arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰

احمد خاتمی: کسانی که با اتکا به رانت قدرت به مجلس بروند، نمایندگی آن‌ها غاصبانه است

یک عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کسانی که با اتکا به رانت قدرت چه قدرت سیاسی و چه قدرت اقتصادی به مجلس بروند مسوولیت و نمایندگی آن‌ها غاصبانه است و باید تدبیری اندیشید که مجلس شورای اسلامی قداست خود را حفظ کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت: یک عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کسانی که با اتکا به رانت قدرت چه قدرت سیاسی و چه قدرت اقتصادی به مجلس بروند مسوولیت و نمایندگی آن‌ها غاصبانه است و باید تدبیری اندیشید که مجلس شورای اسلامی قداست خود را حفظ کند.

سیداحمد خاتمی با بیان این‌که در ماه‌هایی که پیش رو داریم فضای کشور به سمت فضای انتخاباتی شدن پیش می‌رود، اظهار کرد:‌ آن‌چه قابل توجه است این است که انتخابات مجلس شورای اسلامی در حقیقت جشن مردم‌سالاری دینی مردم ماست. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مردم در حالی که صاحب‌خانه بودند و کشور از آن آن‌ها بود به حساب نمی‌آمدند و رای آنها تاثیرگذار نبود ولی به برکت پیروزی انقلاب اسلامی مردم تصمیم‌گیرنده بر سرنوشت خود شدند و خود، مسوولان نظام را برگزیدند، به قانون اساسی رای دادند و بر این اساس اگر انتخابات مجلس شورای اسلامی را جشن مردم‌سالاری دینی مردم ایران بدانیم سخنی به گزافه نگفته‌ایم.

 وی افزود: آن‌چه که مهم است این است که همگان اعم از مردم و مسوولان نظام باید در پی تحقق این هدف باشند یعنی انتخاباتی که مردم خود سرنوشت‌شان را رقم بزنند و بنابراین اگر خدای نکرده رانت قدرت چه رانت سیاسی و چه رانت اقتصادی در انتخابات مجلس حرف اول را بزند دیگر نمی‌توان گفت که روح قانون که همان حاکمیت مردم است تحقق یافته است.

 این عضو هیات رییسه مجلس خبرگان در ادامه عنوان کرد: کسانی که با اتکا به رانت قدرت چه قدرت سیاسی و چه قدرت اقتصادی به مجلس می‌روند مسوولیت و نمایندگی آن‌ها غاصبانه است و باید تدبیری اندیشید که مجلس شورای اسلامی قداست خود را حفظ کند و این قداست در صورتی حفظ می‌شود که نمایندگان واقعی ملت به صورت کاملا مردمی و به دور از روش‌ها و منش‌های طاغوتی و غربی به مجلس راه پیدا کنند و این امر تدبیر شایسته مسوولان را می‌طلبد به ویژه در این عرصه مسوولیت شورای نگهبان بسیار مهم‌تر و جدی‌تر است.

 وی در این ارتباط توضیح داد: شورای نگهبان بر اساس وظیفه نظارتی که دارد باید از اول تا پایان انتخابات را نظارت کنند که پول و ثروت و باندبازی در انتخابات تاثیرگذار نباشد.

 خاتمی در پایان تاکید کرد: باید به این نکته نیز توجه کرد که در فضای انتخاباتی نباید فضای کشور آکنده از بازی‌های سیاسی، تهمت‌ها و افتراها شود و جریان امور به نحوی شود که از صورت معقول خارج شود.

نظرات بینندگان