arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰

ميانگين بارش در کشور چقدر است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بارش های کشور از ابتدای مهر تاکنون (سال آبی جاری) به 181 میلی متر رسیده که در مقایسه با دوره درازمدت 42 ساله 23 درصد کمتر است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR ؛  میانگین بارش 181 میلی متری در سال آبی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 20 درصد کاهش یافته است.

بارش ها در دوره مشابه سال آبی گذشته و دوره درازمدت 42 ساله به ترتیب 227 و 236 میلی متر ثبت شده بود.

در هفته گذشته بیشترین بارش ها در حوضه آبریز ارومیه با سه میلی متر ثبت شد و بارش های این حوضه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به 302 میلی متر رسید.

بارش های حوضه دریاچه ارومیه در سال آبی جاری در مقایسه با زمان مشابه پارسال و دوره بلندمدت 42 ساله به ترتیب نزدیک به 21 درصد و 7 درصد کمتر شده است.

بارش های حوضه دریای خزر نیز در هفته گذشته با دو میلی متر افزایش در مقایسه با هفته پیش از آن 300 میلی متر گزارش شد که این میزان نیز در مقایسه با زمان مشابه پارسال 26 درصد کمتر بوده است.

حوضه خلیج فارس در هفته گذشته بدون بارش باران گزارش شد.

بارش های این حوضه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به 262 میلی متر ثبت شده است.

در حوضه سرخس با دو میلی متر و مرکزی با یک میلی متر بارش در هفته گذشته ، مجموع بارش ها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ترتیب 131 و 122 میلی متر ثبت شد.

حوضه مرزهای شرقی در هفته گذشته آسمانی بدون بارش را تجربه کرد. مجموع بارش های این حوضه از ابتدای سال آبی تاکنون 80 میلی متر گزارش شده است.
نظرات بینندگان