arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۷ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۵

لاوروف: نشانه‌هایی از وقوع جنگ سرد دوم نمی‌بینم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه روسیه امروز (پنج شنبه) تاکید کرد که مسکو برای دستیابی به راهکارهای سیاسی در خصوص سوریه تلاش می‌کند.

به گزارش سایت خبری النشره، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنان خود در کالج روابط بین الملل مسکو عنوان داشت: ما برای دستیابی به یک راهکار سیاسی در خصوص سوریه بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت تلاش می‌کنیم. روسیه به هیچ کدام از طرف‌های موثر در حل و فصل بحران سوریه پشت نمی‌کند. نیروهای نظامی ما همچنان با داعش و جبهه النصره به عنوان گروه های تروریستی می جنگند.

وی در ادامه افزود: ایجاد دنیای چند قطبی نیازمند دستیابی به راهکارهای میانه رو و امتیازدهی است.

لاوروف تاکید کرد: با وجود سیاست‌های تقابلی روسیه منافع مشترکی میان مسکو و کشورهای غربی وجود دارد. ما تلاش می‌کنیم تا روابط عادی با تمام کشورها داشته باشیم و با تمام روسای منتخب در کشورها همکاری کنیم.

لاوروف همچنین در خصوص بحران اوکراین عنوان داشت: این بحران تاثیر بسیار زیادی بر امنیت اروپا گذاشته است.

لاوروف تاکید کرد: نشانه‌هایی از فراهم شدن زمینه بوقوع جنگ سرد دوم نمی‌بینم.اکثریت کشورهای جهان یا دست کم 80% از ساکنان جهان با سیاستهای ما موافق هستند.ما سیاست خارجه خود را سیاست چند وجهی می نامیم چرا که در تمام جهات پیشرفت دارد سیاست خارجه ما مستقل هم هست چرا که روسیه نمی تواند سیاست غیر مستقل داشته باشد.

وی در ادامه افزود: روسیه بین اروپا و آسیا انتخاب نمی کند بلکه سیاست های خود را به صورت یکسان متوجه غرب و شرق می کند. اتحادیه اروپا همچنان شریک ما باقی خواهد ماند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان