arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۵

توافق ترکیه و اتحادیه اروپا به حالت تعلیق درآمد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
توافق ترکیه و اتحادیه اروپا درباره پذیرش آوارگان در ترکیه عملا به تعلیق در آمده است.

به گزارش انتخاب به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه، به گفته وینسنت کوشتل با خروج مقامات ترکیه که برای هماهنگی در امور آوارگان در جزایر یونانی مستقر شده بودند، پس از کودتای 15 ژوییه ترکیه، عملا اجرای این توافق نیز متوقف شده است.

کوشتل به روزنامه گاردین گفت: ترکیه هنوز مقامات جدید را به جزایر یونانی اعزام نکرده است و مقامات اتحادیه اروپا نیز به علت تاکید ترکیه بر معاف شدن شهروندان این کشور از دریافت روادید در سفر به کشورهای اتحادیه اروپا از امکان اجرای توافق های مرتبط با آوارگان نگرانند.

وی افزود: مقامات پلیس یونان و مقامات مرزبانی اروپا تلاش می کنند با همتایان ترکیه ای خود در این باره مذاکره کنند اما با توجه به تغییر مداوم تاریخ مذاکره ، هنوز معلوم نیست که اجرای این توافق چه زمانی از سر گرفته خواهد شد.

بر اساس این توافقنامه ترکیه باید همه آوارگانی را که به صورت غیر قانونی به یونان وارد می شوند و درخواست پناهندگی آنان رد می شود، در این کشور اسکان دهد.

اتحادیه اروپا نیز تعهد کرده است که در مقابل هر آواره که به ترکیه بازگردانده می شود ، یک آواره سوری را که در اردوگاه های ترکیه بسر می برد ، بپذیرد.

ترکیه برای اجرای این موافقتنامه خواستار پیشرفت در مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپا ، دریافت کمک های مالی و معاف شدن شهروندان ترکیه از دریافت روادید در سفر به کشورهای اتحادیه اروپا است.

نظرات بینندگان