arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰

8 دلیل پشت پرده برای انتصاب ملک زاده در وزارت خارجه/ پیوند عمیق او با هاشمی!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سایت مشرق مدعی شد:
 
مجموعه شواهد و قرائن نشان می دهد انتصاب محمد شریف ملک زاده به عنوان معاون مالی و اداری وزارت خارجه بدون دخالت و اراده دکتر صالحی رئیس دستگاه دیپلماسی کشور انجام شده است.

این انتصاب که با موجی از مخالفت ها و موضع گیری های نمایندگان مجلس و رسانه ها همراه بوده است می تواند به دلایل متعددی انجام شده باشد:
 
1-بیش از یک سال است که روند انتصاب سفرا در وزارتخارجه متوقف شده است و حدود 50 سفارتخانه ما فاقد سفیر هستند. انتخاب ملک زاده از تیم اسفندیار مشایی می تواند پروژه مهره چینی این گروه را در ارتباطات خارجی هماهنگ و تسریع بخشد.

2- ورود ملک زاده و تیم همراهش یه وزارت خارجه بستری قانونی و رسمی را برای سفرهای خارجی و ملاقات های این گروه فراهم خواهد ساخت و دیگر کمتر شاهد طرح اعتراض ها به سفرها و ملاقات های مشکوک این جریان خواهیم بود.

 3- ملک زاده که دبیری شورای عالی ایرانیان را برعهده دارد، در مسوولیت جدید می تواند تمام اهداف و فعالیت های بی ضابطه و تامل برانگیز شورای عالی ایرانیان را به دستگاه دیپلماسی کشور منتقل و از این منظر ستاد پشتیبانی جدیدی را در وزارتخارجه به صورت دائمی فراهم سازد.

4- انتصاب ملک زاده به عنوان معاون مالی و اداری وزارتخارجه پاسخی به قطع بودجه شورای عالی ایرانیان توسط نمایندگان مجلس است. ملک زاده نشان خواهد داد در دور جدید مدیریتی خود با دست و دلبازی تمام از بودجه وزارت خارجه برای اهداف شورای عالی ایرانیان استفاده خواهد کرد.

 5- سابقه ملک زاده نشان می دهد وی پیوندهای عمیق و وثیقی با تیم هاشمی رفسنجانی، عبدالله جاسبی و تجدید نظر طلب دارد . ملک زاده می تواند علقه ها و پیوند های این جریان ها را در بستر وزارت خارجه تسهیل بخشد. اگر چه چند سالی است این ائتلاف ها به شکل کاملی در حوزه های مالی و بانکی، خودرو سازی، نفت، بیمه، گردشگری، هتل داری، دفاتر هواپیمایی، آهن و فولاد و مناطق آزاد به شکل سازمان یافته ای به ثمر نشسته است.

 6-یکی دیگر از فلسفه های انتصاب ملک زاده می تواند انتقال فعالیت های مالی و تجاری تیم ملک زاده و بقایی و مشایی به خارج کشور و خارج نمودن این فعالیت ها از تیر رس نهاد های نظارتی باشد. علاوه بر این اشراف دستگاه های امنیتی نیز به حداقل ممکن خواهد رسید. در این مسیر می توان تسهیل فرایند پولشویی را نیز به عینه مشاهده کرد.

7- شایعه بازداشت ملک زاده به عنوان مطلع یا متهم این روزها به دفعات توسط برخی رسانه ها مطرح شد و این امر منجر به بروز رفتارهای نگران کننده در میان این جریان شده است. شاید یکی دیگر از دلایل این انتصاب را بتوان بالا بردن هزینه های احضار و یا دستگیری ملک زاده قلمداد کرد.
8- انتصاب ملک زاده یک پیام آشکار و شفاف هم برای ساکنان خیابان سی تیر داشت. صالحی در ویترین رفت و آمدهای رسمی دیپلماتیک جای دارد اما سیاستگذاری ها و تصمیم گیری ها در جای دیگری کلید می خورد. صالحی باید بداند راه انتصاب ها و ورود به دستگاه دیپلماسی از جای دیگر و توسط افراد دیگری رقم می خورد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
0
0
پیوند با هاشمی؟!
م.م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
0
1
هاشمي ؟ چرا كه نه ؟ در آينده نه چندان دور خواهيد ديد و مدارك لازم رو خواهد شد كه حتي زلزله رودبار و سونامي شرق آسيا هم كار هاشمي رفسنجاني بوده است . من نميدانم چرا ...
نظرات بینندگان