arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵

تلفات ارتش ترکیه در نزدیکی مرز با ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همزمان با تشدید درگیری ها در مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه، شمار تلفات نیروهای ارتش ترکیه در روز جمعه به بیش از 10 نفر رسید. همزمان استاندار وان از احتمال افزایش شمار تلفات نیروهای دولتی در منطقه چالدران خبر داده است.

به گزارش انتخاب، تلفات نیروهای دولتی در حالی اعلام می شود که ارتش ترکیه امروز گزارش داد در عملیات نیروهای امنیتی و ارتش در منطقه حکاری 33 تن از اعضای پ.ک.ک را کشته و 30 دیگر را دستگیر کرده اند.

گزارش رسانه های ترکیه حاکیست در طول روز جمعه درگیری در مناطق چالدران، وان، ماردین و چکورجا واقع در نزدیکی مرز ایران، دستکم 9 تن از نظامیان کشته شده اند.
رسانه های ترکیه جمعه شب به نقل از ابراهیم تاش پنار استاندار وان گزارش دادند که احتمال افزایش شمار کشته های درگیری های امروز فقط در منطقه تندورک در نزدیکی چالدران، به 8 نفر زیاد است.

او با اشاره به اینکه روز گذشته نیز چهار تن از نظامیان در ادامه عملیات در این منطقه کشته شده بودند، گفت: متاسفانه امروز شمار کشته ها بیشتر شده است.

درگیری بین نیروهای دولتی ترکیه و اعضای کردهای پ.ک.ک در منطقه کوهستانی چالدران واقع در نزدیکی مرز جمهوری اسلامی ایران، سه روز است که ادامه دارد.

استاندار وان گفت در این درگیری شماری از نیروهای دولتی نیز زخمی شده اند.

همزمان با تشدید درگیری ها، بن علی یلدریم نخست وزیر ترکیه روز جمعه در تشریح عملکرد دولت متبوع خود در صدمین روز فعالیت، بر عزم دولت در مبارزه با پ.ک.ک تاکید کرد و گفت: آنها فرصت حل سیاسی مساله را از دست داده اند.

در همین حال گروهی از فعالان مدنی و اعضای تشکل موسوم به کنگره جامعه دمکراتیک امروز اعلام کردند که تصمیم دارند روز دوشنبه برای خاتمه دادن به درگیری ها و بازگشت به بستر گفت و گو دست به اعتصاب غذا بزنند. انتظار می رود شماری از نمایندگان حزب دمکراتیک خلق که از سوی دولت آنکارا متهم به همدستی و دنباله روی پ.ک.ک است، نیز در این کمپین شرکت کنند.


منبع: ایرنا
نظرات بینندگان