arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵

نجابت: روحانیت اصولگرا نباید درگیر کار اجرایی شوند /لیست 10 نفره جمعیت ایثارگران برای انتخابات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 حسین نجابت با بیان اینکه ایثارگران و رهپویان لیستی 10- 12 از شخصیت‌های اصولگرا را برای انتخاب نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دست بررسی دارند، گفت: از این جمع اقبال بیشتری به نادران، زاکانی و فروزنده وجود دارد.

به گزارش انتخاب، حسین نجابت درباره اختلاف نظرها راجع به نقش جامعتین در شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: تفاوت در این است که آیا جامعتین حَکَم باشند یا بازیگر اصلی شوند. این ممکن است محل اختلاف سلیقه باشد.

وی افزود: به طور روشن تر یک نگاه آن است که ما باید روحانیت را درگیر کار اجرایی کنیم، نگاه دیگر می گوید نمایندگان سلایق اصولگرا کار جمعی کنند اما حَکم و ناظر روحانیت باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا نزدیک به جمیعت ایثارگران یادآور شد: ایثارگران از نگاه دوم حمایت می کند که ما یک شورایی شکل می دهیم کار خودشان را منطقی انجام می دهند ناظر و حکم جامعتین هستند که همه حکمیت آنها را قبول دارند.

وی درباره گزینه های مدنظر جمعیت رهپویان و جمعیت ایثارگران برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: لیست ۱۰ تا ۱۲ نفری را دارند ارزیابی می کنند. آنجا آقایان نادران، زاکانی و فروزنده شورای مرکزی هستند و اقبال به آنها بیشتر است. یکی دو نفر دیگری هم هستند که نمی خواهم اسم ببرم.

نماینده ادوار مجلس توضیح داد: سابقه جمعیت ایثارگران و رهپویان نگاه شود در تمام ادوار انتخابات تحول خواهان گزینه داشتند. البته خیلی اوقات از گزینه خودشان دست برداشتند و سراغ ائتلاف رفتند. فکر می کنم اصولگرایان تحول خواه در اینکه مصالح جمع، کشور و اسلام را در نظر می گیرند بدیل ندارند. به کرات در مجلس یا انتخابات ریاست جمهوری از گزینه خودشان عدول کردند.
نظرات بینندگان