arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰

رييس بيمه مرکزي ايران : رشد 29 درصدي حق بيمه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس کل بیمه مرکزی ایران گفت : آخرین بررسی ها نشان می دهد میزان تولید حق بیمه ها در سال گذشته در مقایسه با سال 89 حدود 29 درصد افزایش داشته است.
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR ؛ فرشباف ماهریان در همایش آموزش تخصصی مدیران شعب صنعت بیمه سراسر کشور گفت: نمایندگی های بیمه در کشور نیز در سالهای اخیر از 8500 واحد به بیش از 25 هزار نمایندگی افزایش یافته است . وی افزود : در پایان برنامه پنجم ضریب نفوذ صنعت بیمه کشور از متوسط جهانی بالاتر خواهد بود.
 
فرشباف ماهریان گفت : در زمان تدوین برنامه تحول صنعت بیمه ؛ ضریب نفوذ بیمه 1.3 درصد بود که در سال گذشته به 1.5 درصد رسیده است.
 
وی افزود : در انتهای برنامه پنجم توسعه امیدواریم ضریب نفوذ 2 درصدی صنعت بیمه را شاهد باشیم. اقای فرشباف ماهریان گفت: در زمان آغاز برنامه تحول ، سهم بخش خصوصی از صنعت بیمه 22.5 درصد بود که باید به 70 تا 75 درصد برسد.
 
 رییس کل بیمه مرکزی افزود : به استثنای بیمه درمان و شخص ثالث که بیشتر ضریب نفوذ را به خود اختصاص داده است دیگر رشته‌های بیمه‌ای 10 و حداکثر 15 درصد توسعه یافته اند. وی به آزاد‌سازی تعرفه‌ها اشاره کرد و گفت: با اجرای این برنامه ، صنعت بیمه شاهد 30 تا 40 درصد کاهش قیمت‌ها بوده است.
 
فرشباف به آزاد‌سازی تعرفه‌ها حتی در بیمه شخص ثالث اشاره کرد و گفت: با تصویب هیئت دولت این نرخ را حداکثر قرار دادیم اما شرکت های بیمه می توانند با مدیریت خود نرخ کمتری در بیمه شخص ثالث اعمال کنند. وی گفت : آئین‌نامه بیمه عمر تدوین شده است و بزودی در شورای عالی بیمه تصویب می شود.
 
وی با بیان اینکه باید کارگزاری های مستقل ارزیابی خسارت تشکیل شود گفت : این کار نیازمند نهاد سازی جدید است
نظرات بینندگان