arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۷ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵

میزان تسهیلات پرداختی بانك صنعت و معدن به صنایع كوچك و متوسط

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در راستای حمایت از صنایع كوچك و متوسط ، بانك صنعت و معدن در ٥ ماهه امسال مبلغ ٥ هزار و ٨٠٠ میلیارد ریال به طرح های یاد شده در كشور، شامل طرح های ایجادی،توسعه و خرید ماشین آلات تسهیلات پرداخت كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانك صنعت و معدن؛ میزان تسهیلات پرداختی این بانك به صنایع كوچك و متوسط در مدت مشابه سال قبل حدود ٥ هزار میلیارد ریال بوده كه این رقم بیانگر ١٠ درصد افزایش در میزان پرداختی تسهیلات به صنایع یاد شده در این مدت است.

بانك یاد شده در همین مدت مبلغ ٥ هزار و ٧٠٠میلیارد ریال را برای پرداخت به ٦٨١ طرح كوچك و متوسط صنعتی به تصویب رساند كه ارقام یاد شده از نظر تعدا ١٤ درصد و از نظر میزان تسهیلات ٣٦ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نشان می دهد.

بنا بر همین گزارش تعداد طرح های کوچک و متوسط در دست اجرا با حد متوسط پیشرفت فیزیکی ٦٤ درصد تا پایان تیرماه که توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده اند به ٩٨ واحد صنعتی میرسد که میزان تسهیلات مصوب آنها دو هزار و ٣٠٠ میلیارد ریال و تسهیلات پرداختی تاکنون یکهزار و ٣١٣ میلیارد ریال بوده و با بهره برداری از این طرح ها برای ٢ هزار و ٧٠٠ نفر شغل ایجاد می شود.

در ٤ ماهه سال ٩٥ تعداد ٣٠ طرح كوچك و متوسط صنعتی توسط بانك صنعت و معدن به بهره برداری رسید كه مجموع تسهیلات پرداختی به آنها ٦١٧ میلیارد ریال و تعداد اشتغال ایجاد شده توسط آنها ٦٢٢ نفر بوده است.

گفتنی است بانك صنعت و معدن به منظور حمایت از صنایع كوچك و متوسط و با توجه به نقش موثر این صنایع در شغل آفرینی و تحرك اقتصادی در كشور مبادرت به ایجاد معاونت بانكی صنایع كوچك و متوسط كرده است .
نظرات بینندگان