arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۸ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵

جهانگیری: دولت یازدهم به خوبی از شوک نفتی عبور کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد: دولت یازدهم با وجود قرارداشتن در شرایط خروج از تحریم‌ها و ایجاد رونق اقتصادی و مقابله با تورم توانست به خوبی از شرایط شوک نفتی عبور کند.

به گزارش انتخاب، اسحاق جهانگیری در همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید که عصر امروز در سالن قلم مرکز همایش های کتابخانه ملی برگزار شد، گفت:‌ قطعا بسیار ضروری و مهم است که بخش فرهنگی دولت با ارتباط تنگاتنگی که اجزای آن دارند به ارائه دستاوردهای خود در این عرصه بپردازند و برای برنامه‌های بخشی و فرابخشی خود تبادل نظر کنند.

وی ادامه داد:  خوشبختانه امروز در چارچوب بزرگداشت هفته دولت این کار انجام شد و دستگاه های مختلف به ارائه دستاوردهای خود در این عرصه خواهند پرداخت.

جهانگیری با تاکید بر اهمیت و جایگاه فرهنگ در نظام جمهوری اسلامی و دولت تصریح کرد:‌دستگاه های مسئول باید  به ضرورت ها و نیازها در این حوزه بپردازند. نظام ما به دلیل ماهیت و سرشت انقلاب اسلامی و  پیشینه تمدنی خود، آرمان های امام (ره) و پیگیری های مقام معظم رهبری اهمیت بالایی به فرهنگ می‌دهد و ما در همه این ابعاد مسائل فرهنگی را به صورت جدی مورد بررسی قرار می دهیم.

معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: انقلاب ما در رده اول ، انقلاب در عرصه فرهنگی بود و باید ذخایر غنی فرهنگی و داشتن مبانی به بهبود مسائل در کشور بپردازیم.

جهانگیری در ادامه یادآور شد:‌ در کنار همه مولفه ها نقش سرمایه فرهنگی ، برجسته و ممتازتر است و قطعا مسائلی که در بحث فرهنگی وجود دارد می‌تواند ما را به توسعه پایدار برساند. اگر به ظرفیت های دولت توجه کنیم می‌توانیم مسائل فرهنگی را با این ظرفیت ها پیش ببریم.

وی ادامه داد:  اگر به صورت جدی در کشور به دنبال توسعه اقتصادی هستیم شرط لازم آن به کار گیری و توجه به شاخص انسانی و سرمایه های فرهنگی است.

معاون اول رئیس جمهور هم‌چنین تاکید کرد:‌ درست است که خروج از تهدیدات بین‌المللی تحریم‌ها، مهار تورم و رونق اقتصادی در ابتدای کار  دولت سایه پررنگی بر روی بخش ها انداخته بود و از ابتدا از اولویت ها ما به شمار می‌رود اما مسائل آموزشی، علم و فناوری ، حوزه زنان ، گردشگری و میراث فرهنگی و هنر همواره در دستور کار دولت بوده و هست و دولت هیچ‌گاه از آن‌ها غفلت نکرده است.

وی با بیان اینکه   ضرورت ارتقای توانمندی فرهنگ را در کشور بسیار مهم می دانیم تصریح کرد: پیشرفت در عرصه آفند و پدافند همانطور که همیشه مورد تاکید مسئولان بوده در دستورکار همه دستگاه ها نیز قرار دارد، باید به سرمایه های فرهنگی و اجتماعی، زنان و جوانان و نخبگان توجه ویژه ای شود ، ما به شدت نیازمند افزایش این توجه ها هستیم.

وی خاطر نشان کرد: شوک نفتی که اخیرا به بسیاری از کشورها وارد شد و کمبود نفت بر آن افزود مسأله مهمی بود که ما با وجود قرارداشتن در شرایط خروج از تحریم‌ها توانستیم به خوبی از آن عبور کنیم که این  مرهون اعتمادی است که  مردم به مسئولین و نظام دارند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان