arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵

تحقیق و تفحص شورای شهر از شهرداری در موضوع املاک نجومی/ چمران بداخلاقی نکند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از ارائه طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در شورا خبر داد.

به گزارش انتخاب، محمد سالاری  با اشاره به اخبار منتشر شده پیرامون واگذاری املاک شهرداری به افراد خاص گفت: موضوع واگذاری بخشی از املاک شهرداری تهران به موجب آنچه که در رسانه‌ها و فضاهای مجازی آمده در اختیار افراد خاص قرار گرفته و این موضوع در تاریخ شهرداری کم نظیر بوده است که بازتابی که در رسانه‌های داخلی و خارجی داشته به مدیران شهری لطمات بزرگی وارد کرده است.

وی با بیان اینکه  هرچند نهادهای نظارتی همچون سخنگوی قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده‌اند که خبر رسمی نیست اما اصل گزارش را منتفی ندانستند و اعلام داشتند که هنوز در مراحل اولیه قرار دارد گفت: قالیباف نیز در صحبت‌هایش اصل واگذاری را پذیرفته و ضمن دفاع عنوان کرده است که این واگذاری‌ها در مسیر قانونی بوده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه از سویی برخی اعضای شورای شهر که نامشان در لیست آمده منکر این موضوع می‌شوند و از سویی دیگر چمران به عنوان رئیس شورا ضمن موضع گیری عنوان کرده که از ارائه و انعکاس این موضوع بوی توطئه به مشام می‌رسد و یک جناح سیاسی را متهم کرده که حساب شده این جریان را به راه انداخته است، گفت: ما نیز به عنوان یک عضو شورا مخالف هتک حیثیت افراد هستیم اما انتساب بداخلاقی‌های فضای مجازی به یک جریان خاص فرار رو به جلو است و جای سوال است که چرا در زمانیکه به اعضای اصلاح طلب شورا در فضای مجازی توهین می‌شود آقای چمران واکنشی نشان نداده و آن را توطئه نمی‌خواند!

وی ضمن انتقاد از بداخلاقی های فضای مجازی گفت: نباید مشکلات موجود در فضای مجازی را به یک جناح خاص منتسب کرد چراکه کل فضای مجازی در اختیار یک جناح نیست هرچند ما مخالف بداخلاقی های موجود در فضای مجازی هستیم اما نباید از نقش مثبت آن در شفاف سازی و نظارت بر عملکرد مدیران و اصلاح رویکرد های متخلفانه چشم پوشید بلکه باید فضای مجزی را بعنوان یک فرصت در نظر گرفت .

سالاری با بیان اینکه لازم است شورای شهر  موضوع واگذاری املاک را در یک مسیر کارشناسی و در کمترین زمان ممکن مورد بررسی قرار دهد گفت: بنده با تعدادی از اعضا صحبت کرده و قرار است فردا طرحی تحت عنوان تحقیق و تفحص از فرآیند واگذاری‌های املاک در شهرداری تهران به صحن بیاوریم و در صورت همراهی اعضای شورا و کسب آرا این مهم اجرایی شود.

وی گفت: باید مجموعه املاکی که شهرداری طی سال‌های گذشته در قالب تملک اراضی، تهاتر و واگذاری املاک و اراضی به مدیران به اعضای شورا و کارکنان و حتی افراد خارج از مجموعه شهرداری ارائه کرده است، مشخص شود و شفاف سازی در این زمینه صورت گیرد و نهایتا شورای شهر به عنوان جایگاه نظارتی گزارش اقدامات را به مردم اعلام کند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نیز همزمان طرح تحقیق و تفحص از شهرداری را استارت زده است گفت: به نظر می‌رسد این وظیفه بیشتر بر عهده پارلمان محلی است و اگر فردا تعداد امضاها به حد نصاب برسد این طرح را به هیئت رئیسه ارائه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد اعضای شورای شهری که نامشان در لیست واگذاری‌ها بوده باید برای روشن شدن موضوع در صف اول موافقان و مدافعان قرار گیرند گفت: اعضای شورای شهر با انتخاب اعضای کمیته به دور از هیاهو و در مسیر و چهارچوب مشخص نسبت به بررسی اقدام می کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در میان پرسنل شهرداری اعلام شده که تعدادی از اعضای شورا با طرح مسائل اینچنینی و انتشار لیست‌ها به دنبال ضربه زدن به تعاونی مسکن پرسنل هستند گفت: ما با ارائه تسهیلات به کارکنان خدوم شهرداری مخالفتی نداریم و موافق هستیم  اما با ارائه تسهیلات ویژه به برخی مدیران مخالفیم  و معتقدیم که همه کارکنان که در بدنه شهرداری فعالیت می‌کنند باید از این امکانات بهره مند شوند و شهرداری می‌تواند لایحه‌ای را ارائه کند که تسهیلات در چارچوب مدون و مشخص ارائه گردد. چرا که ما مخالف آن هستیم که یک سری املاک مرغوب در مناطق شمالی که مساحت زیادی نیز دارند در اختیار افراد خاص قرار گیرد و کارکنان که زحمت شهرداری را به دوش می‌کشند، به حق خود نرسند و ما موافق توزیع عادلانه امکانات بین پرسنل شهرداری هستیم.

سالاری ضمن انتقاد شدید از سازمان بازرسی کشور در خصوص عدم اعلام موضع خود در رابطه با گزارش منتسب به این سازمان گفت: سازمان بازرسی کل کشور باید موضع شفاف و صریحی در این رابطه داشته باشد تا ابعاد مختلف این نامه و گزارش  مشخص شود.


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان