arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۲۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۸ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵

رضا ضراب خواستار کناره‌گیری قاضی پرونده‌اش شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وکلای «رضا ضراب» تاجر ایرانی-ترکیه‌ای بازداشت‌شده در آمریکا می‌گویند قاضی پرونده سابقه اظهار نظر منفی علیه موکلشان را دارد و بی‌طرف نیست.

به گزارش انتخاب، «رضا ضراب» تاجر ایرانی-ترکیه‌ای که چند ماه قبل به اتهام نقض تحریم‌های ایران در آمریکا بازداشت شده، قاضی پرونده‌اش را به عدم بی‌طرفی متهم کرده و خواستار کناره‌گیری وی از این پرونده شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، در حالی که یک هفته تا جلسه دادگاه باقی مانده، وکلای ضراب 33 ساله رسما از «ریچارد برمان» خواسته‌اند از قضاوت پرونده این تاجر ثروتمند، کنار رود.

نه برمان و نه سخنگوی «پریت بهارارا» بازپرس پرونده، حاضر به اظهار نظر در این رابطه نشده‌اند.

ضراب که در ماه مارس بازداشت شد، چند هفته قبل درخواست کرد که با سپردن وثیقه 50 میلیون دلاری آزاد شود، اما قاضی برمان این درخواست را رد کرد. او در حال حاضر در یک واحد آپارتمانی در منهتن در بازداشت به سر می‌برد.

وکلای ضراب، که از برجسته‌ترین وکلا در آمریکا هستند، می‌گویند برمان به دلیل اظهاراتی که دو سال قبل در مورد موکلشان داشته، صلاحیت بررسی این پرونده را ندارد.

به نوشته رویترز، این قاضی در سال 2014 در یک نشست خبری در استانبول از توقف تحقیقات دادگستری ترکیه علیه شماری از مقامات دولتی و تجار از جمله ضراب، انتقاد کرده بود. در جریان آن تحقیقات، که نیمه‌تمام ماند، ادعای فساد مالی مقامات مورد بررسی قرار می‌گرفت.

دادستانی ترکیه در دسامبر سال 2013 ضراب و چند نفر دیگر را به پرداخت رشوه به مقامات دولتی متهم کرد.

«رجب طیب اردوغان» که در آن زمان نخست‌وزیر ترکیه بود، آن پرونده را تلاشی برای کودتا علیه دولت توصیف کرد و تحقیقات قضایی با برکناری چندین نفر از بازپرس‌ها متوقف شد.

بعد از توقف تحقیقات، برمان به انتقاد از این مسئله پرداخت و گفت: «درست نیست وسط بازی، قوانین بازی تغییر کند.»

به گفته وکلای ضراب، او همچنین گفته است که «حاکمیت قانون در ترکیه در معرض حمله قرار گرفته است.»

تیم وکالت ضراب می‌گویند این اظهارات نشان می‌دهد که فرآیند بررسی پرونده بی‌طرفانه نیست و قاضی از پیش تصمیم به محکوم کردن موکلشان گرفته است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
0
ضراب ، جرمهای بزرگی مرتکب شده و باید مجازات شود .
نظرات بینندگان