arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۷ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۰

"برای بدحجابی از 10 روز تا 2 ماه زندانی در نظر گرفته شده است"

رییس مجمع نمایندگان تهران در مجلس با تاکید بر این‌که هیچ مسوولی حق ندارد اعلام نظر مخالف خود را نسبت به برخورد با ‏بدپوششی بیان کند، گفت: برخورد با بدپوششی مساله عرفانی نیست، بلکه یک مساله اجتماعی است که همه مسولان باید نسبت به ‏تحقق آن تعهد داشته باشند‎. ‎
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مجمع نمایندگان تهران در مجلس با تاکید بر این‌که هیچ مسوولی حق ندارد اعلام نظر مخالف خود را نسبت به برخورد با ‏بدپوششی بیان کند، گفت: برخورد با بدپوششی مساله عرفانی نیست، بلکه یک مساله اجتماعی است که همه مسولان باید نسبت به ‏تحقق آن تعهد داشته باشند‎. ‎

حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرای طرح امنیت اخلاقی و برخورد با بدپوششی، تصریح کرد: برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی پیش از انقلاب هم در قانون مجازات اسلامی ایران مطرح بود به نحوی که اگر مردی با زیرشلواری وارد خیابان می‌شد بر اساس این قانون باید پنج روز به زندان می‌رفت، بعد از انقلاب هم براساس ماده 637 قانون مجازات اسلامی برای بدحجابی از 10 روز تا 2 ماه زندانی در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر تاثیر رواج ماهواره و کانال‌های گوناگون آن را بر مقوله عفاف و حجاب طی سال‌های اخیر اظهار کرد: احساس می‌شود شبکه‌های بیگانه مقداری سازمان یافته‌تر تاثیرات اخلاقی منفی مانند بدپوششی را در کشور ما دنبال می‌کنند، لذا همان طور که امر به معروف داریم باید نهی از منکر هم انجام دهیم که مراتب مختلف زبانی، بازدارنده یا یدی و مجازات‌هایی در قانون مجازات اسلامی است.

نوروزی تاکید کرد: همان‌طور که در خیلی موارد با ناهنجاری‌ها و جرایم اجتماعی مانند کلاهبرداری و خیانت در امانت مقابله می‌کنیم باید با بزه‌های اجتماعی و اخلاقی نظیر بدپوششی هم برخورد کنیم تا جامعه به سمت سلامت بیشتر اخلاقی پیش رود، لذا این طرح باید با جدیت دنبال شود و شرط اساسی نهادینه شدن برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی و بدپوششی متحد شدن تمام مسولان است، بنابراین دولت، مجلس، قوه قضائیه و تمام مسولان دستگاههای ذیربط باید نظر متحد نسبت به اجرای این طرح داشته باشند.

عضو کمیسیون سیاست داخلی و امور شوراها در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر تعهد مسوولان، برای تحقق طرح امنیت اخلاقی و برخورد با بدپوششی باید کارهای فرهنگی در رسانه‌ها، روزنامه‌ها، صدا و سیما و حتی کتب درسی انجام شود.

نوروزی تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها را یکی دیگر از راه‌های نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب دانست و تاکید کرد: برای اجرای مصوبه عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی باید نگاه جدی به وضعیت دانشگاه‌ها داشته باشیم و تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها را مورد توجه ویژه و تاکید قرار دهیم، چراکه جوانان امروز تمام طول تحصیل را در مدارس تک جنسیتی گذرانده‌اند و ورود آنها به یک باره در حساس‌ترین سن به دانشگاه‌های مختلط که کنترل جدی صورت نمی‌گیرد تاثیرات منفی در مقوله عفاف و حجاب دارد.

رییس مجمع نمایندگان تهران ضمن اظهار خرسندی از اجرای طرح امنیت اخلاقی و برخورد با بدپوششی تاکید کرد: اگر تمام موارد مذکور در کنار همدیگر به صورت جدی مورد توجه قرار گیرند برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی و بدپوششی نهادینه می‌شود.

نوروزی در خاتمه با تاکید بر این‌که رعایت عفاف و حجاب مربوط به آقایان هم است، خاطرنشان کرد: باید با هر گونه بدپوششی و ناهنجاری اخلاقی در آقایان هم برخورد و قانون عفاف و حجاب کلی دیده شود، بدون شک اجرای طرح امنیت اخلاقی و برخورد با بدپوششی در حاکم کردن فرهنگی که جامعه را به سمت ثبات پیش می‌برد، لازم است

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
vaheed
|
GERMANY
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
0
0
dast az in karhaie bi hasel badarid va mane tajawozat mokarar be zanan Irani shavid aghayane doshmane nezafat va zibai
نظرات بینندگان