arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵

قیمت نفت افزایش یافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : درعین‌حال تردیدها درباره ثمربخش بودن نشست ماه آینده تولیدکنندگان نفتی در الجزیره که قرار است درباره فریز نفتی بحث کنند نیز تأثیری منفی بر قیمت‌ها داشته است.

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه به دلیل تعلیق در تولید خلیج مکزیک که ناشی از احتمال بروز یک توفان پیش‌بینی‌نشده است، بالا رفت.

به گزارش رویترز، درعین‌حال تردیدها درباره ثمربخش بودن نشست ماه آینده تولیدکنندگان نفتی در الجزیره که قرار است درباره فریز نفتی بحث کنند نیز تأثیری منفی بر قیمت‌ها داشته است.

دیروز در معاملات بازار نفت، نفت خام برنت LCOc۱ با نرخی معادل ۴۹.۷۳ دلار در هر بشکه معامله شد که ۴۷ سنت نسبت به‌ دیروز افزایش قیمت داشت. نفت وست تگزاس اینتر میدیت آمریکا نیز ۴۵ سنت افزایش داشت و باقیمت ۴۷.۴۳ دلار در هر بشکه به فروش رفت.

تولیدکنندگان نفت و گاز در خلیج مکزیک تولید روزانه ۱۶۸ هزار و ۳۳۴ بشکه‌ای خود را امروز متوقف کردند و به استقبال از طوفان گرمسیری‌ای رفتند که قرار است این خلیج را درنوردد به همین دلیل نفت آمریکا باقیمتی بیشتر به فروش رفت. باوجود اینکه دیروز افزایش قیمت دلار باعث پایین رفتن قیمت نفت و طلا شده بود، امروز ارزش دلار به‌یک‌باره کاهش پیدا کرد و انتظار می‌رود این روند همچنان ادامه داشته باشد؛ بر این اساس می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت نفت تا چند دلار بالا رود. بااین‌حال تردیدها درباره به ثمر نشستن اجلاس نفتی در الجزیره تحلیلگران را به این نتیجه رسانده که قیمت‌های فعلی همچنان حفظ خواهد شد و اختلاف سران کشورهای اوپک درباره فریز نفتی راه را برای گران شدن نفت می‌بندد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان