arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۵

وزیر راه: ۶۰ فرودگاه کشور به دلیل پروازهای کم سود اقتصادی ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر راه و شهرسازی از استقبال این وزارتخانه از سرمایه‌گذاری در محور توسعه هواپیماهای کوتاه برد خبر داد و گفت: ۶۰ فرودگاه کشور به دلیل پروازهای کم سود اقتصادی ندارند.

به گزارش انتخاب، عباس آخوندی در فرودگاه شهرستان رامسر در گفت‌وگو با فارس از در این شهرستان از انجام گرفتن ۸۰ درصد پروازها در هشت فرودگاه کشور خبر داد و بیان داشت: تعداد زیادی از فرودگاه‌ها که حدود ۶۰ مورد است به دلیل اینکه پروازهای کمی دارند، استفاده از آنها اقتصادی نیست.

وی درباره سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در زمینه تجاری‌سازی فرودگاه‌های کشور گفت: لازمه اقتصادی شدن این فرودگاه‌ها این است که ناوگان هوایی را نوسازی کنیم و با افزایش پرواز بتوانیم نرخ بهره‌وری از فرودگاه‌ها را افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سیاست اقتصاد مقاومتی مبنی بر افزایش نرخ بهره از سرمایه‌های موجود، افزود: نخستین موضوع تلاش برای بهره‌وری مستقیم از ۶۰ فرودگاه است.

آخوندی توسعه فرودگاه‌ها براساس عملکرد آن برای سرشکن کردن هزینه‌ها را گام بعدی بیان و تصریح کرد: در حال حاضر در زمینه نوسازی ناوگان در تلاش برای داشتن هواپیماهای با برد کوتاه هستیم که در فرودگاه‌های با مقیاس کوچک‌تر با فاصله‌های کمتر نسبت به مراکز جمعیتی داشته باشیم.

وی با اشاره به فرودگاه‌ شهرستان‌های رامسر، نوشهر و ساری خاطرنشان کرد: هدف استفاده از هواپیماهای با برد کوتاه توانایی استفاده مکرر از آنهاست و آسایش بسیار خوبی را برای مردم فراهم می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هواپیماهای کوتاه برد می‌تواند محور توسعه باشند، گفت: افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این حوزه دارند می‌توانند با دسترسی به سیستم حمل‌ونقل سریع برای استفاده از ظرفیت‌های توسعه در بخش‌های ظرفیت تجاری و هم ظرفیت گردشگری نقش بسیار موثری داشته باشند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان