arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۰۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵

مشاور رئیس جمهور مطرح کرد؛ چه کسی گفته مسئله مردم فقط کنسرت است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صالحی امیری با انتقاد از منتقدان دولت گفت: این چه حرفی است که شما می‌نویسید که مسئله مردم کنسرت نیست. چه کسی گفته مسئله مردم فقط کنسرت است؟

به گزارش انتخاب، ظهر روز 8 شهریورماه سیدرضا صالحی امیری در جلسه شورای اداری شهرستان ری،  با بیان اینکه جامعه و جوانان به نشاط نیاز دارند،گفت: نشاط اجتماعی بخشی از نیاز جامعه ایران است. هر جامعه‌ای که در آن نشاط افول کند، آسیب اجتماعی افزایش می‌یابد. مطالعات نشان می‌دهد که در جوامعی که ضریب شادی کاهش پیدا می‌کند، یاس و ناامیدی افزایش پیدا می کند. در فضایی که یاس و ناامیدی در جامعه افزایش پیدا کند آسیب‌های اجتماعی نیز افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی اظهار کرد: در جلسه با برخی از روحانیون گفتم، اگر در سالن‌ها به جوان‌ها اجازه ندهیم در چارچوب شرع و قانون، شادی داشته باشند، به دعای کمیل و نماز جمعه منتقل نمی‌شوند و به زیر زمین منتقل می‌شوند. آن وقت کارهای پر خطر خواهند کرد.

او ادامه داد: از این منظر ما انتظار داریم که جوان‌ها در یک سالن و زیر نظارت شما و در چارچوب شرع و قانون، تخلیه هیجانات داشته باشند.

صالحی امیری با بیان این مطلب که کدام انسان نا آگاهی جامعه را به امر خلاف شرع و اخلاق، تشویق می‌کند، گفت: این چه حرف غلطی است که برخی منتقدان و مخالفان دولت ساخته ‌و جعل کرده‌اند که دولت در حال انحراف افکار عمومی از مشکلات اقتصادی به مسائل دیگر است. این چه حرفی است که شما می‌نویسید که مسئله مردم کنسرت نیست. چه کسی گفته مسئله مردم فقط کنسرت است؟

او با اشاره به اینکه ما نیازمند شادی و نشاط هستیم که فقط در کنسرت خلاصه نمی‌شود، بیان کرد: مجموعه عوامل مختلفی وجود دارد که این نشاط را تولید می‌کند. عاشورا و نوروز نیاز جامعه ایران هستند. شعر، موسیقی، هنر، فیلم و تئاتر هم بخشی از نیاز جامعه ایران است.

 صالحی امیری در بخش دیگری از سخنانش به مسائل مربوط به سیاست خارجی دولت اشاره کرد و گفت: باور داریم اگر در موضوع کشورهای عربی و در راس آن عربستان، تدبیر سیاست خارجی ما و تدابیر بزرگان نبود، امروز ما در شرایط دیگری در منطقه بودیم. اگر مسیر گذشته را تداوم می‌دادیم، امروز با انبوهی از قطعنامه، بیکاری و قطعا تورم بالای 50 درصد و با شرایط سختی در جامعه مواجه بودیم که افتخاری نداشت.

مشاور رئیس جمهوری افزود: انقلابی بودن به مفهوم خدمت کردن به مردم است. انقلابی بودن با شعار و بنر و رویا و توهم اتفاق نمی‌افتد. ما معتقدیم که این دولت، دولت زمینی است و آنچه که موفقیت دولت باشد، متعلق به مردم است و ناکامی متعلق به دولت است. دولت از مقدسات، روحانیت، مرجعیت و امام زمان(عج) برای بقای خود استفاده نمی‌کند و از این منظر دولت تلاش دارد تا همه موفقیت‌ها را به پای مردم و ناکامی‌ها را به پای خود بنویسد.

صالحی امیری با اشاره به اینکه دولت در این مسیر بنا ندارد از جایگاه رفیع و پر منزلت ولی فقیه برای خود استفاده کند، بیان کرد: دولت معتقد است که چتر ولایت فقیه چتر بزرگی است که همه را در بر می‌گیرد و دولت حق ندارد از این ظرفیت بزرگ، برای اثبات خود استفاده کند. همین نکته است که امروز دولت باور دارد باید در مقام قضاوت دیگران قرار بگیرد.

او با بیان اینکه تلاش ما بر این نیست که در این مسیر از منابع قدسی استفاده کنیم و یارانه را متعلق به امام زمان و سایر امور را به بقیه مقدسات نسبت دهیم، تاکید کرد: دولت‌ها می‌آیند و می‌روند اما منابع قدسی در این سرزمین همیشه ماندگار هستند و نباید استفاده ابزاری از دین و تقدس و منابع ارزشی کرد.

صالحی امیری با تاکید بر اینکه هنر دولت برداشتن موانع از مسیر مردم است، افزود: مردم به خوراک و پوشاک و مسکن نیاز دارند و فراتر از همه مردم به کرامت انسانی، اخلاقی و معرفتی نیاز دارند. این جامعه نیازمند دو کانون بزرگ مصرف است. یک مصرف به نیازهای اولیه باز می‌گردد و یک نیاز بنیادی که مصرف فرهنگی، دینی، معرفتی و اخلاقی است و ما نمی‌توانیم نسبت به این مطالبات بی توجه باشیم.

او با بیان اینکه قطعا امن ترین کشور منطقه ایران است، تصریح کرد: امروز اروپا از ناامنی احساس ترس دارد. دنیای امروز در وحشت تروریسم به سر می‌برد و امن‌ترین کشور در خاورمیانه و جهان ایران است و این به لطف عنایت حضرت حق، امام زمان و منابع قدسی است. اما یک عقل، منطق و یک استراتژی پشت این امنیت خوابیده که در حال مدیریت این فضاست.

رdیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، بیان کرد: وقتی انسانی احساس امنیت می‌کندT باید بداند عده‌ای در حال تامین امنیت هستند. اما همین که من و شما و مجموعه جامعه احساس امنیت نسبی داریم این عبارت از یک طرز فکر، مدیریت و استراتژی است که پشت این امنیت نهفته است.

صالحی امیری با اشاره به اینکه به راحتی می‌شد با حرف‌های درشت و خشن دنیا را تحریک کنیم و ما نیز در آستانه جنگ قرار می‌گرفتیم، اذعان کرد: اگر تدبیری در ماجرای عربستان نبود، همین چند موردی که اتفاق افتاد کافی بود که در جنگ با عربستان قرار می‌گرفتیم اما تدبیر و عقلانیتی که در جامعه حاکم است، کشور را با حفظ عزت و کرامت، از جنگ دور کرد.

او ادامه داد: ما معتقدیم که دولت با استفاده از تجربه مدیریتی سه دهه گذشته و با استفاده از توان مدیریتی همه مدیران، دولتی فرا جناحی با استفاده از همه ظرفیت‌هاست و توانسته است با همه مشکلات، کشور را در مسیر توسعه قرار داده و  جهت گیری به سمت قله‌های پیشرفت و توسعه است.

مشاور رئیس جمهوری تاکید کرد: عربستان بیش از وزارت خزانه‌داری امریکا در اروپا و منطقه برای اینکه کانال‌های ارتباطی ما را با دنیا قطع کند سرمایه گذاری کرده است.

حمله به سفارت انقلابی‌گری نیست، خدمت به دشمن است

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، با بیان اینکه اگر از جیب مردم برای تامین مردم هزینه کنیم و از لسان مردم سخن درشت بگوییم ‌درست نیست، تصریح کرد: انقلابی‌گری به معنای کمک بیشتر به مردم برای زیست و زندگی است. بعضی‌ها مسیر را اشتباه فرض کردند و گاهی تعجب می‌کنیم که حمله به سفارت را انقلابی‌گری تعبیر می‌کنند و به آن افتخار می‌کنند و به مخالفان حمله به سفارت توهین می‌کنند.

صالحی امیری تاکید کرد: نفع استراتژی حمله به سفارت نصیب دشمن می شود و خواسته یا ناخواسته با حمله به سفارت، هزینه‌های سنگینی به ملت وارد شده که شما می‌بینید بخشی از ظرفیت امنیت ملی کشور، دیپلماسی و مدیریت کشور، در فضای فعلی مصروف مدیریت فضا برای کنترل بحران‌های منطقه است که کشور عربستان آن را تولید و باز تولید می کند.

حمله‌کنندگان به سفارت عربستان پاسخگوی مردم باشند

او با بیان اینکه هر جایی که دیپلماسی ما و سیستم اقتصادی ما حرکت می‌کند، پشت آن عربستان فعال می شود، خاطرنشان کرد: آنهایی که به سفارت حمله کردند باید پاسخگوی مردم و هزینه‌هایی که به ملت تحمیل شده باشند. برغم اینکه مقام معظم رهبری با صراحت اعلام کردند که با این کارها مخالفم و از اول هم مخالف بودم و خوشبختانه با فرمایش رهبری حجت بر همگان تمام شده بود، اما باز تکرار شد.

مشاور رdیس جمهوری اضافه کرد: معتقدم که در خط ولایت فقیه بودن با بنر و شعار نیست. عقلانیت، درک مصالح و منافع مردم و وفاداری به آرمان‌های نظام، در خط رهبری بودن است.

چه کسی پاسخگوی این حجم از آسیب‌های اجتماعی است؟

مشاور رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه چه کسی پاسخگوی یک ملت برای این حجم از آسیب‌های اجتماعی است، تاکید کرد: در چنین فضایی ما معتقدیم باید بسترهای لازم را برای نشاط اجتماعی ایجاد کرد. از این جهت مهم است که جامعه باید نسبت به خود و آینده خود احساس خوبی داشته باشد.

صالحی امیری با تاکید بر اینکه مسائل اجتماعی کمتر از مسائل اقتصادی نیست و امروز خانواده‌های زیادی در این شهرستان، درگیر مشکلات فرزندانشان هستند، تصریح کرد: این نشان می‌دهد که مسائل باید در فضای دیگری مدیریت شود. به همان میزان که به مسائل اقتصادی حساس هستیم، باید به مسائل اجتماعی نیز حساس باشیم. ما نمی‌توانیم با افزایش رفاه اقتصادی به مسائل اجتماعی بی‌توجه باشیم.

او در ادامه با بیان اینکه  اگر بناست در کشور تصمیم‌گیری شود، راس این نظام یک شخص است و آن شخص مقام معظم رهبری، سیاستگذار عالی است، خاطرنشان کرد: این خیمه یک نسبت منطقی و هرمی با هم دارد که راس این هرم رهبری است و بعد قوای سه گانه تعریف شده است و روابط بین این سیستم‌ها را قانون تعریف می‌کند. یک شخص در این سیستم می‌تواند ورای قانون حکم حکومتی صادر کند، آن هم مقام معظم رهبری است.

با تخریب مخالفان از صحنه خارج نخواهیم شد

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با تاکید بر اینکه با تخریب مخالفان از صحنه خارج نخواهیم شد، عنوان کرد: ما معتقد نیستیم که یک نظام با چند سیستم هستیم. بعضی اصرار دارند دولت را از نظام جدا کنند، این هم یک جهل مرکب است. موفقیت دولت موفقیت نظام است. این جمله از مقام معظم رهبری است و موفقت نظام هم موفقیت دولت است. کسانی که اصرار دارند به بهانه دفاع از نظام دولت را ناکارآمد نشان دهند، بدانند آب در آسیاب دشمن می ریزند.

صالحی امیری گفت: مردم یک نظام و یک سیستم را می‌بینند. بنابراین اینجا است که ما انتظار داریم همه به کمک دولت بیایند. این تحلیل انحرافی که بعضی‌ها به آن می‌پردازند و فکر می‌کنند کشف بزرگی انجام دادند که ما از نظام دفاع می‌کنیم و از دولت نه، یک تحلیل انحرافی است و قطعا خلاف مسائل نظام است.

او با تاکید بر انسجام و وحدت ملی، اظهار کرد: بخش عظیمی از جامعه، نهادهای دینی،‌ نهادهای مردمی و شوراها هستند و ما این ظرفیت‌ها را کم گرفتیم. اگر روحانیت به کمک دولت نیاید، دولت موفق نخواهد شد. حلقه ارتباطی جامعه روحانیت است و به همین دلیل صف وزرا در قم در دیدار با مراجع شلوغ است؛ برای اینکه به مراجع گزارش کار بدهند.

مشاور رئیس جمهوری با اشاره به اینکه ما به نخبگان، صاحبان فکر و قلم نیاز داریم، تاکید کرد: آنها بزرگترین سرمایه اجتماعی دولت هستند. شوراها یکی از سرمایه‌های بزرگ دولت برای تحقق اهداف مردم هستند. نقطه اتصال مردم در امور اجتماعی شوراها و در امور دینی روحانیت است و حلقه واسطه بین مردم و دولت نخبگان هستند.

در بحث اقتصاد مقاومتی انحرافی شکل گرفته است

صالحی امیری در پایان به بحث اقتصاد مقاومتی نیز اشاره‌ کرد و گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی انحرافی شکل گرفته است. در ظرف زمانی بیست سالی که مقام معظم رهبری طرح شعار ملی کردند، سیستم با آن برخورد شعاری کرده و هیچ‌گاه از سطح شعار به گفتمان حرکت نکردیم، اما مجموعه بیانات مقام معظم رهبری و دولت قرار است امسال شعار ملی به گفتمان ملی تبدیل شود.  

پس از این برنامه سید رضا صالحی امیری مرکز سی‌تی اسکن 16 اسلایدی بیمارستان فیروزآبادی و دفتر ارتباط مردمی الیاس حضرتی نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی را افتتاح کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
نشاط جوانان با شغل پایدار و با درامد بالا حاصل می شود
نظرات بینندگان