arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰

جلالی: نه اسلام متحجرانه می‌خواهیم، نه اسلام التقاطی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر لزوم بازگشت به اصول اخلاقی در ساختار سیاسی دستگاه اجرایی، گفت: باید با مبنا قراردادن رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب، سعی کنیم از اسلام متحجر و اسلام التقاطی پرهیز کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر لزوم بازگشت به اصول اخلاقی در ساختار سیاسی دستگاه اجرایی، گفت: باید با مبنا قراردادن رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب، سعی کنیم از اسلام متحجر و اسلام التقاطی پرهیز کنیم.

به گزارش انتخاب، "کاظم جلالی" در نطق میان دستور خود،  با بیان این که پس از گذشت سه ماه از سال جهاد اقتصادی هنوز درگیر مسئله سازی‌ها و سردرگمی‌های ناشی از آن هستیم.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هر روز مسئله جدیدی می‌سازیم و با حاشیه‌پردازی و فاصله گرفتن از اصول موضوع اداره کشور، به کارآمدی دولت و حتی نظام، لطمه می‌زنیم.

وی ادامه داد: امروز بزرگترین مشکل مردم گرانی و بیکاری است و مهمترین وظیفه دولت باید تلاش برای کاهش این معضل‌ها باشد نه دامن زدن به آنها.

جلالی تأکید کرد: پرداختن به هر چیزی غیر از نیازها و مشکل‌های مردم، نه خدمت به مردم است و نه به نظام.

وی با تأکید بر این که رکن رکین نظام ولایت مطلقه فقیه است، اظهار کرد: باید با مبنا قراردادن رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب، سعی کنیم از اسلام متحجر و اسلام التقاطی پرهیز کنیم.

 

حذف اخلاقیات از حوزه سیاسی و مدیریتی شایسته نیست

این نماینده مردم در مجلس، همچنین موضوع اخلاق در جامعه را دست‌مایه سخنان بعدی خود کرد و گفت: حذف اخلاقیات از حوزه سیاسی و مدیریتی دستگاه‌های اجرایی اصلا شایسته نیست.

وی افزود: ما مدعی جامعه دین محور و اخلاق محور هستیم و نباید از اخلاق و اصول اخلاقی این همه فاصله داشته باشیم.

نماینده دور هشتم مجلس توضیح این که خیزش‌های منطقه خاورمیانه برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است، بیان کرد: دستگاه دیپلماسی باید عملکرد فعال‌تری در این باره داشته باشد و از نفوذی برخی افکار و جریان‌ها در مصادره بیداری‌های منطقه جلوگیری کند.

وی همچنین عدم اجرای بسته‌های حمایتی از تولیدکنندگان کشور را آسیب‌زا به ساختار اقتصاد کشور توصیف کرد و ادامه داد: پیش از این که به تحقق ۲.۵ میلیون شغل جدید بیاندیشیم باید سعی کنیم فرصت‌هایی را که هم‌اکنون داریم اینگونه یکی پس از دیگری از دست ندهیم.

 

شاهرود بزرگترین شهرستان ایران است

جلالی بخشی از زمان سخنرانی خود را نیز به توصیف شهرستان شاهرود اختصاص داد و بیان کرد: شاهرود مهد عرفان ایران است که به دلیل تنوع آب‌وهوایی و گونه‌های جانوری و گیاهی مختلف به آن قاره کوچک هم می‌گویند.

وی با تأکید بر شاخص‌ها و ظرفیت‌های صنعتی شهرستان شاهرود، گفت: بسیاری از مصوبه‌های سفرهای استانی رئیس جمهوری به این شهرستان اجرایی نشده است

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که شاهرود از ابتدا هم به عنوان بزرگترین شهرستان کشور، از بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌های مسئولان رنج برده است، یادآور شد: این شهرستان ظرفیت‌های ارتقا به استان را دارد

نظرات بینندگان