arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۵

عضو جامعه روحانیت مبارز: برای بحث درباره تک‌دوره‌ای شدن روحانی زود است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه دولت در زمان باقی مانده باید به اقتصاد مقاومتی و تخفیف رکود توجه داشته باشد، تأکید کرد: الآن برای بحث در مورد تک دوره ای شدن ریاست جمهوری روحانی زود است.

به گزارش انتخاب، حجت الاسلام سید رضا اکرمی با بیان اینکه هفته دولت سنت و رویه ای است که ما کارنامه دولت در جمهوری اسلامی را ارزیابی کنیم و نه دولت و مسئولین خاص، اظهار داشت: من معتقدم در طول 38 سالی که از عمر جمهوری اسلامی می گذرد به قول رهبر معظم انقلاب لیست بلند بالایی از خدمات انجام شده و لیست بلند بالاتری هم از کارهای انجام نشده داریم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تأکید کرد: ما باید به همه زحمات و خدمات دولتمردان در طول این 38 سال توجه کنیم و آنها را گرامی بداریم و قدر بدانیم. باید نعمت ها را بازگو کنیم که بالأخره جمهوری اسلامی به استقلال، آزادی، اقتدار، شخصیت، حرمت و کرامت رسید و توانست کشتی انقلاب را از همه گرداب های ترور، تحریم، انفجار، جنگ تحمیلی و امثال آن عبور دهد و به ساحل مقصود نزدیک کند.

وی افزود: حرف دیگر این است که ما برای مقایسه این 3 سال باید شرایطی که روز اول بود و در فاصله این سه سال اتفاق افتاد را با امروز مقایسه کنیم. من در مجموع کارنامه دولت را متوسط می دانم. باید کوشش کنیم در این سال باقی مانده از دوره اول نیز به شعاری که رهبر معظم انقلاب، به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اعلام کردند، اهتمام بورزیم. باید رکود تخفیف و اشتغال رونق پیدا کند و همچنین ضمن رونق اقتصادی کشور، نقدینگی سرگردانی که در جامعه وجود دارد در تولید به کار گرفته شود.

اکرمی در واکنش به اظهار نظرهایی که ریاست جمهوری روحانی را تک دوره ای می دانند، گفت: به نظر من الآن برای بحث کردن در این زمینه زود است. ما باید تا هنگام آغاز ثبت نام و تأیید صلاحیت ها صبر کنیم. در شرایط امروز سیاست بسیار سیال و شناور شده است. حوادثی در منطقه و دنیا رخ می دهد که برای هیچ سیاستمداری پیش بینی 2 و یا 3 ماه آینده نیز مقدور نیست.؛بنابر این نمی توانیم در این مورد صحبت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مهمترین مسأله یک سال آینده دولت اقتصاد مقاومتی و رونق دادن به مسائل اقتصادی است، تصریح کرد: باید وضع اقتصادی کشور ما در پسابرجام بهتر از گذشته باشد. دولت باید به اقتصاد مقاوتی بپردازد و رکود را کاهش بدهد و در جامعه رونق اقتصادی به وجود بیاورد.

*جماران
نظرات بینندگان