arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۱ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان: 58 درصد آلودگی خوزستان بر اثرسوخت موادنفتی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه روزانه در حدود 12.5 میلیون مترمکعب گاز اسیدی در این استان سوزانده می شود گفت: 58 درصد آلودگی در خوزستان بر اثر سوخت مواد نفتی است.

به گزارش انتخاب،  احمد رضا لاهیجان زاده دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان با حضور وزیر نفت بیان کرد: حل مشکلات ناشی از فعالیت های شرکت های نفت و گاز در خوزستان نیاز به نگاه ملی دارد.

وی گفت: قرارداد جمع آوری گازهای همراه نفت بسته شده، و برای جلوگیری از آلودگی هوا وزارت نفت تامین گاز نیروگاه رامین اهواز را نیز برعهده گرفته که امید است این کار ادامه داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: قرار بود شرکت های نفت و گاز مارون در اهواز در سامانه خود به ویژه برای تعمیرات سرچاهی، از دستگاه های کنترل آلودگی استفاده کنند اما متاسفانه تاکنون این کار را انجام نداده اند.

لاهیجان زاده در ادامه افزود: شرکت های نفتی زیادی در خوزستان فعالیت می کنند که متاسفانه برای بررسی عملکرد آنها پیدا کردن این شرکت ها بسیار سخت است.

وی با اشاره به آسیب هایی که تالاب هورالعظیم در خوزستان بر اثر فعالیت های نفتی دچار شده گفت: فعالیت های نفتی در تالاب هورالعظیم خسارت زیادی را به این تالاب وارد کرده که نیاز است در یک طرح جامع این مشکل بررسی و حل شود.

وی ادامه داد: وزارت نفت در خصوص این تالاب بر اساس مجوزهای صادره تعهدات زیادی را برعهده گرفته اما هیچ کدام را انجام نداده است.

لاهیجان زاده گفت: شرکت هایی همچون پتروشیمی رازی و فارابی در جنوب خوزستان با وجود گذشت 25 سال از فعالیت آنها، هنوز به سامانه فاضلاب مجهز نیستند.

وی اضافه کرد:این اداره کل پیشنهاداتی را برای مقابله با آلودگی های شرکت های نفتی و گازی در خوزستان دارد که شامل ارائه طرح جامع کنترل آلودگی، ارائه طرح جامع مناطق نفت خیز جنوب، و مشارکت وزارت نفت برای ایجاد کمربند سبز در خوزستان است.

منبع: ایرنا
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان