arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰

سران حماس و فتح براي کنار گذاشتن اختلافات با يکديگر ديدار مي کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ،‌ حماس‌، و جنبش فتح برای حل و فصل مسایل پیرامون نامزد نخست وزیری دولت متحد فلسطین ، ‌روز سه شنبه در قاهره گردهم می آیند.
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR ؛  بنا بر اعلام منابع آگاه به رغم تلاش های مصر برای حل و فصل مشکلات ،‌ اختلاف ها میان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و مقامات جنبش حماس بسیار جدی است.
 
عباس قرار است در قاهره با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار کند. این منباع همچنین اظهار داشتند به دو طرف اعلام شده تا حماس با نامزدی سلام فیاض نامزد محمود عباس برای ریاست دولت فن سالار که کنترل نوار غزه و کرانه باختری را در دست خواهد گرفت ،‌ موافقت کند.
 
فیاض پیشتر در کرانه باختری سمت نخست وزیری را به دست گرفته اما از آنجا که دولت وی در مجلس که در آن حماس اکثریت کرسی ها در اختیار دارد به رای اعتماد گذاشته نشد ، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین فیاض را به رسمیت نشناخته است.
 
این در حالی است که جامعه بین المللی نخست وزیری فیاض را به رسمیت می شناسد و محمود عباس برای جلوگیری از انزوا و تحریم از وی حمایت می کند ، چرا که غرب حماس را که بخشی از دولت فلسطین است یک سازمان تروریستی می داند. 
 
 بنا بر اعلام این منابع آگاه طی بیست و چهار ساعت گذشته با هدف انتخاب نامزدی که از حمایت جهانی برخوردار باشد ،‌ نشست هایی جدی در دفتر محمود عباس برگزار شده است


مترجم: ندا محمدی
نظرات بینندگان