خشونت آمیز قصد براندازی نظام را دارید.

 با آقای کروبی هم که جلسه داشتیم همین دلایل بی پایه واساس را مطرح می کرد. کروبی می گفت : « من دردوره قبل این قدر رای آوردم ولی این دوره کمتر شده است ویا اگر ستادهای من به من رای می دادند بیشتر از این مقدار می شد.»

 - یکی دیگر از نمایندگان مجلس که عضو کمیته ویژه بود در جایی نقل می کرد در جلساتی که این کمیته با کروبی داشت بیشتر اطرافیان او صحبت می کردند و دلایل می آوردند و یک دلیل آنها این بود که دولت صندوق های رای دوجداره از روسیه وارد کرده است. آیا حقیقتاَ آقای کروبی و اطرافیانشان چنین ادعایی کردند؟ از این دست استدلال ها را چگونه می توان از افرادی که از مقامات کشورهستند و به نوعی رهبری فکری و سیاسی یک جریان را به عهده دارند قبول کرد؟

 بله، همین ادعا را کردند. حضور طوفانی ملت آنقدر بزرگ بود که راهی نمی گذاشت تا بتوانند دلیل قابل قبولی را ارائه کنند. ادعا که نمی تواند مستند باشد. شما که می گویید صندوق دوجداره وارد شده مستندات شما چیست ؟ شاهدی دارید موردی دید؟ گزارشی را شنیدید؟ اینکه بنشینید فکر کنید وبرای خودتان داستان سرایی کنید که نمی شود. این ملت بعداز 30 سال پختگی سیاسی پیدا کرده است. 30 سال است با این نظام انتخابات برگزار کرده است و به همین سادگی نمی تواند هر داستانی را از شما بپذیرد. شما که نمایندگانتان در سر صندوق ها حاضربودند. نمایندگان کاندیداهای دیگر بودند عوامل اجرایی ونظارتی بودند و در تمام این حوزه گسترده کشور کسی نتوانسته موردی در بیاورد. به نظر من دلایل اینها بیشتر یک طنز سیاسی بود.

 حتی درخصوص دلایل مطرح شده از طرف این جریان رهبر انقلاب از حوزه اختیاراتشان استفاده کردند و برای همکاری مضاعف اجازه دادند که 10 درصد صندوق ها به صورت رندوم باز شود ومجدد شمرده شود و بازهم با این حال هیچ اتفاقی نیافتاد. همه این ها نشان می دهد که به فرمایش رهبرانقلاب این جریان حداقل 20 سال برای این روز کار کرده بودند ، سازماندهی و جریان سازی کرده بودند؛ تمام ظرفیت های بین المللی را پای کار آورده بودند که این اتفاق بزرگ ملت مارا به کام همه تلخ کنند.

 - در حوادث سال 88 چه اتفاقی رخ می دهد که برخی خواص و نخبگان سیاسی حتی درجریان اصولگرا در موضع گیری خود مقابل جریان فتنه دچار تردیدشده ، مواضع دوپهلو گرفته و یا سکوت می کنند. مواضع دوپهلوی این اشخاص چه تاثیری در گسترش و دامن زدم به فتنه داشت؟

  در دوران فتنه فضا غبار آلودشده وتشخیص حق و باطل از مردم گرفته می شود. درجنگ تحمیلی که تمام دنیا پشت عراق قرار گرفتند ملت ما بدون هیچ شک وتردیدی محکم پشت نظام ایستادند، سختی هارا تحمل کرد خون دادند وجلو رفتند؛ اما در فتنه چه اتفاقی می افتد، کسانی که تا دیروز در جبهه انقلاب بودند حالا می روند در جبهه مقابل واین باعث می شود قدرت تصمیم گیری از برخی سلب شود وشفافیت در موضوع ازبین برود وحتی برخی از بزرگان ترمز کرده نمی توانند حرکت کنند، عده ای عقب گرد کرده وبرخی نیز فرمان را به سمت نیروهای خودی می گیرند.

 وقتی بعضی از چهره های ممتاز انقلاب در طرف فتنه قرار می گیرند باعث می شود فضا و جبهه سیاسی بهم بریزد. رهبر انقلاب دائما تاکید می کردند که مواضع دوپهلو نگیرید، جزء ساکتین نباشید و در عرصه حضور فعال داشته باشید. به نظر بنده موضع گیری های دوپهلو به امواج فتنه دامن زد، عمق بخشید و جریان فتنه و نظام سلطه را امیدوار کرد تا بتواند اهدافش را پیش ببرد به همین خاطر فکر می‌کنم کسانی بیشترین نقش را در دامن زدن به فتنه ایفا کردند که سکوت کرده و یا مواضع دوپهلو گرفتند، زیرا با این کار در حالی که در جبهه ما ایستاده بودند چراغ سبز برای دشمن نشان می‌دادند. اینها باعث شدند که برخی از نیروهای جبهه انقلاب به تردید بیفتند.

 - به دیدار باکاندیداهای معترض و برخی چهرهای تاثیر گذار اشاره کردید، از دیدارتان با آقای هاشمی و نقش ایشان درحوادث 88 بگویید؟

 نقش آقای هاشمی در طول انقلاب اسلامی نقش برجسته ای بوده واین موضوع برهیچ کس پنهان نیست. در جلسه ای که کمیته ویژه مجلس با ایشان داشت امیدواربودیم که آقای هاشمی با مواضع شفافی که اتخاذ می کنند نقش موثری را در فروکش کردن فتنه ایفا کنند، علت جلسه ما هم همین بود تا از ایشان بخواهیم نقش تاریخی خودشان را در این مقطع حساس ایفا کنند.

 مطالب زیادی درآنجا مطرح شد، آقای هاشمی به نکات عاطفی و احساسی که در روابط ایشان و رهبرانقلاب است اشاره کردند و فرمودند ما دو هفته یک بار با مقام معظم رهبری دیدار داریم و اگر به هر دلیلی این دیدار به تاخیر بیافتد من احساس بی تابی می کنم و نکاتی را بیان کردند که عمق علاقه ایشان به رهبر انقلاب رانشان می داد و این در حالی بود که وقتی روز چهارشنبه بعد از خطبه های مقام معظم رهبری خدمت ایشان رفته بودیم ،این سئوال پیش آمد که ایشان با این همه احساسات پر رنگ وعواطف زیادی که نسبت به رهبر انقلاب مطرح می کنند چرا از روز جمعه تا روز چهار شنبه هیچ اقدامی را در رابطه با نماز جمعه رهبری انجام ندادند و اطلاعیه یا بیانیه ای صادرنکردند. در حالی که همه انتظار داشتند هاشمی جزء اولین نفراتی باشد که این کار را انجام دهد.

 یکی از شخصیت های بزرگ و مسئول آن زمان همان روز جمعه خدمت آقای هاشمی می رسد و به ایشان می گوید که مقام معظم رهبری امروز بیشترین مطلب را درمورد شما گفتند و توقع هم این است که شما اولین کسی باشید که بیانیه داده وتشکرکنید که آقای هاشمی گفتند: « ما بیانیه را روز شنبه می دهیم.» اتفاقا در روزشنبه نیز آقای هاشمی در جواب کسانی که از علت عدم صدور بیانیه از ایشان پرسیده بودند گفته بود: «چون فائزه را گرفتند بیانیه منتشر نکردم.»

 در جلسه ای که خدمت آقای مقتدایی بودیم ایشان هم فرمودند:« ما دوشنبه با آقای هاشمی دیدار داشتیم وبه ایشان گفتیم که دوشنبه شده و هنوز شما بیانیه نداده اید که گفتند بیانیه آماده است در دیداری که با رهبری داریم خدمت ایشان می دهم تا نظرشان را بگویند و بعد منتشر می کنم.»

 این بیانیه در روزهای دوشنبه و سه شنبه و حتی چهارشنبه هم منتشر نشد. تا اینکه در روز شنبه بعد در جلسه مجمع تشخیص آقای بروجردی از ایشان درباره بیانیه می پرسند که دوباره جواب می دهند منتشر خواهد شد و تا به امروز هیچ وقت این بیانیه منتشر نشد. این علامت سئوال بزرگ در ذهن تاریخ ماند که چرا آقای هاشمی با ان همه عواطف و احساساتی که به رهبر انقلاب دارند با عدم انتشار بیانیه ای جواب آن همه لطفی که مقام معظم رهبری در خطبه ها در دفاع از ایشان داشتند را ندادند و از همین دست اقدامات آقای هاشمی باعث شد فضای جامعه پر از تردید شود. درصورتیکه می شد در بیانیه ای با حمایت از مواضع رهبری دشمن و اغتشاشگران را از بروز اختلاف و و شکاف در حاکمیت برای القای خواسته های غیرقانونی خود نا امید کنند.

 در جلسه ای که با آقای هاشمی داشتیم نکته ای را گفتند که این سئوال را در ذهنم به وجود آورد. مطلب ایشان این بود که « من و رهبری در برخی موضوعات اختلاف نظر داریم که بعضا به نتیجه هم نمی رسیم و در نهایت جمع بندی این می شود که من نظر مقام معظم رهبری را به عنوان ولی فقیه بپذیرم البته با حفظ نظر خودم.»

 حالا با این فرمایشات آقای هاشمی، این سئوال برای من پیش می آید که در نماز جمعه، رهبری مطالب را به عنوان فصل الخطاب مطرح کردند؛ با فرض اینکه آقای هاشمی نظر دیگری غیر از نظر رهبری داشتند با این منطقی که خودشان گفتند، پس آقای هاشمی چرا درمورد مواضع صریح مقام معظم رهبری در خصوص فتنه و اغتشاشات آشوبگران و مسائل مختلف نظر ایشان را ملاک عمل قرار ندادند. اگرایشان نظرات هبری را ملاک عمل قرار می داد فتنه و غبار در فضای سیاسی کشور فروکش می کرد و شفافیت در فضای سیاسی بوجود می آمد و اصحاب فتنه و دشمنان انقلاب نا امید شده و اصحاب انقلاب سریع تر می توانستند براین موضوع فائق شوند.

 درخصوص پرونده کهریزک ورسیدگی به شکایات خانواده های کشته شدگان کارهای خوبی انجام گرفت وزحماتی را شما و سایر نمایندگان برای این پرونده کشیدید. اما ظاهرا یکی از مقصران اصلی این پرونده علی رغم اینکه گفته می شود پرونده اش کامل است برخوردی با وی صورت نگرفته و به نوعی ازیک مصونیت سیاسی برخورداراست. این پرونده تا کجا پیش رفته و نتیجه آن چه زمانی اعلام می شود؟

پرونده کهریزک به عنوان یک پرونده درخشان در کشور است . در زمانی که نیروی انتظامی در خیابانها با اغتشاشگران درگیر بود رهبرانقلاب دستور اکید رسیدگی به این پرونده را دادند و به طورجدی موضوع مورد پیگیری دبیرخانه شورای امنیت ملی ومجلس قرارگرفت .در همان زمان هم برای تمام مسئولین مربوط به کهریزک پرونده درست شده و به دادگاه فراخوانده شدند.

البته قبول داریم این پرونده هنوز تکمیل نشده است و یک مرحله دیگر مانده برای اینکه این پرونده کامل و به نتیجه برسد .در جلساتی که با ریاست محترم قوه قضائیه داشتیم ایشان به ما قول دادند و به این نکته اشاره کردند که در این مسئله هیچ مسامحه ای انجام نخواهد گرفت وبا قدرت و قاطعیت پیگیری خواهد شد ما هم با توجه به اعتمادی که به دستگاه قضا داریم مطالبات خودمان را همچنان پیگیری می کنیم . البته بعضی مقاومت ها در مسیر پیگیری وبه نتیجه رسیدن این پرونده انجام می شود اما از طرفی هم دستگاه قضا حاضر به کوتاه آمدن در این موضوع نیست .


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۰
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
60
9
با سلام
البته که در کشور مسئولین می بایستی مصالح نظام و ملت را بر اختلافات فیمابین ارجع بدانند
درسته که در این وسط به طرفین ماجرا و از سوی مقابل ، کم لطفی ها شدو در این وسط بعضی عوامل پا را از حد فراتر گذاشتند که کار به آن رفتار های ناروا انجامید

مصلحت این است که تن به نتیجه داد و دولت منتخب نیز با بکارگیری کلیه استعدادهای بالفعل و بالقوه ، کار خود را شروع نماید.
با تهمت و افترا هیچ خانه ای اداره نمی شود چه رسد یک مملکت ..!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
علی آقا متاسفانه اکثر خوانندگان "انتخاب" موافق نظر تو نیستند. ناراحت نشن ، اکثرا اهل مطالعه و تحقیق موضوعات روز نیستند بیشتر شبا تا صبح گوش میدن به بی بی سی و صدای آمریکا . حرفهای سازگارا و نوری زاده بیشتر براشون ملاکه.
شاهد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
اين پاسخ به آقاي ناشناس است:
كافر همه را به كيش خود پندارد!
ما بي مطالعه و شما با مطالعه!؟ ما وابسته به خارج و شما مستقل!؟ نه عزيزم ما چشممان را باز و گوشمان را شنوا و دلمان را روشن نگاه مي‌داريم تا با عقلي كه خدا به ما داده است مسائل را تحليل و كوركورانه دنباله‌روي افرادي نشويم كه كشور را بدست جريان انحرافي و رمالان و جن‌گيران انداخته و از مسئولان عالي نظام هزينه كرده‌اند! آفتاب حقيقت پشت ابر نمي‌ماند و حق هميشه پيروز است چون وعده خدا اين است.
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
ارجح صحیح است نه ارجع
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
7
بنده بلافاصله بعد از انتخابات به زيارت عتبات در عراق رفتم. سر قبر امام علي(ع) ضريح آن امام مظلوم را گرفتم و گفتم اي امام مظلوم و اي امام عدالت از خدا بخواه اگر در اين انتخابات تقلب صورت گرفته است. خداوند جناح متقلب را رسوا كند.
............
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
14
تهمت و افترا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یکی این علی آقا رو بیدار کنه پاشو پاشو صبح شده هوا روشنه نمیبینی دیگه خشته خام نیست آینه ست!!
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
1
5
كامنت هاي زيادي برايتان مي ايد و معلوم است ..........و شما هم با درج نكردن كامنت ها به مردم خيانت مي كنيد.
من خودم يك كامنت در رابطه با سفرم به عتبات عاليات و امام علي ع را واسطه قرار دادم تا اگر در انتخابات رياست جمهوري صورت تقلب گرفته است خداوند افراد متقلب را رسوا كند و اين رسوايي بزرگ نتيجه مستجاب شدن دعاي من است را برايتان فرستادم اما درج نكرديد.
شما هم خائن به اين ملتيد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
کاش کمی صبور بودی. انشاا... دعایی که نجف کردی هم مستجاب شه و چهره خائنین واقعی به این مملکت و مردم روشن بشه.
من
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
14
به خدا دلمان خون است
والله که فقط حرف خودتونو می زنین
وای بر این
وای بر این
وای بر این
وای بر این ....که فقط امثال رسایی ها رو مجوز می ده
بابا .... نمی خوایم .........خدایا احساس خفگی می کنییییم

باشه نظر منم نگذارید ولی اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
1
8
مثل پرونده های کودک آزاری این هم یکی یکی رو میشه
پاسخ ها
عیسی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
فقط توی ایران ازین اتفاقها می یفته توی آمریکا که بهشته ضمنا اینهائی که اینهمه جنایت توی ویتنام ، عراق ، افغانستان انجام دادن و می دن آمرکیائی نیستند که ایرانی اند . انهدام هواپیمائی ایرباس ایران با 300 غیر نظامی در سال 67 و بمبهای اتمی هیروشیما ناکازاکی رو هم ایرانیها انجام داده اند. برو برادر من نشستی توی آمریکا درباره یه کشور دیگه اظهارنظر نکن.
ناشناس
|
FRANCE
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
24
2
ای موسوی تو میخواستی ولی امر خدا را محدود کنی تو میدانی خلقت بخاطر وجود مقدس ایشان هست تو میدانی که دایره ایشان همان دایره حق باری تعالی هست تو میدانی که همه ما امت ایشان هسیتم اگر بگویند بتو که زنت حرام هست حرام و اگر بگویند حلال هست حلال میشود تو رعیت امام میخواستی که امام را محدود کنی خوب ولایت دست شما را خواند که شما را نگذشت که بجایی برسی
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
تا وقتی آدم هایی با افکار تو در ایران هست این وطن وطن نشود
عیسی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
موافقم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
ببند دهنت رو و با گفتن این اراجیف اعتقادات مردم رو بازیچه قرار نده.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
تو فرانسه نشستي ميگي لنگش كن... اگه اينقدر ارادت دداري اونجا چه ...ميكني
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
0
4
با مطالعه دقیق مطالب بالا میشود این موضوع را دیدکه مثل گذشته به جای توضیح مطلب و شکافتن موضوع برای مردم باز هم نقل قول هایی میشود که احتمالا تا چند روز آینده بعضی از آنان توسط کسانی که از آنها نقل قول شده تکذیب خواهد شد و البته این تکذیب شامل عوامل اصلی نخواهد بود آیا ضرورتی برای باز کردن یک پرونده که به بایگانی راکد رفته وجوددارد و اگر وجود داردآیا نباید نظرات متهمین پرونده هم مطرح شود خداوند به همگی توفیق واقع نگری اعطاء فرماید آمین
پاسخ ها
عیسی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
صحیح است صحیح است صحیح است ...
شاهد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
كدام بايگاني راكد!؟
اين قصه سر دراز دارد. مردم به تأسي از مولايشان سكوت كرده‌اند و عظمت اين سكوت گوش اقتدارگرايان را كر مي‌كند!
تيتر مطلب ناگفته‌هاست اما مطلب تكرار مكرراتي است كه حدود صحتش در جريانات اين دوسال براي مردم روشن شده است و كوس رسوايي دروغ‌گويان را به صدادرآورده است. اثرش را مي‌تواني در مقايسه فروش فيلم‌هاي سفارشي اخراجي‌هاي 3 و پايان‌نامه با جدايي نادر از سيمين ببيني! يا در مراسم ترحيم يك ورزشكار مردمي و ...
با اين توضيح، به نظرت امتياز مثبت داده‌ام.
ناشناس
|
CANADA
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
0
6
مصابحه آقای موسوی با آن نشریه خارجی از سوی آقای فاتح چندین مرتبه تکذیب شد.
ناشناس
|
CANADA
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
1
9
انتخابات سال 88 چهره واقعی خیلی از آقایان را هویدا کرد. حالا شما هرچقدر که بخواید میتونین تفسیر کنین جناب نماینده محترم.
عليقلى
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
1
9
متاسفم از اينكه ....... و حتي يك نظر مخالف را هم تحمل نمي‌كنيد/خودم و دوستانم را از سرزدن به سايت شما منصرف خواهم كرد/خداوند گمراهان را هدايت فرمايد؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
0
10
1) لطفا آدرس آن روزنامه غربی را بدهید؟ و الکی نگوئید یک روزنامه غربی!!!!!!!!!
2)یعنی با این حرف ها مردم قانع می شوند؟
3)آیا با کشتن مردم،مردم قانع می شوند؟
پاسخ ها
عیسی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
نه توی انگلیس که با کشتن و زدن افراد معلول شدند که فقط به افزایش شهریه مدارس و دانشگاهها اعتراض داشتند نه به ملکه و پرنس چارلز. ببخشید با اینکه عصر اطلاعاته باید بگم شما که توی انگلیسی درباره همون انگلیس اظهارنظر کنی بهتره. ممنونتم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
1
7
صحبت از مصلحت کردی علی آقا. ظاهرا مصلحت این بوده که آقای احمدی نژاد بیاد و مخالفین فتنه گر اعلام بشند و منزوی، و ظاهرا الانم که دوره ایشون هم داره به پایانم میرسه مصلحت اینه ایشون با موج جریان انحرافی برند و ... این سلسله به همین منوال ادامه پیدا کنه.
پاسخ ها
عیسی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
نه ناشناس عزیز عملکرد افراد هویتشونو مشخص می کنه ، جناب زبیر که محرم اهل بیت بود ، شد فتنه گر دوران خلافت علی مظلوم ، لطفا خلط مبحث نفرمائید. اینقدر هم سنگ اشخاصو به سینه نزنید. امام راحلمان می گفت اگر من هم خلاف اسلام عمل کنم مردم مرا بدتر از شاه بیرون می کنن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
0
8
شرمتان باد از اين استدلالها!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
1
4
با سلام
به نظر من اين حرفها در برهه فعلي يك نوع حركت به جلو از سوي كساني است كه از دولت فعلي در انتخابات حمايت كرده و سخت پشيمانند و در حال حاضر از نمي دانند چه كنند و چه بگويند.
مواردي فعلي پيش آمده براي دولت از همان زمان انتخابات نيز واضح بود و نشان داد كه طرفداران دولت در شناخت بي بصيرت تر بودند....
پاسخ ها
عیسی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
ناشناس عزیز می دونیم باید چه کنیم. ملاک ارزشهای انقلاب و قانون اساسیه ، هرکی از آونا تبعیت کرد مخلصشیم ، هممون ، حتی شما ولی اگه تخطی کرد رای مون رو پس می گیریم. شما که با قانون اساسی وارزشهای انقلاب مشکل نداری!!! خواهشا نگو تفسیرها درباره ارزشها متفاوته!!!
اكبراكبري
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
3
1
خيلي بي وجودي....حالم بهم خورد ازبس نظرات مثبت توسايت خونديم.
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
0
8
شرمتان باد چند تا كامنت واسه همين اومد و شما درج نكرديد؟
معلوم شد مردم از آنچه كه به نام نتيجه انتخابات اعلام شده است راضي نيستند و شما هم بي خود اين مطالب رو داخل سايت مي زنيد.
شما يا مي فهميد و يا نفهم هستيد. اگر مي فهميد مطلبي را كه بعنوان ناگفته هاي انتخابات مي زنيد، كامنت ها و نظرات مردم را هم منعكس كنيد و چون چنين نكرده ايد پس نفهميد.
خداوند لعنت كند كساني را كه به زور و درج مطالب مي خواهند باطل را حق و حق را باطل جلوه بدهند.
ناشناس
|
UNITED ARAB EMIRATES
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
0
8
عجب خوب دیگه چی شد..؟
مردم رو چی فرض کردین شما ها؟
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
1
8
من به عنوان معترض به نتيجه انتخابات اعلام مي كنم شما هم مثل اون كساني كه تقلب كردند، خائن به ملت هستيد. خداوند لعنت كند مدير اين سايت را كه تو هم يك پليد هستي چون خيلي از كامنت ها را كه حرف دل مردم بود درج نكردي.
يك جانباز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
0
9
شما كه خود را انسان نام نهاده ايد چرا اين مطلب را((ناگفته‌های دیدار کمیته ویژه با موسوی، کروبی و خاتمی)) را كه ديروز زديد، امروز يعني بعد از حدود 30 ساعت كامنت ها را درج كرديد؟ چرا گزينشي كامنت هاي معترضين به نتيجه انتخابات را درج نكرديد؟ حيف حيف كه هر هر موجود دوپايي را انسان نام نهاده اند. شما از رده انسانيت خارج هستيد.
عیسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
10
0
"انتخاب" جان بارک اله فقط نظاتی رو که جنجال و بحث برانگیزه منتشر می کنی حداقل من یکی از حط مشی شما مطلع شدم.
مدیر پایگاه انتخاب ؛ خواننده ی محترم ، انتخاب بازگو کننده ی نظرات مردم شریف ایران می باشد و به دلیل وجود پاره ای از مقتضیات قانونی از تایید برخی نظرات معذور است . البته به شما متذکر می شویم ، نظرات منتشر نشده متاسفانه خلاف رای و عقیده حضرتعالی می باشد ، لذا نگران عدم درج آنها نباشید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
شما که ماشاله نظرات شخصیتو به عنوان احکام شرعی مطلقه رو تمام نظرات گذاشتی و منتشر شده. شما که ظاهرا اهل دین و ایمانی،با یه مقدار مطالعه بیشتر میبینی هم اسلام اونقدر دین خشک و غیرمنعطفی نیست، هم عقل جمعی در اسلام برش تاکید و تائید شده. با زور و قدرت به سبک یزیدیان و تحمیل نظر شخصی به اسم اسلام فقط مردم دین زده میشن عیسی عزیز.
عیسی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
ناشناس عزیز یعنی هرکی از دین حرف زد فقط اهل دین و ایمانه ، قرآن میگه "ان الله یرید بکم الیسر لا یرید بکم العسر" شما که درباره دین بیشتر اطلاعات داری و دیدت بازتر از منه با آیه قرآن جواب بده عزیزم. انشاءالله بخاطر نوشتن این آیه محکوم به تحجر و ارتجاع نشم. ا "انتخاب" تعداد زیادی از نظرات منو منتشر نکرده است. ضمنا درباره دین و ایمان مردم اظهارنظر نکن اگه یه ذره به نظرات بقیه که اکثرا مخالف نظرات منه دقت کنی میبینی مردم هم درد دین دارن و هم نگران نظام و کشورند. همونائی که تو خیابان ببینی فکر میکنی هیچی از دین نمی دونن 3 شب رفتن اعتکاف و توی این ماه رجب بهتر از من و شما با خدا معامله کردند. مطمئن باش مردم از قبل دیندارتر شدن ولی شما هم ظاهرا مثل من ظاهر بینی!!!!
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
آقای عیسی تو که تمام صفحه را پر کردی باز میگی نظر من رو منتشر نکردید. همین چند تا نظر هم که ازت منتشر شد معلوم شد چند مرده حلاجی
نظرات بینندگان