arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۷ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵

رئیس جمهور فیلیپین برای لو دادن افسران پلیس فاسد پاداش تعیین کرد

رئیس جمهور فیلیپین امروز (دوشنبه) پیشنهاد پاداشی به ارزش ده‌ها هزار دلار را برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری افسران پلیس فاسد حامی گروه‌های قاچاق مواد مخدر شود، داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین امروز در سخنرانی به مناسبت "روز ملی قهرمانان" در این کشور تاکید کرد، در "جنگ با مواد مخدر" که به گفته پلیس این کشور از زمان به قدرت رسیدن دوترته در دو ماه پیش تا کنون بیش از 1900 کشته بر جای گذاشته، وقفه ایجاد نخواهد شد.

دوترته در سخنان امروز خود این انتقاد را رد کرد که صرفا فقرایی که برای گذران زندگی خود مواد مخدر می فروشند، هدف اعمال زور پلیس قرار می گیرند. وی افزود، باید با ژنرال های ارتش، شهرداران، فرمانداران و مقامات پلیسی که در قاچاق مواد مخدر شریک هستند نیز برخورد شود.

دوترته در سخنرانی خطاب به تنی چند از مقامات دولتی و نظامی فعلی و بازنشسته و دیپلماتهای خارجی گفت: من مبارزه با مواد مخدر را یک جنگ در نظر می گیرم. در کشور ما یک بحران به وجود آمده و این بحران چیزی به جز مواد مخدر نیست. مواد مخدر همه جا را آلوده کرده است.

دوترته با اشاره مشخص به افسران پلیس فاسد فیلیپینی که در این کشور به "نینجا" مشهور شده و از قاچاقچیان حق حساب می گیرند گفت، پاداشی معادل دو میلیون پزو ( حدود 43000 دلار) برای سر این افسران پلیس فاسد در نظر گرفته و از همکارانشان خواست این افسران را لو دهند.

رئیس جمهور فیلیپین همچنین به واکنشها در خصوص این که با کمپین اخیر خود علیه مواد مخدر حقوق بشر را زیر پا گذاشته واکنش نشان داده و گفت، افسران پلیس نباید به هنگام شرکت در این کمپین از بابت مسئولیت کیفری اقداماتشان نگرانی داشته باشند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان